Каталог услуга
Пружање информација у вези са применом пореских прописа
Опис услуге
Порески службеници су дужни да свим пореским обвезницима пруже квалитетну информацију у вези са применом пореских прописа (нпр. у вези са роком за подношење пореске пријаве, датумом доспећа пореске обавезе, врстом пореске пријаве која се подноси у конкретној порескоправној ситуацији и сл.).
Начин пружања услуге |
Доступност услуге |
Рок |
---|---|---|
непосредно на јединственом пореском месту „Ваш порезник“ |
радним данима 07:30 - 15:30 |
Порески службеници су дужни да одговоре на питања пруже одмах. Изузетно, уколико пружање услуге захтева додатну проверу, порески обвезник се обавештава накнадно, а након извршене провере. |
позивањем Контакт центра |
радним данима 8:00 - 18:00 |
|
попуњавањем апликације на сајту Пореске управе |
сваког дана 00 - 24 |
Одговоре на питања достављају порески саветници одмах, а најкасније у року од 7 дана од дана пријема поднеска. |
писаним путем предајом захтева непосредно на писарници филијале Пореске управе или слањем захтева поштом |
радним данима 08:30 - 14:30 |
Помоћ при попуњавању пореских пријава и захтева када се подносе у писменом облику, као и налога за уплату
Опис услуге
Порески службеници, на захтев пореских обвезника, непосредно на јединственом пореском месту „Ваш порезник“ и путем телефона Контакт центра, пружају потребну помоћ при попуњавању пореских пријава и захтева када се исти подносе у писаном облику, као и помоћ приликом попуњавања налога за уплату јавних прихода које администрира Пореска управа. Том приликом порески обвезници обавештавају се о документацији коју је потребно приложити уз образац пријаве односно захтева.
Начин пружања услуге |
Доступност услуге |
Рок |
---|---|---|
непосредно на јединственом пореском месту „Ваш порезник“ |
радним данима |
Порески службеници су дужни да одговоре на питања пруже одмах. |
позивањем Контакт центра |
радним данима |
Пружање помоћи приликом подношења пореских пријава и захтева који се подносе електронским путем
Опис услуге
Порески службеници су дужни да свим пореским обвезницима пруже помоћ при подношењу пореских пријава и захтева електронским путем.
Начин пружања услуге |
Доступност услуге |
Рок |
---|---|---|
Непосредно на јединственом пореском месту „Ваш порезник“, коришћењем интернет киоска
|
радним данима |
Порески службеници су дужни да помоћ при подношењу пријава/захтева пруже одмах. |
Позивањем Контакт центра |
радним данима |
Услов
За пружање услуге неопходно је да порески обвезник поседује Квалификовани електронски сертификат са електронским потписом, који додељују акредитована сертификациона тела у Републици Србији (МУП, ЈП ПТТ, Привредна комора Србије, Halcom, E-Smart Systems) како би могло да се приступи порталу "еПорези" (путем апликације еПорези или путем SmartBox апликације).
Приступ порталу "еПорези" се може остварити и без електронског сертификата, коришћењем eID налога на порталу за електронску идентификацију, односно мобилне апликације ConsentID и сертификата у клауду.
Детаљније информације о начину приступа порталу еПорези можете пронаћи ОВДЕ.
Достављање информације о стању на рачунима јавних прихода које администрира Пореска управа
Опис услуге
Добијање појединачних информација о стању на пореским рачунима порески обвезници могу остварити непосредно на јединственом пореском месту „Ваш порезник“ или подношењем захтева електронским путем преко портала Пореске управе и Контакт центру Пореске управе.
портал Пореске управе "еПорези" |
---|
|
позивањем Контакт центра Пореске управе |
на шалтеру „Ваш порезник“ |
|
Регистрација и идентификација пореског обвезника
1. Порески обвезници за чију регистрацију је надлежна Агенција за привредне регистре
Опис услуге |
Сви привредни субјекти који се региструју преко Агенције за привредне регистре процес регистрације започињу подношењем Јединствене регистрационе пријаве оснивања правних лица и других субјеката (ЈРППС ) наведеном органу.
Пријава се може поднети електронским путем преко портала АПР, непосредно у седишту АПР које се налази у Београду, Бранкова бр. 25, или у некој од 13 организационих јединица АПР или општинских канцеларија које се налазе у општинама са којима АПР има закључен споразум о пријему документације. На овим местима, преко инфо центра АПР, телефон 011-2023350, као и на веб сајту www.apr.gov.rs могу се добити информације о потребној документацији за регистрацију и друге информације у вези са регистровањем.
Агенција за привредне регистре, за субјекте који испуњавају услове за регистрацију, у року од 24 часа доставља електронски податке из пријаве Пореској управи.
Након пријема Обрасца ЈРППС, Пореска управа одређује порески идентификациони број (ПИБ) и врши регистрацију субјеката уписом у Јединствени регистар пореских обвезника.
Потврда о додељеном ПИБ-у и извршеној регистрацији (Образац РЕГ) електронски прослеђује из Пореске управе Агенцији, ради регистрације, објављивања и уручења пореском обвезнику субјекту. |
---|---|
Правни основ |
|
Образац |
ЈРППС - Јединствена регистрациона пријава оснивања правних лица и других субјеката РЕГ - Потврда о извршеној регистрацији |
2. Порески обвезници за чију регистрацију није надлежна Агенција за привредне регистре
Опис услуге |
Привредни субјекти који делатност не региструју у АПР поступак регистрације делатности отпочињу уписом код надлежног органа (нпр. Адвокатске коморе, Јавнобележничке коморе). Након тога надлежној организационој јединици Пореске управе према седишту пореског обвезника подносе Пријаву за регистрацију на одговарајућем обрасцу.
По извршеној регистрацији Пореска управа издаје пореском обвезнику потврду о додељеном ПИБ-у и извршеној регистрацији на Обрасцу РЕГ - Потврда о извршеној регистрацији.Потврда се доставља пореском обвезнику, преко надлежне организационе јединице Пореске управе, о чему се води посебна евиденција. |
---|---|
Правни основ |
|
Начин подношења |
На одговарајућем обрасцу – непосредно на писарници, путем поште или мејлом, надлежној организационој јединици Пореске управе.
Адресе надлежних организационих јединица Пореске управе као и списак електронских адреса за пријем поднесака можете наћи ОВДЕ. |
Образац |
Образац ПР-1 - Пријава за регистрацију правног лица и пословних јединица Образац ПР-2 - Пријава за регистрацију предузетника Образац ПР-3 - Пријава за регистрацију физичког лица нерезидента РЕГ - Потврда о извршеној регистрацији |
Документација |
|
Регистрација промене - допуне података из регистрационе пријаве пореског обвезника
1. Порески обвезници за чију регистрацију је надлежна Агенција за привредне регистре
Опис услуге |
Податке о променама регистрованим након регистрације оснивања привредних субјеката у регистар Агенције као и податке о брисању привредних субјеката из регистра Агенције, Агенција доставља Пореској управи у електронској или писаној форми, најкасније у року од 48 часова од регистрације. |
---|---|
Правни основ |
|
2. Порески обвезници за чију регистрацију није надлежна Агенција за привредне регистре
Опис услуге |
Промене података које нису предмет регистрације у Агенцији за привредне регистре, порески обвезник је дужан да пријави Пореској управи у року од пет радних дана од дана настанка промене. |
---|---|
Правни основ |
|
Начин подношења |
На одговарајућем обрасцу – непосредно на писарници, путем поште или мејлом надлежној организационој јединици Пореске управе.
Адресе надлежних организационих јединица Пореске управе као и списак електронских адреса за пријем поднесака можете наћи ОВДЕ. |
Образац |
Образац ППР-1 - Пријава за промену - допуну података о регистрацији правног лица и пословних јединица; Образац ППР-2 - Пријава за промену - допуну података о регистрацији предузетника; Образац ППР-3 - Пријава за промену - допуну података о регистрацији физичког лица нерезидента. |
Враћање привремено одузетог ПИБ-а
Опис услуге |
Привредни субјекат коме је привремено одузет додељени ПИБ, након отклањања разлога због кога је одузет, може да поднесе Захтев за враћање привремено одузетог ПИБ-а.
Након извршене провере испуњености услова, Пореска управа доноси Решење о враћању привремено одузетог Пореског идентификационог броја. |
---|---|
Правни основ |
Закон о пореском поступку и пореској администрацији (чл. 26. став 2. и став 13.) |
Начин подношења и садржина захтева |
Захтев се подноси непосредно на писарници, поштом или мејлом на адресу надлежне организационе јединице Пореске управе.
Адресе надлежних организационих јединица Пореске управе као и списак електронских адреса за пријем поднесака можете наћи ОВДЕ .
Захтев за враћање привремено одузетог ПИБ подноси се у слободној форми и треба да садржи:
|
Повраћај више или погрешно плаћених јавних прихода
Опис услуге |
У складу са Законом о пореском поступку и пореској администрацији, у порескоправном односу физичко, односно правно лице, као и фонд, на основу поднетог захтева Пореској управи, може да оствари право на повраћај више или погрешно плаћеног пореза, односно споредних пореских давања (преплате) као и на повраћај пореза када је то другим пореским законом предвиђено.
|
---|---|
Правни основ |
|
Начин подношења захтева
|
Корисничко упутство ЗПП (захтев за прекњижавање и повраћај више или погрешно плаћеног пореза)
|
Документ |
Захтев за повраћај више или погрешно плаћеног пореза (преплате) се подноси у слободној форми, уколико се подноси у папиру. |
Документација |
|
Рок |
Доношење решења о повраћају средстава - у року од 15 дана од дана пријема уредног захтева. |
Прекњижавање више или погрешно плаћених јавних прихода
Опис услуге |
Пореска управа, а у складу Законом о пореском поступку и пореској администрацији, физичком, односно правном лицу као и фонду, на основу поднетог захтева може да одобри у целости или делимично прекњижавање више или погрешно плаћеног пореза односно споредних пореских давања (преплату) за намирење доспелих обавеза по другом основу. |
---|---|
Правни основ |
- Закон о пореском поступку и пореској администрацији (чл. 10. став 2. тачка 4), чл. 68 став 4. и чл 70.) - Закон о порезу на додату вредност (чл. 52 став 3.) - Правилник о порезу на додату вредност (члан 270.) |
Начин подношења захтева
|
Адресе надлежних организационих јединица Пореске управе као и списак електронских адреса за пријем поднесака можете наћи ОВДЕ . |
Документ |
Захтев за прекњижење и повраћај више или погрешно плаћеног пореза се подноси у слободној форми, уколико се подноси у папиру. |
Рок |
Доношење решења о прекњижавању средстава - у року од 15 дана од дана пријема уредног захтева |
Порески информатор |
Издавање пореских уверења
Опис услуге | Порески обвезници којима је потребно уверење о плаћеном порезу ради остваривања одређених права (добијање визе, учествовање на тендеру, остваривање права из области финансијске подршке породици са децом, остваривање права из области социјалне заштите, подношење захтева за кредит, упис радног стажа, остваривања права у вези са Законом о порезима на имовину итд.) исто могу добити подношењем захтева Пореској управи за издавање пореског уверења. |
---|---|
Правни основ |
члан 29. Закона о општем управном поступку |
Начин подношења захтева |
Адресе надлежних организационих јединица и списак електронских адреса Пореске управе можете наћи ОВДЕ. |
Документ | |
Рок |
Рок за издавање уверења је 8 дана од дана пријема уредног захтева. |
Такса |
Износ: 800 РСД Сврха плаћања: Републичка административна такса Прималац: Буџет Републике Србије Број рачуна за уплату: 840-742221843-57 Модел: 97 Позив на број: 1302110522
(за издавање уверења у папирном облику осим за ослобођења од РАТ из чл. 18 и 19 Закона о РАТ) |
Линк |