Каталог услуга
Провера веродостојности уверења
Опис услуге |
Провера веродостојности пореских уверења издатих у електронском облику омогућена је пореским обвезницима на порталу еПорези, помоћу кода за проверу, који се уноси као елемент преко кога се врши провера веродостојности уверења. |
---|---|
Линк |
Одлагање плаћања дугованог пореза на рате
Опис услуге |
Пореска управа може на захтев пореског обвезника одложити плаћање дугованог пореза у целости или делимично, а најдуже до 60 месеци, уколико плаћање дугованог пореза представља непримерено велико оптерећење, односно наноси битну економску штету пореском обвезнику и уколико су испуњени прописани услови. |
---|---|
Правни основ |
Закон о пореском поступку и пореској администрацији (члан 73, 74, 74а и 74б) |
Начин подношења захтева
|
|
Документ |
|
Линк |
Продужење рока за подношење пореске пријаве
Опис услуге |
Порески обвезници, имају могућност да пре истека рока за подношење пореске пријаве поднесу захтев за продужење рока подношења пореске пријаве уколико за то постоје оправдани разлози (болест, одсуствовање из земље, несрећни случај, елементарна непогода већих размера и сл.), док ти разлози не престану, а најдуже за шест месеци од дана истека законског рока за подношење пријаве. |
---|---|
Правни основ |
Закон о пореском поступку и пореској администрацији (чл. 39) |
Начин подношења и садржина захтева
|
Захтев се подноси у писменом облику – непосредно на писарници, путем поште или путем електронске поште, надлежној организационој јединици Пореске управе према месту седишта правног, односно пребивалиштa физичког лица.
Адресе надлежних организационих јединица Пореске управе као и списак електронских адреса за пријем поднесака можете наћи ОВДЕ .
Захтев се подноси у слободној форми и мора да садржи податке о:
|
Рок |
О захтеву за продужење рока за подношење пореске пријаве Пореска управа решава закључком у року од 5 дана од дана пријема захтева.
У случају да је истекао законски рок за подношење пореске пријаве и захтев одбијен, пореска пријава се мора поднети у року од 5 дана од дана достављања закључка о одбијању. |
Издавање потврде о резидентности
Опис услуге |
Надлежна организациона јединица Пореске управе, на основу захтева које подноси прималац прихода (домаће правно лице односно предузетник, домаће физичко лице и страно физичко лице) издаје Потврду о резидентности, на основу које прималац прихода доказује статус резидента Републике Србије код иностраног исплатиоца прихода, а у циљу примене одредби Уговора о избегавању двоструког опорезивања на приходе који су истим обухваћени.
Потврда се издаје на Обрасцу ПОР-1 или на обрасцу који прописује надлежни орган државе са којом је закључен уговор о избегавању двоструког опорезивања (у случајевима када се статус резидента доказује искључиво потврдом на обрасцу који прописује надлежни орган државе са којом је закључен уговор). |
---|---|
Правни основ |
|
Начин подношења захтева |
Захтев за издавање потврде о резидентности се подноси у писменом облику (на писарници надлежне организационе јединице Пореске управе, односно путем поште), или у електронском облику, на електронску адресу за пријем поднесака електронским путем.
Адресе надлежних организационих јединица Пореске управе као и списак електронских адреса за пријем поднесака можете наћи ОВДЕ . |
Порески информатор |
Детаљније информације о садржини захтева, пратећој документацији, такси за изавање потврде можете пронаћи у пореском информатору Потврда о резидентности. |
Потврда о плаћеном порезу нерезидентног правног и физичког лица
Опис услуге |
Надлежна организациона јединица Пореске управе, на основу поднетог захтева, нерезидентном правном односно физичком лицу издаје потврду о порезу који је плаћен у Републици Србији, у циљу избегавања двоструког опорезивања оствареног прихода. |
---|---|
Правни основ |
|
Начин подношења захтева |
Захтев се подноси у писаном облику – непосредно на писарници, путем поште или путем електронске поште, надлежној организационој јединици Пореске управе према месту седишта правног, односно пребивалиштa физичког лица.
Адресе надлежних организационих јединица Пореске управе као и списак електронских адреса за пријем поднесака можете наћи ОВДЕ . |
Садржина захтева и документација |
Захтев се подноси у слободној форми и треба да садржи:
Уз захтев се прилаже следећа документација:
Доказе који су достављени као прилог пореској пријави, не треба поново достављати уз захтев за издавање потврде. |
Такса |
Износ: 800 РСД Сврха плаћања: Републичка административна такса Прималац: Буџет Републике Србије Број рачуна за уплату: 840-742221843-57 Модел: 97 Позив на број: 1302110522 |
Рок |
Пореска управа у року од 8 дана од пријема уредног захтева издаје Потврду о плаћеном порезу нерезидентног правног и физичког лица. У случају да је поднети захтев неуредан, Пореска управа у року од 8 дана од дана пријема захтева, обавештава подносиоца захтева на који начин да отклони неправилности у поднетом захтеву. Рок за уређење неуредног захтева је 8 дана од дана достављања позива за уређење захтева од пријема обавештења. |
Потврда о плаћеном порезу нерезидентног правног и физичког лица ради трансфера средстава у иностранство
Опис услуге |
Нерезидент који послује преко нерезидентног рачуна и резидент – огранак станог правног лица који послује преко резидентног рачуна могу да изврше пренос средстава са тих рачуна у иностранство под условом да су претходно измирили пореске обавезе из тог посла према Републици Србији, о чему пословној банци подноси потврду надлежног пореског органа о измиреним пореским обавезама, коју издаје надлежна организациона јединица Пореске управе. |
---|---|
Правни основ |
Закон о девизном пословању (члан 29) |
Начин подношења захтева |
Захтев се подноси у писаном облику – непосредно на писарници, путем поште или путем електронске поште, надлежној организационој јединици Пореске управе према месту седишта правног, односно пребивалиштa физичког лица.
Ако нерезидент нема сталну пословну јединицу на територији Републике Србије надлежна је организациона јединица Пореске управе према седишту филијале пословне банке код које је отворен нерезидентни рачун. Ако је нерезидент отворио нерезидентни рачун код више пословних банака, за издавање потврде надлежна је организациона јединица Пореске управе према седишту филијале пословне банке код које је отворен нерезидентни рачун, са које се врши трансфер средстава. За резидента који има сталну пословну јединицу на територији Републике Србије надлежна је организационе јединице Пореске управе према седишту сталне пословне јединице.
Адресе надлежних организационих јединица Пореске управе као и списак електронских адреса за пријем поднесака можете наћи ОВДЕ . |
Садржина захтева и документација
|
Захтев се подноси у слободној форми и садржи:
Уз захтев се прилажу следећа документа:
|
Такса |
Износ: 800 РСД Сврха плаћања: Републичка административна такса Прималац: Буџет Републике Србије Број рачуна за уплату: 840-742221843-57 Модел: 97 Позив на број: 1302110522 |
Рок |
Пореска управа у року од 8 дана од пријема уредног захтева издаје Потврду о плаћеном порезу нерезидентног правног и физичког лица ради трансфера средстава у иностранство.
У случају да је поднети захтев неуредан, Пореска управа у року од 8 дана од дана пријема захтева, обавештава подносиоца захтева на који начин да отклони неправилности у поднетом захтеву. Рок за уређење неуредног захтева је 8 дана од дана достављања позива за уређење захтева од пријема обавештења. |
Евидентирање обвезника пореза на додату вредност
Опис услуге |
Пореска управа физичким лицима, предузетницима, правним лицима и другим привредним субјектима који обављају одређену пословну делатност и имају обавезу плаћања пореза на додату вредност, издаје Потврду о извршеном евидентирању за порез на додату вредност на основу поднете евиденционе пријаве. |
---|---|
Правни основ |
|
Ко подноси пријаву |
|
Начин подношења пријаве
|
Евиденциона пријава подноси се електронским путем на порталу еПорези.
Лице које се региструје за обављање делатности код Агенције за привредне регистре подноси евиденциону пријаву Пореској управи преко Агенције за привредне регистре, приликом подношења регистрационе пријаве за регистрацију оснивања субјеката и регистрацију субјеката у јединствени регистар пореских обвезника (ЈРППС). |
Документ |
Образац ЕППДВ - Пријава за евидентирање обвезника пореза на додату вредност Образац ПЕПДВ - Потврда о извршеном евидентирању за ПДВ |
Рок |
Обвезник који је у претходних 12 месеци остварио укупан промет већи од 8.000.000 динара дужан је да у року од 5 дана од дана када је остварио тај промет поднесе евиденциону пријаву пореском органу. |
Корисничко упутство |
Евидентирање промене - допуне података обвезника пореза на додату вредност
Опис услуге |
На основу обавештења поднетог од стране обвезника ПДВ, Пореска управа издаје одговарајућу потврду о промени података од значаја за опорезивање (идентификација подносиоца евиденционе пријаве, износ укупног промета, без ПДВ, подаци о пореском пуномоћнику), која важи неограничени временски период, односно до следеће измене података или до тренутка брисања из регистра обвезника пореза на додату вредност. |
---|---|
Правни основ |
Правилник о порезу на додату вредност (члан 208.) |
Начин подношења обавештења
|
Обвезник ПДВ обавештава Пореску управу о насталим променама у електронском облику преко портала Пореске управе еПорези. |
Документ |
|
Прилози |
Обвезник у прилогу подноси доказе о врсти промене као PDF документ у зависности од измене коју жели да изврши, нпр:
|
Рок |
Поступајући по захтеву, Пореска управа, у случају пријема уредног захтева, издаје Потврду о извршеној измени података у евиденционој пријави обвезника пореза на додату вредност, најкасније до истека првог рока за предају периодичне пореске пријаве.
У случају да је поднети захтев неуредан, Пореска управа у року од осам дана од дана пријема захтева обавештава подносиоца захтева на који начин да отклони неправилности у поднетом захтеву. Рок за уређење неуредног захтева опредељује службено лице према свим околностима конкретног случаја, при чему исти не може бити краћи од осам дана од пријема обавештења. |
Корисничко упутство |
Корисничко упутство за подношење евиденционе пријаве обвезника ПДВ и захтева за брисање из регистра обвезника ПДВ у електронском облику преко портала Пореске управе |
Брисање из евиденције обвезника пореза на додату вредност
Опис услуге |
Пореска управа по поднетом захтеву за престанак обавезе плаћања ПДВ, спроводи одговарајући поступак и издаје потврду о брисању из евиденције пореза на додату вредност привредних субјеката који у претходних 12 месеци нису остварили промет већи од 8.000.000 динара, укључујући и обвезника из члана 33. став 5. и члана 34. став 9. овог закона (мали обвезник, односно пољопривредник, који се добровољно определио за обавезу плаћања ПДВ). |
---|---|
Правни основ |
|
Начин подношења захтева и образац |
Захтев се подноси на Обрасцу ЗБПДВ - Захтев за брисање из евиденције обвезника ПДВ у електронском облику преко портала еПорези.
Уз захтев за брисање из евиденције обвезника ПДВ, обвезник ПДВ подноси пописну листу у електронском облику, у ПДФ формату, преко портала Пореске управе и пореску пријаву у складу са овим правилником, за период од дана почетка пореског периода у којем је поднет захтев за брисање до дана престанка обављања ПДВ активности. |
Рок |
Захтев за брисање из евиденције обвезника ПДВ подноси се у календарском месецу у којем је обвезник престао да обавља ПДВ активност. Потврда се издаје на Обрасцу ПБПДВ - Потврда о брисању из евиденције обвезника ПДВ |
Корисничко упутство |
Рефакција пореза на додату вредност
Опис услуге |
На основу поднетог захтева, уколико су испунили прописане услове, Пореска управа доноси решење о признавању права на рефакцију пореза на додату вредност страним обвезницима, хуманитарним организацијама, традиционалним црквама и верским заједницама, дипломатско-конзуларним представништвима и међународним организацијама. |
---|---|
Начин подношења захтева |
Захтев се подноси електронским путем на порталу еПорези на прописаном обрасцу у зависности од категорије подносиоца захтева. |
Ко подноси захтев |
1. Страни обвезник, захтев за рефакцију ПДВ-а подноси на обрасцу РЕФ 1, преко пореског пуномоћника који мора бити држављанин Републике Србије. У образац се обавезно уписује додељени нерезидентни порески идентификациони број (ПИБ). Уз образац РЕФ 1, потребно је доставити:
2. Хуманитарне организације, захтев за рефакцију ПДВ-а подносе на обрасцу РЕФ 2 , при чему су у обавези да уз захтев приложе:
3. Традиционалне цркве и верске заједнице, захтев за рефакцију ПДВ-а подносе на обрасцу РЕФ 3, преко овлашћених лица која могу бити овлашћени представници подносилаца или њихове књиговодствене агенције. Овлашћење за подношење захтева преноси се преко обрасца ПЕП.
Уз захтев РЕФ 3, потребно је приложити:
Традиционалне цркве и верске заједнице, захтев за рефундацију подносе у року од 60 дана од истека календарског тромесечја у коме је извршено плаћање рачуна за набављена добра и услуге у Републици Србији, односно плаћен ПДВ за увоз добара у Републику Србију.
4. Дипломатско-конзуларна представништва и међународне организације, захтев за рефакцију ПДВ-а подносе на обрасцу РЕФ 4. Уз наведени захтев, потребно је приложити следећу документацију:
|
Корисничко упутство |
Корисничко упутство за рефакцију и ослобађање од плаћања ПДВ-а |