Основна тема
Црно бела тема
Инверзна тема

Подешавaња

Умањи / Увећај

Изаберите тему

Основна тема
Црно бела тема
Инверзна тема

Порески календар

мар 2025

Пон Уто Сре Чет Пет Суб Нед
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
Упутство за пореске обвезнике
Упутство за пореске обвезнике

* Појединачна пореска пријава на обрасцу ППП-ПД за порезе и доприносе по одбитку подноси се пре сваке исплате прихода. * Порез на добит по одбитку обрачунава се и плаћа на приходе које оствари нерезидентно правно лице од резидентног правног лица по основу: дивиденди и удела у добити у правном лицу, укључујући и приход по основу чланства у алтернативном инвестиционом фонду који нема својство правног лица, накнада од ауторског и сродних права и права индустријске својине, камата, накнада од закупа и подзакупа непокретности и покретних ствари на територији Републике, накнада од услуга истраживања тржишта, рачуноводствених и ревизорских услуга и других услуга из области правног и пословног саветовања, независно од места њиховог пружања или коришћења. Порез на добит по одбитку обрачунава се и плаћа на приходе које оствари нерезидентно правно лице по основу извођења естрадног, забавног, уметничког, спортског или сличног програма у Републици, који нису опорезовани као доходак физичког лица (извођача, музичара, спортисте и сл.), у складу са прописима којима се уређује опорезивање дохотка грађана. Резидентно правно лице обвезник које откупљује секундарне сировине и отпад од резидентног, односно нерезидентног правног лица, дужно је да приликом исплате накнаде тим лицима обрачуна, обустави и на прописани рачун уплати порез по одбитку по стопи од 1% од износа накнаде. Пријава се подноси на Обрасцу ПДПО/С најкасније у року од три дана од дана исплате накнаде тим лицима. * Порез на добит по решењу обрачунава се и плаћа на приходе нерезидентног обвезника по основу закупа и подзакупа непокретности и покретних ствари на територији Републике Србије остварених од исплатиоца који није дужан да обрачунава, обуставља и плаћа порез по одбитку, на приходе остварене по основу капиталних добитака, као и на приходе остварене по основу намирења потраживања у поступку извршења, односно у сваком другом поступку намирења потраживања. Пријава се подноси на Обрасцу ПП КДЗН у року од 30 дана од дана остваривања прихода. * Рок за подношење пореске пријаве и пореског биланса за обвезника коме је пословна година различита од календарске је 180 дана од дана истека периода за који се утврђује пореска обавеза. * Физичка лица која остварују приходе а за које исплатилац није дужан да поднесе пореску пријаву, обрачуна и плати јавне приходе, подносе пореску пријаву у року од 30 дана од дана остваривања прихода, за приходе за које је утврђена обавеза самоопорезивања. Пријава се подноси на Обрасцу ПП ОПО. * Физичка лица која остварују приходе од уговорене накнаде од ауторских и сродних права и уговорне накнаде за извршен рад на које се порез плаћа самоопорезивањем, подносе пореску пријаву у року од 30 дана по истеку квартала у коме су ти приходи остварени. Пријава се подноси на обрасцу ПП ОПО-К. * Захтев за паушално опорезивање може се поднети до 31. октобра текуће године за наредну годину, односно у року од 15 дана од дана пријема акта надлежног пореског органа којим се потврђује брисање из евиденције за порез на додату вредност у складу са законом којим се уређује порез на додату вредност, а најкасније до 31. децембра текуће године за наредну годину, у електронском облику преко портала Пореске управе. Лице које започне обављање делатности, захтев за паушално опорезивање подноси искључиво у моменту регистрације надлежној организацији која води регистар привредних субјеката, која ће тај захтев проследити Пореској управи. Лица која се не региструју код организације која води регистар привредних субјеката, захтев за паушално опорезивање подносе у електронском облику преко портала Пореске управе, у року од пет дана од дана регистрације у Пореској управи, односно дана доделе ПИБ а најкасније до 31. децембра текуће године. * Лица која се не региструју код организације која води регистар привредних субјеката, обавештење о опредељењу да врше исплату личне зараде подносе у електронском облику преко портала Пореске управе, у року од пет дана од дана регистрације у Пореској управи, односно дана доделе пореског идентификационог броја (ПИБ) а најкасније до 31. децембра текуће године. * Резидентни обвезник који се сматра крајњим матичним правним лицем међународне групе повезаних правних лица, дужно је да надлежном пореском органу, у папирној форми, достави годишњи извештај о контролисаним трансакцијама међународне групе повезаних правних лица најкасније у року од 12 месеци од истека пословне године за коју се доставља годишњи извештај, на Обрасцу CbC. * У случају да привредно друштво у чији основни капитал су уложена новчана средства од продаје дигиталне имовине, у календарској години у којој је регистровано улагање и у наредне две календарске године спроведе поступак смањења основног капитала, даном доношења одлуке о смањењу основног капитала обвезник губи право на претходно остварено ослобођење од пореза на капитални добитак и дужан је да о губитку права обавести надлежни порески орган у року од 30 дана од дана губитка права. * У случају да привредно друштво које је имовинска права по основу ауторских и сродних права и права индустријске својине стекло уносом од стране обвезника пореза на доходак грађана (физичког лица и предузетника) као неновчаног улога у капитал привредног друштва резидента Републике за који је ослобођен пореза на капитални добитак, то право у целини отуђи у року од две године од дана његовог стицања, односно у истом периоду то право уступи на коришћење у целини или делимично по цени која је нижа од цене у складу са принципом „ван дохвата руке” уколико је уступање извршило повезаном лицу или лицу чији је власник његово повезано лице у складу са законом којим се уређује порез на добит правних лица, обвезник губи право на претходно остварено ослобођење од пореза на капитални добитак и дужан је да о губитку права обавести надлежни порески орган у року од 30 дана од дана губитка права. * Обвезник ПДВ је дужан да уз пореску пријаву за последњи порески период календарске године, односно последњи порески период достави пореском органу обавештење о: 1) лицу које није евидентирано за обавезу плаћања ПДВ у складу са Законом о ПДВ, а које му је од 1. јануара до истека последњег пореског периода календарске године, односно последњег пореског периода у Републици извршило промет секундарних сировина и услуга које су непосредно повезане са тим добрима, као и износу тог промета; 2) пољопривреднику који није евидентиран за обавезу плаћања ПДВ у складу са Законом о ПДВ, а који му је од 1. јануара до истека последњег пореског периода календарске године, односно последњег пореског периода извршио промет пољопривредних и шумских производа и пољопривредних услуга, као и износу тог промета. * Oбразац ПИД ПДВ се подноси за 2025. годину, ако је у 2025. години испуњен један од критеријума за стицање статуса обвезника ПДВ који претежно врши промет добара у иностранство. Предаје се уз ПДВ пријаву за порески период текуће године у којем је поднет финансијски извештај за претходну годину. * Захтев за рефакцију плаћене акцизе на деривате нафте и биотечности који се користе за грејање пословног, односно стамбеног простора за претходни месец, подноси се на Обрасцу РЕФ-Г, најраније 20 дана по истеку месеца у коме су набављени деривати нафте и биотечности. * Захтев за рефакцију плаћене акцизе на деривате нафте и биогорива који се користе за транспортне сврхе, подноси се на Обрасцу РЕФ-Т најраније 20 дана по истеку квартала у којем су деривати нафте и биогорива набављени. * Захтев за рефакцију плаћене акцизе на деривате нафте и биотечности који се користе за производњу електричне и топлотне енергије, подноси се на Обрасцу РЕФ-ЕТЕ а захтев за рефакцију плаћене акцизе на деривате нафте који се користе за индустријске сврхе на Обрасцу РЕФ-И. Захтеви се подносе најраније 20 дана по истеку месеца у којем су набављени деривати нафте и биотечности. * Евиденциону пријаву за ангажовање сезонских радника послодавац подноси електронским путем Пореској управи најкасније првог дана ангажовања сезонских радника у календарском месецу до 10 часова, односно у периоду између 13 и 15 часова за раднике који раде у послеподневној смени. Одјава сезонских радника се пријављује најкасније до 10 часова, односно од 13 до 15 часова за рад у послеподневној смени, наредног дана од дана престанка ангажовања. Период у којем се сезонски радник пријављује или одјављује је календарски месец. * Обвезник који у току године изврши пренос дигиталне имовине по основу којег може настати капитални добитак или губитак у складу са законом којим се опорезује доходак грађана, дужан је да поднесе пореску пријаву ППДГ-3Р најкасније у року од 120 дана од истека квартала у којем је остварен приход по основу преноса дигиталне имовине. * Обвезник по основу прихода од пружања угоститељских услуга из члана 84б закона којим се опорезује доходак грађана који у току године почне да пружа угоститељске услуге дужан је да поднесе пореску пријаву ППДГ-4Р у року од 15 дана од дана правноснажности решења којим се објекат домаће радиности и сеоског туризма разврстава у одговарајућу категорију у складу са законом којим се уређује угоститељство. * Обвезници фискализације дужни су да, пре почетка коришћења електронског фискалног уређаја за издавање фискалних рачуна, Пореској управи доставе податке о пословним просторима и пословним просторијама у којима ће користити електронски фискални уређај и то за сваки пословни простор/пословну просторију одвојено, ради генерисања јединствене ознаке пословног простора. Пријава за генерисање пословног простора (пријава ПГЈО) доставља се електронским путем преко портала Пореске управе. У случају промене података по појединачном пословном простору и пословној просторији, а нарочито ако делатност престане да се обавља у пословном простору и пословној просторији или дође до промене делатности која се обавља у пословном простору и пословној просторији, обвезник фискализације дужан је да те податке достави Пореској управи, најкасније 24 сата пре настанка промене. Изузетно, у случају промене података до којих је дошло услед околности које не зависе од воље обвезника фискализације, обвезник фискализације је дужан да те податке достави Пореској управи, најкасније 24 сата по настанку промене. * Порески обвезници којима је порески период за који се обрачунава ПДВ, предаје пореска пријава и плаћа ПДВ календарско тромесечје, могу да поднесу пореском органу захтев за промену пореског периода у календарски месец, почев од 20. децембра закључно са 31. децембром текуће године за наредну календарску годину.

Пореска управа    Каталог услуга

Каталог услуга

Провера веродостојности уверења

 

Опис услуге

Провера веродостојности пореских уверења издатих у електронском облику омогућена је пореским обвезницима на порталу еПорези, помоћу кода за проверу, који се уноси као елемент преко кога се врши провера веродостојности уверења.

Линк

Провера веродостојности уверења

Одлагање плаћања дугованог пореза на рате

Опис услуге

Пореска управа може на захтев пореског обвезника одложити плаћање дугованог пореза у целости или делимично, а најдуже до 60 месеци, уколико плаћање дугованог пореза представља непримерено велико оптерећење, односно наноси битну економску штету  пореском обвезнику и уколико су испуњени прописани услови.

Правни основ

Закон о пореском поступку и пореској администрацији

(члан 73, 74, 74а и 74б)

Начин

подношења

захтева

 

  • у електронском облику, преко портала Пореске управе еПорези.
  • у писменом облику – непосредно на писарници, путем поште или мејлом надлежној организационој јединици према седишту, односно пребивалишту.

Адресе надлежних организационих јединица и списак електронских адреса Пореске управе можете наћи ОВДЕ .

Документ

Захтев за одлагање плаћања дугованог пореза

Линк

Обавештење пореским обвезницима у вези плаћања пореза

Продужење рока за подношење пореске пријаве

Опис услуге

Порески обвезници, имају могућност да пре истека рока за подношење пореске пријаве поднесу захтев за продужење рока подношења пореске пријаве уколико за то постоје оправдани разлози (болест, одсуствовање из земље, несрећни случај, елементарна непогода већих размера и сл.), док ти разлози не престану, а најдуже за шест месеци од дана истека законског рока за подношење пријаве.

Правни основ

Закон о пореском поступку и пореској администрацији (чл. 39)

Начин

подношења

и

садржина

захтева

 

Захтев се подноси у писменом облику – непосредно на писарници, путем поште или путем електронске поште, надлежној организационој јединици Пореске управе према месту седишта правног, односно пребивалиштa физичког лица.

 

Адресе надлежних организационих јединица Пореске управе као и списак електронских адреса за пријем поднесака можете наћи ОВДЕ .

 

Захтев се подноси у слободној форми и мора да садржи податке о:

  • ­подносиоцу захтева
  • врсти пријаве и разлозима због којих се тражи продужење рока за подношење пореске пријаве
  • периоду за који се тражи одлагање
  • датуму подношења захтева

Рок

О захтеву за продужење рока за подношење пореске пријаве Пореска управа решава закључком у року од 5 дана од дана пријема захтева.

 

У случају да је истекао законски рок за подношење пореске пријаве и захтев одбијен, пореска пријава се мора поднети у року од 5 дана од дана достављања закључка о одбијању.

Издавање потврде о резидентности

 

Опис услуге

Надлежна организациона јединица Пореске управе, на основу захтева које подноси прималац прихода (домаће правно лице односно предузетник, домаће физичко лице и страно физичко лице) издаје Потврду о резидентности, на основу које прималац прихода доказује статус резидента Републике Србије код иностраног исплатиоца прихода, а у циљу примене одредби Уговора о избегавању двоструког опорезивања на приходе који су истим обухваћени.

 

Потврда се издаје на Обрасцу ПОР-1 или на обрасцу који прописује надлежни орган државе са којом је закључен уговор о избегавању двоструког опорезивања (у случајевима када се статус резидента доказује искључиво потврдом на обрасцу који прописује надлежни орган државе са којом је закључен уговор).

Правни основ

  • ­Закон о пореском поступку и пореској администрацији (чл. 159а)
  • ­Правилник о поступку и начину издавања и изгледу образаца потврда о резидентности

Начин

подношења

захтева

Захтев за издавање потврде о резидентности се подноси у писменом облику (на писарници надлежне организационе јединице Пореске управе, односно путем поште), или у електронском облику, на електронску адресу за пријем поднесака електронским путем.

 

Адресе надлежних организационих јединица Пореске управе као и списак електронских адреса за пријем поднесака можете наћи ОВДЕ .

Порески

информатор

Детаљније информације о садржини захтева, пратећој документацији, такси за изавање потврде можете пронаћи у пореском информатору Потврда о резидентности.

Потврда о плаћеном порезу нерезидентног правног и физичког лица

Опис услуге

Надлежна организациона јединица Пореске управе, на основу поднетог захтева, нерезидентном правном односно физичком лицу издаје потврду о порезу који је плаћен у Републици Србији, у циљу избегавања двоструког опорезивања оствареног прихода.

Правни основ

  • Закон о порезу на добит правних лица (члан 40 и 40а)
  • Закон о порезу на доходак грађана (члан 107а) 

Начин

подношења

захтева

Захтев се подноси у писаном облику – непосредно на писарници, путем поште или путем електронске поште, надлежној организационој јединици Пореске управе према месту седишта правног, односно пребивалиштa физичког лица. 

 

Адресе надлежних организационих јединица Пореске управе као и списак електронских адреса за пријем поднесака можете наћи ОВДЕ .

Садржина

захтева

и

документација

Захтев се подноси у слободној форми и треба да садржи:­

 

  • лично или пословно име подносиоца захтева
  • адресу пребивалишта/боравишта или седишта подносиоца
  • управну ствар која је предмет поступка­
  • сврху поднеска
  • адресу на коју орган странци треба да доставља акте
  • потпис подносиоца захтева

 

Уз захтев се прилаже следећа документација:

 

  1. Потврда о резидентности оверена код надлежног органа друге државе уговорнице чији је резидент подносилац захтева) ако је порез обрачунат у складу са уговором о избегавању двоструког опорезивања - оригинал;
  2. Правни основ за исплату прихода - документ у зависности од тога шта је основ прихода (Одлука о исплати дивиденде, Уговор о ауторској накнади и слично) – оригинал или оверена копија;
  3. Доказ да је резидент Републике Србије  извршио исплату прихода нерезиденту на његов рачун код банке - налог исплатиоца прихода за плаћање, Swift извештај, извод девизног рачуна код надлежне банке о извршеном плаћању - копија;
  4. Пуномоћје – оригинал (уколико је пуномоћје на страном језику, потребно је приложити оригинал превода оверен од стране овлашћеног судског преводиоца-тумача).
  5. Доказ о уплати републичке административне таксе

Доказе који су достављени као прилог пореској пријави, не треба поново достављати уз захтев за издавање потврде.

Такса

Износ: 800 РСД

Сврха плаћања: Републичка административна такса

Прималац: Буџет Републике Србије

Број рачуна за уплату: 840-742221843-57

Модел: 97

Позив на број: 1302110522

Рок

Пореска управа у року од 8 дана од пријема уредног захтева издаје Потврду о плаћеном порезу нерезидентног правног и физичког лица. У случају да је поднети захтев неуредан, Пореска управа у року од 8 дана од дана пријема захтева, обавештава подносиоца захтева на који начин да отклони неправилности у поднетом захтеву. Рок за уређење неуредног захтева је 8 дана од дана достављања позива за уређење захтева од пријема обавештења.

Потврда о плаћеном порезу нерезидентног правног и физичког лица ради трансфера средстава у иностранство

Опис услуге

Нерезидент који послује преко нерезидентног рачуна и резидент – огранак станог правног лица који послује преко резидентног рачуна могу да изврше пренос средстава са тих рачуна у иностранство под условом да су претходно измирили пореске обавезе из тог посла према Републици Србији, о чему пословној банци подноси потврду надлежног пореског органа о измиреним пореским обавезама, коју издаје надлежна организациона јединица Пореске управе.

Правни основ

 Закон о девизном пословању (члан 29)

Начин

подношења

захтева

Захтев се подноси у писаном облику – непосредно на писарници, путем поште или путем електронске поште, надлежној организационој јединици Пореске управе према месту седишта правног, односно пребивалиштa физичког лица.

 

Ако нерезидент нема сталну пословну јединицу на територији Републике Србије надлежна је организациона јединица Пореске управе према седишту филијале пословне банке код које је отворен нерезидентни рачун. Ако је нерезидент отворио нерезидентни рачун код више пословних банака, за издавање потврде надлежна је организациона јединица Пореске управе према седишту филијале пословне банке код које је отворен нерезидентни рачун, са које се врши трансфер средстава. За резидента који има сталну пословну јединицу на територији Републике Србије надлежна је организационе јединице Пореске управе према седишту сталне пословне јединице.

 

Адресе надлежних организационих јединица Пореске управе као и списак електронских адреса за пријем поднесака можете наћи ОВДЕ .

Садржина

захтева

и

документација

 

Захтев се подноси у слободној форми и садржи:

 

  • Податке о нерезиденту
  • Назив државе резидентности
  • Податке о овлашћеном пуномоћнику
  • Податке о исплатиоцу прихода
  • Податке о износу оствареног прихода на територији Републике Србије
  • Податке о врсти уговореног посла
  • Сврху издавања потврде

 

Уз захтев се прилажу следећа документа:

 

  • Доказ о извршеној уплати републичке административне таксе (оригинал уплатница),
  • Потврду исплатиоца прихода о плаћеним пореским обавезама за појединачно остварени приход, за који се захтева издавање потврде, ако се порез плаћа по одбитку;
  • Доказ да је плаћен порез на имовину из локалне пореске администрације;
  • Решење о утврђеном порезу које је донето од надлежног пореског органа;
  • Уговор који је закључен са исплатиоцем прихода (нпр. уговор о раду, уговор о закупу....);
  • Фактура;
  • Решење о извршењу (од суда или јавног извршитеља) и доказ на основу којих је наведено решење донето (уговор, фактуре....);
  • Доказ на основу ког правног посла су остварена средства која се трансферишу са нерезидентног рачуна, тј. порекло средстава на нерезидентном рачуну (извод или потврда банке о пореклу средстава);
  • Уговор о отварању нерезидентног рачуна са кога треба да се изврши трансфер средстава; 

Такса

Износ: 800 РСД

Сврха плаћања: Републичка административна такса

Прималац: Буџет Републике Србије

Број рачуна за уплату: 840-742221843-57

Модел: 97

Позив на број: 1302110522

Рок

Пореска управа у року од 8 дана од пријема уредног захтева издаје Потврду о плаћеном порезу нерезидентног правног и физичког лица ради трансфера средстава у иностранство.

 

У случају да је поднети захтев неуредан, Пореска управа у року од 8 дана од дана пријема захтева, обавештава подносиоца захтева на који начин да отклони неправилности у поднетом захтеву. Рок за уређење неуредног захтева је 8 дана од дана достављања позива за уређење захтева од пријема обавештења.

Евидентирање обвезника пореза на додату вредност

Опис услуге

Пореска управа физичким лицима, предузетницима, правним лицима и другим привредним субјектима који обављају одређену пословну делатност и имају обавезу плаћања пореза на додату вредност, издаје Потврду о извршеном евидентирању за порез на додату вредност на основу поднете евиденционе пријаве.

Правни основ

  • Закон о порезу на додату вредност (члан 38.)
  • Правилник о порезу на додату вредност (члан 203 – 207)

Ко подноси пријаву

  1. Обвезник  који је у претходних 12 месеци остварио укупан промет већи од 8.000.000 динара;
  2. Обвезник који при отпочињању делатности процени да ће у наредних 12 месеци остварити укупан промет већи од 8.000.000 динара;
  3. Мали обвезник, односно пољопривредник који се добровољно определио за обавезу плаћања ПДВ.

Начин подношења пријаве

 

Евиденциона пријава подноси се електронским путем на порталу еПорези.

 

Лице које се региструје за обављање делатности код Агенције за привредне регистре подноси евиденциону пријаву Пореској управи преко Агенције за привредне регистре, приликом подношења регистрационе пријаве за регистрацију оснивања субјеката и регистрацију субјеката у јединствени регистар пореских обвезника (ЈРППС).

Документ

Образац ЕППДВ - Пријава за евидентирање обвезника пореза на додату вредност

Образац ПЕПДВ -  Потврда о извршеном евидентирању за ПДВ

Рок

Обвезник који је у претходних 12 месеци остварио укупан промет већи од 8.000.000 динара дужан је да у року од 5 дана од дана када је остварио тај промет поднесе евиденциону пријаву пореском органу.

Корисничко упутство

Корисничко упутство за подношење евиденционе пријаве обвезника ПДВ и захтева за брисање из регистра обвезника ПДВ у електронском облику преко портала Пореске управе

Евидентирање промене - допуне података обвезника пореза на додату вредност

Опис услуге

На основу обавештења поднетог од стране обвезника ПДВ, Пореска управа издаје одговарајућу потврду о промени података од значаја за опорезивање (идентификација подносиоца евиденционе пријаве, износ укупног промета, без ПДВ, подаци о пореском пуномоћнику), која важи неограничени временски период, односно до следеће измене података или до тренутка брисања из регистра обвезника пореза на додату вредност.

Правни основ

Правилник о порезу на додату вредност (члан 208.)

Начин

подношења

обавештења

 

Обвезник ПДВ обавештава Пореску управу о насталим променама у електронском облику преко портала Пореске управе еПорези.

Документ

  ИЕПДВ

Прилози

Обвезник у прилогу подноси доказе о врсти промене као PDF документ у зависности од измене коју жели да изврши, нпр:

  1. Доказ о износу оствареног промета у претходних 12 месеци уколико се мења порески период;
  2. Уколико се мења пословни рачун за ПДВ, потребно је одабрати одговарајући рачун из понуђених рачуна.

Рок

Поступајући по захтеву, Пореска управа, у случају пријема уредног захтева, издаје Потврду о извршеној измени података у евиденционој пријави обвезника пореза на додату вредност, најкасније до истека првог рока за предају периодичне пореске пријаве. 

 

У случају да је поднети захтев неуредан, Пореска управа у року од осам дана од дана пријема захтева обавештава подносиоца захтева на који начин да отклони неправилности у поднетом захтеву. Рок за уређење неуредног захтева опредељује службено лице према свим околностима конкретног случаја, при чему исти не може бити краћи од осам дана од пријема обавештења.

Корисничко

упутство

Корисничко упутство за подношење евиденционе пријаве обвезника ПДВ и захтева за брисање из регистра обвезника ПДВ у електронском облику преко портала Пореске управе

Брисање из евиденције обвезника пореза на додату вредност

Опис услуге

Пореска управа по поднетом захтеву за престанак обавезе плаћања ПДВ, спроводи одговарајући поступак и издаје потврду о брисању из евиденције пореза на додату вредност привредних субјеката који у претходних 12 месеци нису остварили промет већи од 8.000.000 динара, укључујући и обвезника из члана 33. став 5. и члана 34. став 9. овог закона (мали обвезник, односно пољопривредник, који се добровољно определио за обавезу плаћања ПДВ).

Правни основ

  • Закон о порезу на додату вредност (члан 38a и 40.)
  • Правилник о порезу на додату вредност (члан 265. - 267.)

Начин

подношења

захтева

и образац

Захтев се подноси на Обрасцу ЗБПДВ - Захтев за брисање из евиденције обвезника ПДВ у електронском облику преко портала еПорези.

 

Уз захтев за брисање из евиденције обвезника ПДВ, обвезник ПДВ подноси пописну листу у електронском облику, у ПДФ формату, преко портала Пореске управе и пореску пријаву у складу са овим правилником, за период од дана почетка пореског периода у којем је поднет захтев за брисање до дана престанка обављања ПДВ активности. 

Рок

Захтев за брисање из евиденције обвезника ПДВ подноси се у календарском месецу у којем је обвезник престао да обавља ПДВ активност.

Потврда се издаје на Обрасцу ПБПДВ - Потврда о брисању из евиденције обвезника ПДВ

Корисничко

упутство

Корисничко упутство за подношење евиденционе пријаве обвезника ПДВ и захтева за брисање из регистра обвезника ПДВ у електронском облику преко портала Пореске управе

Рефакција пореза на додату вредност

 

Опис услуге

На основу поднетог захтева, уколико су испунили прописане услове, Пореска управа доноси решење о признавању права на рефакцију пореза на додату вредност страним обвезницима, хуманитарним организацијама, традиционалним црквама и верским заједницама, дипломатско-конзуларним представништвима и међународним организацијама.

Начин

подношења

захтева

Захтев се подноси електронским путем на порталу еПорези на прописаном обрасцу у зависности од категорије подносиоца захтева.

Ко подноси

захтев

1. Страни обвезник, захтев за рефакцију ПДВ-а подноси на обрасцу РЕФ 1, преко пореског пуномоћника који мора бити држављанин Републике Србије. У образац се обавезно уписује додељени нерезидентни порески идентификациони број (ПИБ). Уз образац РЕФ 1, потребно је доставити:

  • потврду о регистрацији за ПДВ, односно други облик пореза на потрошњу издата од стране пореског органа државе у којој се налази седиште страног обвезника (оригинал и оверен превод);
  • скениране плаћене рачуне о набављеним добрима или коришћеним услугама у Републици, по којима је обрачунат и плаћен ПДВ (у ПДФ формату);

 

Уколико су рачуни издати у страној валути, исти морају бити прерачунати у динаре по средњем курсу НБС на дан издавања рачуна.
 
Страни обвезник, захтев за рефундацију подноси једном годишње, а најкасније до 30. јуна текуће године, за добра и услуге набављене у Републици у претходној календарској години.

 

ЛинкРефакција ПДВ-а страном обвезнику

 

2. Хуманитарне организације, захтев за рефакцију ПДВ-а подносе на обрасцу РЕФ 2 , при чему су у обавези да уз захтев приложе:

  • доказ о регистрацији хуманитарне организације (доставља се само приликом првог подношења захтева);
  • рачуни о набављеним добрима и докази о њиховом плаћању (у ПДФ формату);
  • доказ да су добра отпремљена у иностранство за хуманитарне, добротворне и образовне сврхе;
  • податке о имену и адреси иностраног примаоца добара и сврси коришћења добара отпремљених у иностранство. 

 

Хуманитарне организације захтев за рефундацију подносе једном годишње, а најкасније до 30. јуна текуће године, за добра и услуге набављене у Републици у претходној календарској години.

  

3. Традиционалне цркве и верске заједнице, захтев за рефакцију ПДВ-а подносе на обрасцу РЕФ 3, преко овлашћених лица која могу бити овлашћени представници подносилаца или њихове књиговодствене агенције. Овлашћење за подношење захтева преноси се преко обрасца ПЕП.

 

Уз захтев РЕФ 3, потребно је приложити:

 

  • скениране рачуне и исправну рачуноводствену документацију о набављеним добрима и коришћеним услугама (у ПДФ формату);
  • доказ да су наведени рачуни плаћени у целости од стране лица које има право на рефакцију ПДВ;
  • јединствену царинску исправу (образац ЈЦИ коју издаје надлежни царински орган, приликом преласка робе преко границе) са обрачуном царинског дуга и ПДВ (у ПДФ формату);
  • документи о извршеном увозу добара у Републику као и доказ да је плаћен ПДВ на увоз добара.

 

Традиционалне цркве и верске заједнице, захтев за рефундацију подносе у року од 60 дана од истека календарског тромесечја у коме је извршено плаћање рачуна за набављена добра и услуге у Републици Србији, односно плаћен ПДВ за увоз добара у Републику Србију.

 

4. Дипломатско-конзуларна представништва и међународне организације, захтев за рефакцију ПДВ-а подносе на обрасцу РЕФ 4. Уз наведени захтев, потребно је приложити следећу документацију:

 

  • скениране рачуне о набављеним добрима и коришћеним услугама који гласе на носиоца права и садрже податак о броју основне потврде прописане чланом 107. Правилника о порезу на додату вредност, као и докази о њиховом плаћању (у ПДФ формату);
  • фискалне рачуне (у ПДФ формату);
  • документа о извршеном увозу добара у Републику као и доказ да је плаћен ПДВ на увоз добара;
  • јединствена царинска исправа (образац ЈЦИ коју издаје надлежни царински орган, приликом преласка робе преко границе) са обрачуном царинског дуга и ПДВ (у ПДФ формату).

 

Дипломатско-конзуларна представништва и међународне организације, захтев за рефакцију подносе у року од 30 дана од истека календарског тромесечја у коме су добра и услуге набављене у Републици, или је извршен увоз добара у Републику.

Корисничко

упутство

Корисничко упутство за рефакцију и ослобађање од плаћања ПДВ-а