Порески календар

нов 2024

Пон Уто Сре Чет Пет Суб Нед
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
Упутство за пореске обвезнике
Упутство за пореске обвезнике

* Појединачна пореска пријава на обрасцу ППП-ПД за порезе и доприносе по одбитку подноси се пре сваке исплате прихода. * Порез на добит по одбитку обрачунава се и плаћа на приходе које оствари нерезидентно правно лице од резидентног правног лица по основу: дивиденди и удела у добити у правном лицу, укључујући и приход по основу чланства у алтернативном инвестиционом фонду који нема својство правног лица, накнада од ауторског и сродних права и права индустријске својине, камата, накнада од закупа и подзакупа непокретности и покретних ствари на територији Републике, накнада од услуга истраживања тржишта, рачуноводствених и ревизорских услуга и других услуга из области правног и пословног саветовања, независно од места њиховог пружања или коришћења. Порез на добит по одбитку обрачунава се и плаћа на приходе које оствари нерезидентно правно лице по основу извођења естрадног, забавног, уметничког, спортског или сличног програма у Републици, који нису опорезовани као доходак физичког лица (извођача, музичара, спортисте и сл.), у складу са прописима којима се уређује опорезивање дохотка грађана. Резидентно правно лице обвезник које откупљује секундарне сировине и отпад од резидентног, односно нерезидентног правног лица, дужно је да приликом исплате накнаде тим лицима обрачуна, обустави и на прописани рачун уплати порез по одбитку по стопи од 1% од износа накнаде. Пријава се подноси на Обрасцу ПДПО/С најкасније у року од три дана од дана исплате накнаде тим лицима. * Порез на добит по решењу обрачунава се и плаћа на приходе нерезидентног обвезника по основу закупа и подзакупа непокретности и покретних ствари на територији Републике Србије остварених од исплатиоца који није дужан да обрачунава, обуставља и плаћа порез по одбитку, на приходе остварене по основу капиталних добитака, као и на приходе остварене по основу намирења потраживања у поступку извршења, односно у сваком другом поступку намирења потраживања. Пријава се подноси на Обрасцу ПП КДЗН у року од 30 дана од дана остваривања прихода. * Рок за подношење пореске пријаве и пореског биланса за обвезника коме је пословна година различита од календарске је 180 дана од дана истека периода за који се утврђује пореска обавеза. * Физичка лица која остварују приходе а за које исплатилац није дужан да поднесе пореску пријаву, обрачуна и плати јавне приходе, подносе пореску пријаву у року од 30 дана од дана остваривања прихода, за приходе за које је утврђена обавеза самоопорезивања. Пријава се подноси на Обрасцу ПП ОПО. * Захтев за паушално опорезивање може се поднети до 31. октобра текуће године за наредну годину, односно у року од 15 дана од дана пријема акта надлежног пореског органа којим се потврђује брисање из евиденције за порез на додату вредност у складу са законом којим се уређује порез на додату вредност, а најкасније до 31. децембра текуће године за наредну годину, у електронском облику преко портала Пореске управе. Лице које започне обављање делатности, захтев за паушално опорезивање подноси искључиво у моменту регистрације надлежној организацији која води регистар привредних субјеката, која ће тај захтев проследити Пореској управи. Лица која се не региструју код организације која води регистар привредних субјеката, захтев за паушално опорезивање подносе у електронском облику преко портала Пореске управе, у року од пет дана од дана регистрације у Пореској управи, односно дана доделе ПИБ а најкасније до 31. децембра текуће године. * Лица која се не региструју код организације која води регистар привредних субјеката, обавештење о опредељењу да врше исплату личне зараде подносе у електронском облику преко портала Пореске управе, у року од пет дана од дана регистрације у Пореској управи, односно дана доделе пореског идентификационог броја (ПИБ) а најкасније до 31. децембра текуће године. * Резидентни обвезник који се сматра крајњим матичним правним лицем међународне групе повезаних правних лица, дужно је да надлежном пореском органу, у папирној форми, достави годишњи извештај о контролисаним трансакцијама међународне групе повезаних правних лица најкасније у року од 12 месеци од истека пословне године за коју се доставља годишњи извештај, на Обрасцу CbC. * У случају да привредно друштво у чији основни капитал су уложена новчана средства од продаје дигиталне имовине, у календарској години у којој је регистровано улагање и у наредне две календарске године спроведе поступак смањења основног капитала, даном доношења одлуке о смањењу основног капитала обвезник губи право на претходно остварено ослобођење од пореза на капитални добитак и дужан је да о губитку права обавести надлежни порески орган у року од 30 дана од дана губитка права. * У случају да привредно друштво које је имовинска права по основу ауторских и сродних права и права индустријске својине стекло уносом од стране обвезника пореза на доходак грађана (физичког лица и предузетника) као неновчаног улога у капитал привредног друштва резидента Републике за који је ослобођен пореза на капитални добитак, то право у целини отуђи у року од две године од дана његовог стицања, односно у истом периоду то право уступи на коришћење у целини или делимично по цени која је нижа од цене у складу са принципом „ван дохвата руке” уколико је уступање извршило повезаном лицу или лицу чији је власник његово повезано лице у складу са законом којим се уређује порез на добит правних лица, обвезник губи право на претходно остварено ослобођење од пореза на капитални добитак и дужан је да о губитку права обавести надлежни порески орган у року од 30 дана од дана губитка права. * Обвезник ПДВ је дужан да уз пореску пријаву за последњи порески период календарске године, односно последњи порески период достави пореском органу обавештење о: 1) лицу које није евидентирано за обавезу плаћања ПДВ у складу са Законом о ПДВ, а које му је од 1. јануара до истека последњег пореског периода календарске године, односно последњег пореског периода у Републици извршило промет секундарних сировина и услуга које су непосредно повезане са тим добрима, као и износу тог промета; 2) пољопривреднику који није евидентиран за обавезу плаћања ПДВ у складу са Законом о ПДВ, а који му је од 1. јануара до истека последњег пореског периода календарске године, односно последњег пореског периода извршио промет пољопривредних и шумских производа и пољопривредних услуга, као и износу тог промета. * Oбразац ПИД ПДВ се подноси за 2022. годину, ако је у 2022. години испуњен један од критеријума за стицање статуса обвезника ПДВ који претежно врши промет добара у иностранство. Предаје се уз ПДВ пријаву за порески период текуће године у којем је поднет финансијски извештај за претходну годину. * Захтев за рефакцију плаћене акцизе на деривате нафте и биотечности који се користе за грејање пословног, односно стамбеног простора за претходни месец, подноси се на Обрасцу РЕФ-Г, најраније 20 дана по истеку месеца у коме су набављени деривати нафте и биотечности. * Захтев за рефакцију плаћене акцизе на деривате нафте и биогорива који се користе за транспортне сврхе, подноси се на Обрасцу РЕФ-Т најраније 20 дана по истеку квартала у којем су деривати нафте и биогорива набављени. * Захтев за рефакцију плаћене акцизе на деривате нафте и биотечности који се користе за производњу електричне и топлотне енергије, подноси се на Обрасцу РЕФ-ЕТЕ а захтев за рефакцију плаћене акцизе на деривате нафте који се користе за индустријске сврхе на Обрасцу РЕФ-И. Захтеви се подносе најраније 20 дана по истеку месеца у којем су набављени деривати нафте и биотечности. * Евиденциону пријаву за ангажовање сезонских радника послодавац подноси електронским путем Пореској управи најкасније првог дана ангажовања сезонских радника у календарском месецу до 10 часова, односно у периоду између 13 и 15 часова за раднике који раде у послеподневној смени. Одјава сезонских радника се пријављује најкасније до 10 часова, односно од 13 до 15 часова за рад у послеподневној смени, наредног дана од дана престанка ангажовања. Период у којем се сезонски радник пријављује или одјављује је календарски месец. * Обвезник који у току године изврши пренос дигиталне имовине по основу којег може настати капитални добитак или губитак у складу са законом којим се опорезује доходак грађана, дужан је да поднесе пореску пријаву ППДГ-3Р најкасније у року од 120 дана од истека квартала у којем је остварен приход по основу преноса дигиталне имовине. * Обвезник по основу прихода од пружања угоститељских услуга из члана 84б закона којим се опорезује доходак грађана који у току године почне да пружа угоститељске услуге дужан је да поднесе пореску пријаву ППДГ-4Р у року од 15 дана од дана правноснажности решења којим се објекат домаће радиности и сеоског туризма разврстава у одговарајућу категорију у складу са законом којим се уређује угоститељство. * Обвезници фискализације дужни су да, пре почетка коришћења електронског фискалног уређаја за издавање фискалних рачуна, Пореској управи доставе податке о пословним просторима и пословним просторијама у којима ће користити електронски фискални уређај и то за сваки пословни простор/пословну просторију одвојено, ради генерисања јединствене ознаке пословног простора. Пријава за генерисање пословног простора доставља се електронским путем преко портала Пореске управе. У случају промене података по појединачном пословном простору и пословној просторији, а нарочито ако делатност престане да се обавља у пословном простору и пословној просторији или дође до промене делатности која се обавља у пословном простору и пословној просторији, обвезник фискализације дужан је да те податке достави Пореској управи, најкасније 24 сата пре настанка промене. Изузетно, у случају промене података до којих је дошло услед околности које не зависе од воље обвезника фискализације, обвезник фискализације је дужан да те податке достави Пореској управи, најкасније 24 сата по настанку промене.

Пореска управа    Актуелности    Јавна продаја покретних и непокретних ствари    Продаја неопасног отпада - папирне и картонске амбалаже, мешаног папира, осталог папира: сортираног и несортираног белог папира (канцеларијски, архивски, књиге) путем прикупљања писаних понуда

Продаја неопасног отпада - папирне и картонске амбалаже, мешаног папира, осталог папира: сортираног и несортираног белог папира (канцеларијски, архивски, књиге) путем прикупљања писаних понуда

На основу Закона о управљању отпадом („Сл. гласник РС“, бр. 36/2009...35/2023) и Одлуке помоћника директора број: 000-031-00-00017/2023-3200/32 од 03.08.2023. године, о купопродаји неопасног отпада - папирне и картонске амбалаже, мешаног папира, осталог папира: сортираног и несортираног белог папира (канцеларијски, архивски, књиге), путем прикупљања писаних понуда, комисија за спровођење поступка

                                                                                                     

објављује

ЈАВНИ ОГЛАС

Продаја неопасног отпада - папирне и картонске амбалаже,мешаног папира, осталог папира: сортираног и несортираног белог папира (канцеларијски, архивски, књиге)

путем прикупљања писаних понуда

 

1. ПОДАЦИ О ПРЕДМЕТУ ОГЛАСА

Предмет продаје је неопасан отпад – папирна и картонска амбалажа, мешани папир, остали папир: сортирани и несортирани бели папир (канцеларијски, архивски, књиге) у даљем тексту: отпадни папир, који настаје у свакодневном обављању делатности Пореске управе и генерише се у пословним просторијама организационих јединица Пореске управе које регионално припадају Београду, Нишу, Крагујевцу и Новом Саду.

Оператер је у обавези да поступа у складу одредбама Закона о управљању отпадом, да достави одговарајући Документ о кретању отпада, којим се потврђује да је Оператер у складу са законом извршио одлагање и рециклирање отпадног папира, те да је за то одговоран пред надлежним државним органима.

Отпадни папир је разврстан у складу са Правилником о категоријама, испитивању и класификацији отпада („Сл. гласник РС“ бр. 56/2010...39/2021) и Прилогом 1 – Каталог отпада, напред наведеног  Правилника.

Преузимање документације и Обрасца за подношење понуда заинтересовани оператери могу извршити на Интернет страници: www.purs.gov.rs/ aktuelnosti уз обавезно  достављање доказа о испуњености услова из овог огласа.

Понуда се доставља непосредно или путем поште у затвореној и запечаћеној коверти са назнаком: Понуда за купопродају неопасног отпада - папирне и картонске амбалаже, мешаног папира, осталог папира: сортираног и несортираног белог папира (канцеларијски, архивски, књиге)

" - НЕ ОТВАРАТИ-,  а на  полеђини  коверте уписује се назив, седиште и адреса са контакт бројем телефонома Оператера.

 Адреса за достављање понуда је: Пореска управа - Београд, ул. 27. марта 28-32, најкасније до 16.08.2023. године, до 10,00 часова.

Понуде које пристигну после назначеног времена сматраће се неблаговременим без обзира када су послате. Све неблаговремене понуде, биће неотворене враћене Оператеру.

 Јавно отварање понуда обавиће комисија, по истеку рока за подношење понуда, односно дана  16.08.2023. године у 12,00 часова, у присуству оператера, у просторијама Пореске управе – Сремска бр. 6, други спрат, Београд.

Овлашћени представник Оператера  је дужан да, пре почетка отварања понуда, комисији преда оверено овлашћење за учешће у поступку, оверено печатом на меморандуму Оператера.

Услови за учешће у поступку прикупљања

Право учешћа у поступку  продаје  имају оператери – правна лица, чија је делатност сакупљање, транспорт отпадног папира, који поседују потребну/е дозволу/е за поступање са датом врстом отпада - сакупљање, транспорт, складиштење и третман на територији Републике Србије у складу са Законом о управљању отпадом и испуњавају све наведене услове за подношење понуде, и то:

-  Фотокопије следећих дозвола: интегрална дозвола за сакупљање и транспорт неопасног отпада на територији Републике Србије; интегрална дозвола за складиштење и третман неопасног отпада на локацији Оператера, или фотокопију  једне интегралне дозволе;

-  Извод о регистрацији издат од Агенције за привредне регистре (осим у случају када је за регистарцију надлежан други орган.);

- Да поседује ISO 14001:2015 за активности сакупљања, откупа, третмана, транспорта, сортирања и продаје неопасног отпада;

- Да поседује ISO 9001:2015 за активности сакупљања, откупа, третмана, транспорта, складиштења и продаје неопасног отпада;

- Да поседује полису осигурања од Опште Одговорности из регистроване осигураникове делатности на минимум 100.000.000,00 рсд, осигуране суме;

- Да обезбеди кутије за прикупљање отпадног папира у објектима Пореске управе, доказ у виду фотографије;

- Извештај о испитивању отпадног папира према Правилнику о категоријама, испитивању и класификацији отпада („Сл. гласник РС“ бр. 56/2010...39/2021)  и Прилогу 1 – Каталог отпада;

-  Овлашћење, пуномоћје за лице које заступа понуђача-оператера у поступку, оверено печатом на меморандуму Оператера.

Критеријум за избор понуде

Избор најповољније понуде извршиће се применом критеријума највише понуђене откупне цене у форми динара по једном килограму (дин/кг), отпадног папира.

Уколико два или више понуђача-оператера понуде исту цену, поступак ће се наставити путем јавног надметања.

Надметање ће се спровести са понуђачима који доставе одговарајуће понуде.

Надметање ће се вршити путем затворених коверата у којима ће понуђачи писмено понудити цену по килограму.

Надметање ће се спровести док један од понуђача не понуди вишу цену по једном килограму. Уколико понуђачи не присуствују у поступку надметања, њихова цена из понуде ће се сматрати коначном.

Укупно процењена количина отпадног папира износи око 1.000 тона.

Са понуђачем-оператером, који понуди највишу цену по килограму Клијент-Пореска управа закључиће уговор.

Начин преузимања отпадног папира

Пореска управа - клијент је у обавези да  Оператеру приликом преузимања отпадног папира изда отпремницу и Документ о кретању отпада у 4 (четири) примерка, према Закону о управљању отпадом („Сл. гласник РС“, бр. 36/2009...35/2023) и према Правилнику о обрасцу Документа о кретању отпада и упутству за њихово попуњавање(„Сл. гласник РС“, бр. 114/2013).

Обавеза Оператера је да Документ о кретању отпада оверен врати Клијенту - Пореској управи у року од 10 дана након преузимања.

Обавеза Оператера је да на основу преузете количине, направи Записник о укупној количини отпада утврђеног након мерења уз присуство представника клијента - Пореске управе и исти достави клијенту.

Након добијања Записника клијент - Пореска управа ће у року од  5 радних дана израдити фактуру и доставити Оператеру на реализацију.

Преузимање  отпадног папира  ће  се обављати са локација Пореске управе у унапред утврђеном термину и договору са клијентом.

Трошкове преузимања и транспорта сноси Oператер, као и јавне дажбине према важећим прописима.

Све информације у вези са отуђењем могу се добити путем телефона 011/3346-627 и на мејл адреси dragana.miletic@purs.gov.rs

Контакт особа је Драгана Милетић.