Јавни конкурс за попуњавање извршилачких радних места у Министарству финансија – Пореској управи
штампај23. 10. 2024.
Министарство финансија – Пореска управа на основу члана 169б Закона о пореском поступку и пореској администрацији („Сл. гласник РС“, бр. 80/02, 84/02-исправка, 23/03-исправка, 70/03, 55/04, 61/05, 85/05-други закон, 62/06-други закон, 61/07, 20/09, 72/09-други закон, 53/10, 101/11, 2/12-исправка, 93/12, 47/13, 108/13, 68/14, 105/14, 112/15, 15/16, 108/16, 30/18, 95/18, 86/19, 144/20, 96/21, 138/22), члана 9. став 1. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Сл. гласник РС“, бр. 2/19, 67/21) и Закључка Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 Број: 112-9085/2024 од 30. септембра 2024. године, оглашава
ЈАВНИ КОНКУРС ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА У МИНИСТАРСТВУ ФИНАНСИЈА – ПОРЕСКОЈ УПРАВИ
I Oрган у коме се радна места попуњавају:
Министарство финансија – Пореска управа, 11080 Београд - Земун, Улица цара Душана бр. 145.
II Радна места која се попуњавају:
1. Радно место: канцеларијско-евиденциони послови, у звању виши порески референт, Централа Пореске управе, Сектор за контролу, са седиштем Централа - 1 извршилац;
Опис послова: Врши аналитичко техничке послове на техничкој припреми и обради података у циљу израде информација, извештаја и анализа из делокруга Сектора. Врши стручно-оперативне и статистичко-евиденционе послове на техничкој припреми и обради података у циљу израде информација, извештаја и анализа из делокруга Сектора. Обавља и административно-техничке послове за потребе Сектора. Одговоран је за тачност унетих података и одштампаних извештаја; обавља и друге послове по налогу помоћника директора.
Услови: ССС - друштвеног, природног или техничког смера; радно искуство у струци од најмање 3 године; положен државни стручни испит, као и компетенције потребне за рад на радном месту.
Место рада: Београд
2. Радно место: руководилац групе, у звању виши порески саветник, Централа Пореске управе, Сектор за људске ресурсе, Одељење за координацију рада одсека за људске ресурсе, Одсек за људске ресурсе Београд, Група за подршку рада филијала у области радних односа Београд, са седиштем Београд - 1 извршилац;
Опис послова: Руководи радом Групе, организује и усмерава рад извршилаца и обавља најсложеније послове из делокруга Групе; одговара за законито и благовремено извршавање послова из делокруга Групе; одређује приоритете и динамику извршавања послова; прати прописе из области радних односа, остварује комуникацију са запосленима у другим организационим јединицама из области радних односа; сарађује са организационом јединицом надлежном за послове материјалних ресурса у поступку остваривања права на накнаде и друга примања запослених. Обавља и друге послове по налогу шефа одсека.
Услови: Стечено високо образовање из научне области правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, радно искуство у струци од најмање 7 година, као и потребне компетенције за рад на радном месту.
Место рада: Београд
3. Радно место: порески инспектор за послове контроле, у звању порески саветник, Филијала Б Панчево, Одељење за пореску контролу, Одсек за контролу повраћаја ПДВ-а, рефакције акцизе, евидентирање промета и нерегистроване, односно непријављене делатности, Група за евидентирање промета и нерегистровану, односно непријављену делатност, са седиштем Панчево - 1 извршилац;
Опис послова: Спроводи инспекцијски надзор и превентивно деловање. Обавља послове контроле евидентирање промета преко фискалне касе, код правних лица, предузетника и физичких лица и контролу нерегистроване, односно непријављене делатности, учествује у попису робе код пореских обвезника; израђује записнике и нацрте решења, издаје прекршајни налог односно сачињава обавештење о учињеном прекршају и/или извештај о постојању основа сумње да је извршено пореско кривично дело; спроводи поступак поводом жалбе, доставља жалбе надлежном другостепеном органу; одговоран је за тачно и благовремено ажурирање података о контроли у апликацији контроле. По потреби обавља сложене послове контроле пдв и контролу рефакције акцизе, код правних лица, предузетника и физичких лица, по налозима Централе и филијале, као и контроле које се врше у сарадњи са Пореском полицијом. Обавља и друге послове из надлежности одељења по налогу руководиоца Групе.
Услови: Стечено високо образовање из научне области правне или економске науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит и испит за инспектора, радно искуство у струци од најмање 3 године, као и компетенције потребне за рад на радном месту.
Место рада: Панчево
4. Радно место: порески инспектор 1 за послове контроле, у звању порески саветник I, Филијала Б Крагујевац, Одељење за пореску контролу, Одсек за контролу повраћаја ПДВ-а, рефакције акцизе, евидентирање промета и нерегистроване, односно непријављене делатности, Група за ПДВ и акцизе, са седиштем Крагујевац - 2 извршиоца;
Опис послова: Спроводи инспекцијски надзор и превентивно деловање. Обавља сложене послове контроле пдв и контролу рефакције акцизе, код правних лица, предузетника и физичких лица, по налозима Централе и филијале, као и контроле које се врше у сарадњи са Пореском полицијом; израђује записнике и нацрте решења, издаје прекршајни налог односно сачињава обавештење о учињеном прекршају и/или извештај о постојању основа сумње да је извршено пореско кривично дело; спроводи поступак поводом жалбе, доставља жалбе надлежном другостепеном органу; одговоран је за тачно и благовремено ажурирање података о контроли у апликацији контроле. Обавља и друге послове из надлежности одељења по налогу руководиоца Групе.
Услови: Стечено високо образовање из научне области правне или економске науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит и испит за инспектора, радно искуство у струци од најмање 5 година, као и компетенције потребне за рад на радном месту.
Место рада: Крагујевац
III Фазе изборног поступка и учешће кандидата:
Изборни поступак се спроводи из више обавезних фаза и то следећим редоследом: провера општих функционалних компетенција, провера посебних функционалних компетенција, провера понашајних компетенција и интервју са Конкурсном комисијом.
У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређене компетенције у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следеће компетенције у истој или наредној фази.
У изборном поступку проверавају се:
1. Опште функционалне компетенције и то:
- „Организација и рад државних органа Републике Србије“ - провераваће се путем теста, на рачунару;
- „Дигитална писменост“ – провераваће се решавањем задатака практичним радом на рачунару;
- „Пословна комуникација“ – провераваће се писаном симулацијом на рачунару.
Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „Дигитална писменост“ (поседовањa знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста и табеларне калкулације), ако учесник конкурса поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања и вештина из наведених области и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције „Дигитална писменост“, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу * Рад на рачунару), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.
Конкурсна комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције.
Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу општихфункционалних компетенција могу се наћи на сајту Службе за управљање кадровима www.suk.gov.rs.
2. Провера посебних функционалних компетенција:
Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција врши се провера посебних функционалних компетенција и то:
За радно место под редним бројем 1. канцеларијско-евиденциони послови, проверавају се следеће посебне функционалне компетенције:
1. Посебне функционалне компетенције за област рада – административно-технички послови (канцеларијско пословање, методе и технике прикупљања података ради даље обраде, технике евидентирања и ажурирања података у релевантним базама података, технике израде потврда и уверења о којима се води службена евиденција, технике припреме материјала ради даљег приказивања и употребе и методе вођења интерних и доставних књига) провераваће се путем симулације у писаном облику;
2. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о пореском поступку и пореској администрацији) провераваће се путем симулације у писаном облику.
За радно место под редним бројем 2. руководилац групе, проверавају се следеће посебне функционалне компетенције:
1. Посебне функционалне компетенције за област рада – послови управљања људским ресурсима (прописи у области радно-правних односа у државним органима, компетенције за рад државних службеника, базичне функције управљања људским ресурсима: анализа посла, кадровско планирање, регрутација, селекција, увођење у посао, оцењивање, награђивање и напредовање, стручно усавршавање) провераваће се путем симулације у писаном облику;
2. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о пореском поступку и пореској администрацији) провераваће се путем симулације у писаном облику;
3. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место – прописи из делокруга радног места (Закон о раду, Закон о општем управном поступку ) провераваће се путем симулације у писаном облику.
За радно место под редним бројем 3. порески инспектор за послове контроле, проверавају се следеће посебне функционалне компетенције:
1. Посебне функционалне компетенције за област рада – инспекцијских послова (општи управни поступак и основе управних спорова, основе казненог права и казненог поступка, основе прекршајног права и прекршајни поступак, основе привредног права и привредног пословања, поступак инспекцијског надзора и основе методологије анализе ризика, функционални јединствени информациони систем, основе вештине комуникације и конструктивног решавања конфликта и управљање стресом и кодекс понашања и етике понашања) провераваће се путем симулације у писаном облику;
2. Посебне функционалне компетенције за област рада – стручно-оперативни послови (израде општих, појединачних и других правних и осталих аката) провераваће се путем симулације у писаном облику;
3. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о пореском поступку и пореској администрацији, Закон о порезу на добит правних лица, Закон о ПДВ-у) провераваће се путем симулације у писаном облику.
За радно место под редним бројем 4. порески инспектор 1 за послове контроле, проверавају се следеће посебне функционалне компетенције:
1. Посебне функционалне компетенције за област рада – инспекцијских послова (општи управни поступак и основе управних спорова, основе казненог права и казненог поступка, основе прекршајног права и прекршајни поступак, основе привредног права и привредног пословања, поступак инспекцијског надзора и основе методологије анализе ризика, функционални јединствени информациони систем, основе вештине комуникације и конструктивног решавања конфликта и управљање стресом и кодекс понашања и етике инспектора) провераваће се путем симулације у писаном облику;
2. Посебне функционалне компетенције за област рада – стручно-оперативни послови (технике израде општих, појединачних и других правних и осталих аката) провераваће се путем симулације у писаном облику;
3. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о пореском поступку и пореској администрацији, Закон о порезу на додату вредност и Правилник о порезу на додату вредност) провераваће се путем симулације у писаном облику.
3. Провера понашајних компетенција:
Понашајне компетенције за радна места под редним бројем 1., 3. и 4. из става II текста конкурса (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет) провераваће се путем: психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.
Понашајне компетенције за радно место под редним бројем 2. из става II текста конкурса (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет, управљање људским ресурсима) провераваће се путем: психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.
4. Интервју са Конкурсном комисијом и вредновање кандидата за сва извршилачка радна места:
Процена мотивације за рад на радном месту у органу и прихватање вредности државних органа – провераваће се путем интервјуа са Конкурсном комисијом (усмено).
IV Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве на јавни конкурс:
Попуњен Образац пријаве на конкурс шаље се поштом на адресу Министарства финансија - Пореска управа, 11080 Београд - Земун, Улица цара Душана бр. 145 или се предаје непосредно на писарницу Министарства финансија–Пореска управа, 11080 Београд - Земун, Улица цара Душана бр. 145, са назнаком „За јавни конкурс за попуњавање извршилачких радних места у Министарству финансија – Пореској управи ”.
V Лица која су задужена за давање обавештења о јавном конкурсу у периоду од 08 до 15 сати:
Министарство финансија, Пореска управа:
Александар Козомара, 011/6969-373;
Милица Тодоровић, 011/6969-426;
Никола Голубовић, 011/6969-343.
VI Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.
VII Рок за подношење пријава: рок за подношење пријава је 8 дана и почиње да тече наредног дана од дана објављивања у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.
VIII Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Службе за управаљање кадровима и Пореске управе. Штампана верзија обрасца пријаве доступна је на адреси Министарства финансија – Пореска управа, 11080 Београд - Земун, Улица цара Душана бр. 145.
Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што Конкурсна комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак.
Подносиоци пријаве се обавештавају о додељеној шифри у року од три дана од дана пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначен за доставу обавештења.
IX Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са Конкурсном комисијом: оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема (уколико кандидат има више диплома са стеченим високим образовањем потребно је да достави све дипломе); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти којима се доказује на којим пословима, са којом стручном спремом и у ком временском периоду је стечено радно искуство); оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту подносе доказ о положеном правосудном испиту), оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном испиту за инспектора (за радна места под редним бројем 3. и 4.).
Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс, уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених, подноси оригинал или оверену фотокопију решења о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решења да је државни службеник нераспоређен.
Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама.
X Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: оригинал или оверен извод из матичне књиге рођених, оригинал или оверено уверење о држављанству и оригинал или оверена фотокопија уверења о положеном држаном стручном испиту за рад у државним органима/уверење о положеном правосудном испиту, оригинал или оверена фотокопија уверења о положеном испиту за инспектора.
Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС“, бр. 18/16 и 95/18 - аутентично тумачење и 2/23) прописано је, између осталог, да је орган дужан да по службеној дужности, у складу са законом, врши увид у податке о чињеницама неопходним за одлучивање о којима се води службена евиденција, да их прибавља и обрађује (члан 9. став 3.); да у поступку који се покреће по захтеву странке орган може да врши увид, прибавља и обрађује личне податке о чињеницама о којима се води службена евиденција када је то неопходно за одлучивање, осим ако странка изричито изјави да ће те податке прибавити сама (члан 103. став 3).
Потребно је да учесник конкурса у делу Изјава*, у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.
XI Рок за подношење доказа: Кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка, пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да у року од пет радних дана од дана пријема обавештења, доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.
Кандидати који не доставе доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка. Докази се достављају на адресу Министарство финансија – Пореска управа, 11080 Београд - Земун, Улица цара Душана бр. 145.
XII Трајање радног односа:
За сва радна места из става II текста конкурса заснива се радни однос на неодређено време.
Напомена: Чланом 9. Закона о државним службеницима („Сл. гласник РС“, бр. 79/05, 81/05-исправка, 83/05-исправка, 64/07, 67/07-исправка, 116/08, 104/09, 99/14, 94/17, 95/18, 157/20 и 142/22), прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција.
Као државни службеник на извршилачком радном месту може да се запосли и лице које нема положен државни стручни испит, али је дужно да га положи у прописаном року. Положен државни стручни испит није услов, нити предност за заснивање радног односа. Пробни рад је обавезан за све који први пут заснивају радни однос у државном органу. Пробни рад за радни однос на неодређено време траје шест месеци - државни службеник на пробном раду који је засновао радни однос на неодређено време и државни службеник који је засновао радни однос на неодређено време, а који нема положен државни стручни испит, полаже државни стручни испит у року од шест месеци од дана заснивања радног односа.
Лице на пробном раду које је радни однос засновало на радном месту инспектора на неодређено време и лице које је засновало радни однос на радном месту инспектора на неодређено време, а нема положен испит за инспектора, у року од шест месеци од дана заснивања радног односа.
XIII Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку.
Са кандидатима чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести почев од 13.11.2024. године, о чему ће учесници конкурса бити обавештени на начин који су навели у својим пријавама.
Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција и понашајних компетенција ће се обавити у просторијама Службе за управљање кадровима, Београд, Булевар Михајла Пупина бр. 2.
Интервју са Конкурсном комисијом ће се обавити у просторијамаМинистарства финансија – Пореска управа, 11080 Београд - Земун, Улица цара Душана бр. 145.
Кандидати који успешно прођу једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте е-mail адресе и бројеве телефона, које наведу у својим обрасцима пријаве.
Напомена: Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве биће одбачене. Јавни конкурс спроводи Конкурсна комисија коју је именовао директор Пореске управе.
Овај конкурс објављује се на интернет страни Пореске управе, на порталу e-управе, у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање и на интернет страни Службе за управљање кадровима.
Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.