Јавни конкурс за попуњавање извршилачког радног места у министарству финансија – пореској управи
штампај29. 10. 2025.
Министарство финансија – Пореска управа на основу члана 169б Закона о пореском поступку и пореској администрацији („Сл. гласник РС“, бр. 80/02, 84/02-исправка, 23/03-исправка, 70/03, 55/04, 61/05, 85/05-други закон, 62/06-други закон, 61/07, 20/09, 72/09-други закон, 53/10, 101/11, 2/12-исправка, 93/12, 47/13, 108/13, 68/14, 105/14, 112/15, 15/16, 108/16, 30/18, 95/18, 86/19, 144/20, 96/21, 138/22 и 94/24), члана 9. став 1. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима („Сл. гласник РС“, бр. 2/19, 67/21) и Закључка Комисије за давање сагласности за ново запошљавање и додатно радно ангажовање код корисника јавних средстава 51 Број: 112-12939/2024 од 25. децембра 2024. године, са изменама наведеног Закључка Комисије 51 Број: 112-10458/2025, од 30. септембра 2025. године, оглашава
ЈАВНИ КОНКУРС ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКОГ РАДНОГ МЕСТА У МИНИСТАРСТВУ ФИНАНСИЈА – ПОРЕСКОЈ УПРАВИ
I Oрган у коме се радно место попуњава:
Министарство финансија – Пореска управа, 11080 Београд - Земун, Улица цара Душана бр. 145.
II Радно место које се попуњава:
- Радно место: директор филијале, у звању виши порески саветник, Филијала Б Нови Пазар, са седиштем Нови Пазар - 1 извршилац.
Опис послова: Руководи радом Филијале. Решава у управним стварима из делокруга филијале. Организује, обједињава и распоређује послове на унутрашње организационе јединице. Пружа потребну стручну помоћ запосленима. Одговоран је за благовремено, правилно и законито обављање послова из делокруга Филијале. Сарађује са руководиоцима организационих јединица Пореске управе. Преко надлежних одсека успоставља сарадњу са руководиоцима сектора у Централи ради постизања координације у обављању функција Пореске управе. Подноси предлоге за покретање дициплинског поступка и поступка за накнаду штете против запослених у филијали. Обавља и друге послове по налогу директора Пореске управе.
Услови: Стечено високо образовање из научне, односно стручне области у оквиру образовно-научног поља друштвено-хуманистичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, радно искуство у струци од најмање 7 година, као и потребне компетенције за рад на радном месту.
Место рада: Нови Пазар
III Фазе изборног поступка и учешће кандидата:
Изборни поступак се спроводи из више обавезних фаза и то следећим редоследом: провера општих функционалних компетенција, провера посебних функционалних компетенција, провера понашајних компетенција и интервју са Конкурсном комисијом.
У свакој фази изборног поступка врши се вредновање кандидата и само кандидат који испуни унапред одређено мерило за проверу одређене компетенције у једној фази изборног поступка може да учествује у провери следеће компетенције у истој или наредној фази.
У изборном поступку проверавају се:
1. Опште функционалне компетенције и то:
- „Организација и рад државних органа Републике Србије“ - провераваће се путем теста на рачунару;
- „Дигитална писменост“ – провераваће се решавањем задатака практичним радом на рачунару;
- „Пословна комуникација“ – провераваће се писаном симулацијом на рачунару.
Напомена: У погледу провере опште функционалне компетенције „Дигитална писменост“ (поседовањa знања и вештина у основама коришћења рачунара, основама коришћења интернета, обради текста и табеларне калкулације), ако учесник конкурса поседује важећи сертификат, потврду или други одговарајући доказ о поседовању знања и вештина из наведених области и жели да на основу њега буде ослобођен тестирања компетенције „Дигитална писменост“, неопходно је да уз пријавни образац (уредно и у потпуности попуњен у делу * Рад на рачунару), достави и тражени доказ у оригиналу или овереној фотокопији.
Конкурсна комисија може одлучити да се кандидату изврши провера наведене компетенције ако увидом у достављени доказ не може потпуно да оцени поседовање ове компетенције.
Информације о материјалима за припрему кандидата за проверу општих функционалних компетенција могу се наћи на сајту Службе за управљање кадровима www.suk.gov.rs.
2. Провера посебних функционалних компетенција:
Након пријема извештаја о резултатима провере општих функционалних компетенција, међу кандидатима који су испунили мерила за проверу општих функционалних компетенција врши се провера посебних функционалних компетенција и то:
За радно место под редним бројем 1. директор филијале, проверавају се следеће посебне функционалне компетенције:
1. Посебне функционалне компетенције за област рада послови руковођења (општи, стратегијски и финансијски менаџмент, управљање људским ресурсима базирано на компетенцијама, организационо понашање, управљање променама, управљање пројектима, стратегије и канали комуникације, управљање јавним политикама), провераваће се путем симулације писмено;
2. Посебне функционалне компетенције за област рада – стручно-оперативни послови (технике израде општих, појединачних и других правних и осталих аката) провераваће се путем симулације писмено;
3. Посебне функционалне компетенције за одређено радно место – планска документа, прописи и акти из надлежности и организације органа (Закон о пореском поступку и пореској администрацији, Закон о порезу на добит правних лица, Закон о порезу на доходак грађана, Закон о доприносима за обавезно социјано осигурање, Закон о порезу на додату вредност, Закон о акцизама, Закон о фискализацији, Правилник о порезу на додату вредност) провераваће се путем симулације писмено.
3. Провера понашајних компетенција:
Понашајне компетенције за радно место из става II текста конкурса (управљање информацијама, управљање задацима и остваривање резултата, оријентација ка учењу и променама, изградња и одржавање професионалних односа, савесност, посвећеност и интегритет, управљање људским ресурсима) провераваће се путем: психометријских тестова и интервјуа базираног на компетенцијама.
4. Интервју са Конкурсном комисијом и вредновање кандидата за извршилачо радно места под редним бројем 1.
Процена мотивације за рад на радном месту у органу и прихватање вредности државних органа – провераваће се путем интервјуа са Конкурсном комисијом (усмено).
IV Адреса на коју се подноси попуњен образац пријаве на јавни конкурс:
Попуњен Образац пријаве на конкурс у штампаном облику шаље се поштом на адресу Министарства финансија- Пореска управа, 11080 Београд-Земун, Улица цара Душана бр. 145 или се предаје непосредно на писарницу Министарства финансија–Пореска управа, 11080 Београд - Земун, Улица цара Душана бр. 145, са назнаком „За јавни конкурс за попуњавање извршилачког радног места у Министарству финансија – Пореској управи”.
V Лица која су задужена за давање обавештења о јавном конкурсу у периоду од 08 до 15 сати:
Министарство финансија, Пореска управа:
Селма Тошић, 011/6969-863;
Никола Голубовић, 011/6969-343;
Милена Кашиковић, 011/6969-678.
VI Општи услови за запослење: држављанство Републике Србије; да је учесник конкурса пунолетан; да учеснику конкурса раније није престајао радни однос у државном органу због теже повреде дужности из радног односа и да није осуђиван на казну затвора од најмање шест месеци.
VII Рок за подношење пријава: рок за подношење пријава је 8 дана и почиње да тече наредног дана од дана објављивања у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање.
VIII Пријава на јавни конкурс врши се на Обрасцу пријаве који је доступан на интернет презентацији Пореске управе. Штампана верзија обрасца пријаве доступна је на адреси Министарства финансија – Пореска управа, 11080 Београд - Земун, Улица цара Душана бр. 145.
Приликом предаје пријаве на јавни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку. Шифра пријаве уноси се у образац пријаве након што Конкурсна комисија састави списак кандидата међу којима се спроводи изборни поступак.
Подносиоци пријаве се обавештавају о додељеној шифри у року од три дана од дана пријема пријаве, достављањем наведеног податка на начин који је у пријави назначен за доставу обавештења.
IX Докази које прилажу кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка пре интервјуа са Конкурсном комисијом:
- За радно место из става II текста конкурса под редним бројем , прилаже се:
оригинал или оверена фотокопија извода из матичне књиге рођених; оригинал или оверена фотокопија уверења о држављанству; оригинал или оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема (уколико кандидат има више диплома са стеченим високим образовањем потребно је да достави све дипломе); оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврда, решење и други акти којима се доказује на којим пословима, са којом стручном спремом и у ком временском периоду је стечено радно искуство); оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима (кандидати са положеним правосудним испитом уместо доказа о положеном државном стручном испиту подносе доказ о положеном правосудном испиту), оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном испиту за инспектора (за радно место под редним бројем 1.).
Државни службеник који се пријављује на јавни конкурс, уместо уверења о држављанству и извода из матичне књиге рођених, подноси оригинал или оверену фотокопију решења о распоређивању или премештају на радно место у органу у коме ради или решења да је државни службеник нераспоређен.
Сви докази прилажу се у оригиналу или фотокопији која је оверена код јавног бележника (изузетно у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао). Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама.
X Документа о чињеницама о којима се води службена евиденција су: оригинал или оверен извод из матичне књиге рођених, оригинал или оверено уверење о држављанству и оригинал или оверена фотокопија уверења о положеном држаном стручном испиту за рад у државним органима/уверење о положеном правосудном испиту, оригинал или оверена фотокопија уверења о положеном испиту за инспектора.
Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС“, бр. 18/16 и 95/18 - аутентично тумачењеи 2/23) прописано је, између осталог, да је орган дужан да по службеној дужности, у складу са законом, врши увид у податке о чињеницама неопходним за одлучивање о којима се води службена евиденција, да их прибавља и обрађује (члан 9. став 3.); да у поступку који се покреће по захтеву странке орган може да врши увид, прибавља и обрађује личне податке о чињеницама о којима се води службена евиденција када је то неопходно за одлучивање, осим ако странка изричито изјави да ће те податке прибавити сама (члан 103. став 3).
Потребно је да учесник конкурса у делу Изјава*, у обрасцу пријаве, заокружи на који начин жели да се прибаве његови подаци из службених евиденција.
XI Рок за подношење доказа: Кандидати који су успешно прошли фазе изборног поступка, пре интервјуа са Конкурсном комисијом позивају се да у року од пет радних дана од дана пријема обавештења, доставе наведене доказе који се прилажу у конкурсном поступку.
Кандидати који не доставе доказе који се прилажу у конкурсном поступку, односно који на основу достављених или прибављених доказа не испуњавају услове за запослење, писмено се обавештавају да су искључени из даљег изборног поступка. Докази се достављају на адресу Министарство финансија – Пореска управа, 11080 Београд - Земун, Улица цара Душана бр. 145.
XII Трајање радног односа:
За радно место из става II текста конкурса под редним бројем 1. заснива се радни однос на неодређено време.
Напомена: Чланом 9. Закона о државним службеницима („Сл. гласник РС“, бр. 79/05, 81/05-исправка, 83/05-исправка, 64/07, 67/07-исправка, 116/08, 104/09, 99/14,94/17, 95/18, 157/20, 142/22, 13/25-одлука УС и 19/25), прописано је да су кандидатима при запошљавању у државни орган под једнаким условима доступна сва радна места и да се избор кандидата врши на основу провере компетенција.
Као државни службеник на извршилачком радном месту може да се запосли и лице које нема положен државни стручни испит, али је дужно да га положи у прописаном року. Положен државни стручни испит није услов, нити предност за заснивање радног односа. Пробни рад је обавезан за све који први пут заснивају радни однос у државном органу. Пробни рад за радни однос на неодређено време траје шест месеци - државни службеник на пробном раду који је засновао радни однос на неодређено време и државни службеник који је засновао радни однос на неодређено време, а који нема положен државни стручни испит, полаже државни стручни испит у року од шест месеци од дана заснивања радног односа.
Лице на пробном раду које је радни однос засновало на радном месту инспектора на неодређено време и лице које је засновало радни однос на радном месту инспектора на неодређено време, а нема положен испит за инспектора, полаже испит за инспектора у року од шест месеци од дана заснивања радног односа.
За радно место под редним бројем 1. са седиштем Нови Пазар, из става II текста конкурса, кандидати који су се добровољно изјаснили о припадности националној мањини у пријави у смислу члана 11. став 4. и 5. Уредбе о интерном и јавном конкурсу за попуњавање радних места у државним органима, рангира се први у односу на другог кандидата који има исти број бодова. Ако више кандидата који имају исти број бодова припада националној мањини, предност на ранг листи у односу на друге једнако вредноване кандидате припаднике националне мањине има кандидат коме су са више бодова вредноване понашајне компетенције, у случају једнаког бодовања понашајних компетенција предност има кандидат који је са више бодова вреднован на интервјуу са Комисијом.
XIII Датум и место провере компетенција учесника конкурса у изборном поступку.
Са кандидатима чије су пријаве благовремене, допуштене, разумљиве, потпуне и који испуњавају услове предвиђене огласом о јавном конкурсу, на основу података наведених у обрасцу пријаве на конкурс, изборни поступак ће се спровести почев од 14.11.2025. године, о чему ће учесници конкурса бити обавештени на начин који су навели у својим пријавама.
Провера општих функционалних компетенција, посебних функционалних компетенција и понашајних компетенција ће се обавити у просторијама Службе за управљање кадровима, Београд, Булевар Михајла Пупина бр. 2.
Интервју са Конкурсном комисијом ће се обавити у просторијама Министарства финансија – Пореска управа, 11080 Београд - Земун, Улица цара Душана бр. 145.
Кандидати који успешно прођу једну фазу изборног поступка обавештавају се о датуму, месту и времену спровођења наредне фазе изборног поступка на контакте е-mail адресе и бројеве телефона, које наведу у својим обрасцима пријаве.
Напомена: Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве биће одбачене. Јавни конкурс спроводи Конкурсна комисија коју је именовао директор Пореске управе.
Овај конкурс објављује се на интернет страни Пореске управе, на порталу e-управе, у периодичном издању огласа Националне службе за запошљавање и на интернет страни Службе за управљање кадровима.
Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.