Poreski kalendar

nov 2024

Pon Uto Sre Čet Pet Sub Ned
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
Uputstvo za poreske obveznike
Uputstvo za poreske obveznike

* Pojedinačna poreska prijava na obrascu PPP-PD za poreze i doprinose po odbitku podnosi se pre svake isplate prihoda. * Porez na dobit po odbitku obračunava se i plaća na prihode koje ostvari nerezidentno pravno lice od rezidentnog pravnog lica po osnovu: dividendi i udela u dobiti u pravnom licu, uključujući i prihod po osnovu članstva u alternativnom investicionom fondu koji nema svojstvo pravnog lica, naknada od autorskog i srodnih prava i prava industrijske svojine, kamata, naknada od zakupa i podzakupa nepokretnosti i pokretnih stvari na teritoriji Republike, naknada od usluga istraživanja tržišta, računovodstvenih i revizorskih usluga i drugih usluga iz oblasti pravnog i poslovnog savetovanja, nezavisno od mesta njihovog pružanja ili korišćenja. Porez na dobit po odbitku obračunava se i plaća na prihode koje ostvari nerezidentno pravno lice po osnovu izvođenja estradnog, zabavnog, umetničkog, sportskog ili sličnog programa u Republici, koji nisu oporezovani kao dohodak fizičkog lica (izvođača, muzičara, sportiste i sl.), u skladu sa propisima kojima se uređuje oporezivanje dohotka građana. Rezidentno pravno lice obveznik koje otkupljuje sekundarne sirovine i otpad od rezidentnog, odnosno nerezidentnog pravnog lica, dužno je da prilikom isplate naknade tim licima obračuna, obustavi i na propisani račun uplati porez po odbitku po stopi od 1% od iznosa naknade. Prijava se podnosi na Obrascu PDPO/S najkasnije u roku od tri dana od dana isplate naknade tim licima. * Porez na dobit po rešenju obračunava se i plaća na prihode nerezidentnog obveznika po osnovu zakupa i podzakupa nepokretnosti i pokretnih stvari na teritoriji Republike Srbije ostvarenih od isplatioca koji nije dužan da obračunava, obustavlja i plaća porez po odbitku, na prihode ostvarene po osnovu kapitalnih dobitaka, kao i na prihode ostvarene po osnovu namirenja potraživanja u postupku izvršenja, odnosno u svakom drugom postupku namirenja potraživanja. Prijava se podnosi na Obrascu PP KDZN u roku od 30 dana od dana ostvarivanja prihoda. * Rok za podnošenje poreske prijave i poreskog bilansa za obveznika kome je poslovna godina različita od kalendarske je 180 dana od dana isteka perioda za koji se utvrđuje poreska obaveza. * Fizička lica koja ostvaruju prihode a za koje isplatilac nije dužan da podnese poresku prijavu, obračuna i plati javne prihode, podnose poresku prijavu u roku od 30 dana od dana ostvarivanja prihoda, za prihode za koje je utvrđena obaveza samooporezivanja. Prijava se podnosi na Obrascu PP OPO. * Zahtev za paušalno oporezivanje može se podneti do 31. oktobra tekuće godine za narednu godinu, odnosno u roku od 15 dana od dana prijema akta nadležnog poreskog organa kojim se potvrđuje brisanje iz evidencije za porez na dodatu vrednost u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dodatu vrednost, a najkasnije do 31. decembra tekuće godine za narednu godinu, u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave. Lice koje započne obavljanje delatnosti, zahtev za paušalno oporezivanje podnosi isključivo u momentu registracije nadležnoj organizaciji koja vodi registar privrednih subjekata, koja će taj zahtev proslediti Poreskoj upravi. Lica koja se ne registruju kod organizacije koja vodi registar privrednih subjekata, zahtev za paušalno oporezivanje podnose u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave, u roku od pet dana od dana registracije u Poreskoj upravi, odnosno dana dodele PIB a najkasnije do 31. decembra tekuće godine. * Lica koja se ne registruju kod organizacije koja vodi registar privrednih subjekata, obaveštenje o opredeljenju da vrše isplatu lične zarade podnose u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave, u roku od pet dana od dana registracije u Poreskoj upravi, odnosno dana dodele poreskog identifikacionog broja (PIB) a najkasnije do 31. decembra tekuće godine. * Rezidentni obveznik koji se smatra krajnjim matičnim pravnim licem međunarodne grupe povezanih pravnih lica, dužno je da nadležnom poreskom organu, u papirnoj formi, dostavi godišnji izveštaj o kontrolisanim transakcijama međunarodne grupe povezanih pravnih lica najkasnije u roku od 12 meseci od isteka poslovne godine za koju se dostavlja godišnji izveštaj, na Obrascu CbC. * U slučaju da privredno društvo u čiji osnovni kapital su uložena novčana sredstva od prodaje digitalne imovine, u kalendarskoj godini u kojoj je registrovano ulaganje i u naredne dve kalendarske godine sprovede postupak smanjenja osnovnog kapitala, danom donošenja odluke o smanjenju osnovnog kapitala obveznik gubi pravo na prethodno ostvareno oslobođenje od poreza na kapitalni dobitak i dužan je da o gubitku prava obavesti nadležni poreski organ u roku od 30 dana od dana gubitka prava. * U slučaju da privredno društvo koje je imovinska prava po osnovu autorskih i srodnih prava i prava industrijske svojine steklo unosom od strane obveznika poreza na dohodak građana (fizičkog lica i preduzetnika) kao nenovčanog uloga u kapital privrednog društva rezidenta Republike za koji je oslobođen poreza na kapitalni dobitak, to pravo u celini otuđi u roku od dve godine od dana njegovog sticanja, odnosno u istom periodu to pravo ustupi na korišćenje u celini ili delimično po ceni koja je niža od cene u skladu sa principom „van dohvata ruke” ukoliko je ustupanje izvršilo povezanom licu ili licu čiji je vlasnik njegovo povezano lice u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica, obveznik gubi pravo na prethodno ostvareno oslobođenje od poreza na kapitalni dobitak i dužan je da o gubitku prava obavesti nadležni poreski organ u roku od 30 dana od dana gubitka prava. * Obveznik PDV je dužan da uz poresku prijavu za poslednji poreski period kalendarske godine, odnosno poslednji poreski period dostavi poreskom organu obaveštenje o: 1) licu koje nije evidentirano za obavezu plaćanja PDV u skladu sa Zakonom o PDV, a koje mu je od 1. januara do isteka poslednjeg poreskog perioda kalendarske godine, odnosno poslednjeg poreskog perioda u Republici izvršilo promet sekundarnih sirovina i usluga koje su neposredno povezane sa tim dobrima, kao i iznosu tog prometa; 2) poljoprivredniku koji nije evidentiran za obavezu plaćanja PDV u skladu sa Zakonom o PDV, a koji mu je od 1. januara do isteka poslednjeg poreskog perioda kalendarske godine, odnosno poslednjeg poreskog perioda izvršio promet poljoprivrednih i šumskih proizvoda i poljoprivrednih usluga, kao i iznosu tog prometa. * Obrazac PID PDV se podnosi za 2022. godinu, ako je u 2022. godini ispunjen jedan od kriterijuma za sticanje statusa obveznika PDV koji pretežno vrši promet dobara u inostranstvo. Predaje se uz PDV prijavu za poreski period tekuće godine u kojem je podnet finansijski izveštaj za prethodnu godinu. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biotečnosti koji se koriste za grejanje poslovnog, odnosno stambenog prostora za prethodni mesec, podnosi se na Obrascu REF-G, najranije 20 dana po isteku meseca u kome su nabavljeni derivati nafte i biotečnosti. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biogoriva koji se koriste za transportne svrhe, podnosi se na Obrascu REF-T najranije 20 dana po isteku kvartala u kojem su derivati nafte i biogoriva nabavljeni. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biotečnosti koji se koriste za proizvodnju električne i toplotne energije, podnosi se na Obrascu REF-ETE a zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte koji se koriste za industrijske svrhe na Obrascu REF-I. Zahtevi se podnose najranije 20 dana po isteku meseca u kojem su nabavljeni derivati nafte i biotečnosti. * Evidencionu prijavu za angažovanje sezonskih radnika poslodavac podnosi elektronskim putem Poreskoj upravi najkasnije prvog dana angažovanja sezonskih radnika u kalendarskom mesecu do 10 časova, odnosno u periodu između 13 i 15 časova za radnike koji rade u poslepodnevnoj smeni. Odjava sezonskih radnika se prijavljuje najkasnije do 10 časova, odnosno od 13 do 15 časova za rad u poslepodnevnoj smeni, narednog dana od dana prestanka angažovanja. Period u kojem se sezonski radnik prijavljuje ili odjavljuje je kalendarski mesec. * Obveznik koji u toku godine izvrši prenos digitalne imovine po osnovu kojeg može nastati kapitalni dobitak ili gubitak u skladu sa zakonom kojim se oporezuje dohodak građana, dužan je da podnese poresku prijavu PPDG-3R najkasnije u roku od 120 dana od isteka kvartala u kojem je ostvaren prihod po osnovu prenosa digitalne imovine. * Obveznik po osnovu prihoda od pružanja ugostiteljskih usluga iz člana 84b zakona kojim se oporezuje dohodak građana koji u toku godine počne da pruža ugostiteljske usluge dužan je da podnese poresku prijavu PPDG-4R u roku od 15 dana od dana pravnosnažnosti rešenja kojim se objekat domaće radinosti i seoskog turizma razvrstava u odgovarajuću kategoriju u skladu sa zakonom kojim se uređuje ugostiteljstvo. * Obveznici fiskalizacije dužni su da, pre početka korišćenja elektronskog fiskalnog uređaja za izdavanje fiskalnih računa, Poreskoj upravi dostave podatke o poslovnim prostorima i poslovnim prostorijama u kojima će koristiti elektronski fiskalni uređaj i to za svaki poslovni prostor/poslovnu prostoriju odvojeno, radi generisanja jedinstvene oznake poslovnog prostora. Prijava za generisanje poslovnog prostora dostavlja se elektronskim putem preko portala Poreske uprave. U slučaju promene podataka po pojedinačnom poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, a naročito ako delatnost prestane da se obavlja u poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji ili dođe do promene delatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, obveznik fiskalizacije dužan je da te podatke dostavi Poreskoj upravi, najkasnije 24 sata pre nastanka promene. Izuzetno, u slučaju promene podataka do kojih je došlo usled okolnosti koje ne zavise od volje obveznika fiskalizacije, obveznik fiskalizacije je dužan da te podatke dostavi Poreskoj upravi, najkasnije 24 sata po nastanku promene.

Poreska uprava    Fiskalizacija    Postojeća fiskalizacija (GPRS)    Propisi    Pravilnik o postupku fiskalizacije, sadržaju evidencije o ovlašćenim servisima i serviserima i izgledu, sadržaju i načinu vođenja dosijea i servisne knjižice fiskalne kase

Pravilnik o postupku fiskalizacije, sadržaju evidencije o ovlašćenim servisima i serviserima i izgledu, sadržaju i načinu vođenja dosijea i servisne knjižice fiskalne kase

(„Službeni glasnik RS“ broj 140/04, 44/18 - dr. zakon)

 

Na osnovu člana 32. stav 2. Zakona o fiskalnim kasama ("Službeni glasnik RS" broj 135 /04),

Ministar finansija donosi

 

PRAVILNIK
O POSTUPKU FISKALIZACIJE, SADRŽAJU EVIDENCIJE O OVLAŠĆENIM SERVISIMA I SERVISERIMA I IZGLEDU, SADRŽAJU I NAČINU VOĐENjA DOSIJEA I SERVISNE KNjIŽICE FISKALNE KASE

 

(„Službeni glasnik RS“ broj 140/04, 44/18 - dr. zakon)

 

 

Član 1.

Ovim pravilnikom bliže se uređuje postupak fiskalizacije u skladu sa članom 27. Zakona o fiskalnim kasama ("Službeni glasnik RS", broj 135/04 - u daljem tekstu: Zakon), sadržaj evidencije o ovlašćenim servisima koju vodi ovlašćeni proizvođač i ovlašćenim serviserima, koju vodi ovlašćeni servis, u skladu sa članom 28. stav 1. i 11. Zakona i izgled, sadržaj i način vođenja dosijea i servisne knjižice fiskalne kase, u skladu sa članom 31. stav 1. Zakona.

 

1. Dodela identifikacionih brojeva fiskalnim kasama

 

Član 2.

Identifikacione brojeve fiskalnim kasama (u daljem tekstu: IB) , na pismeni zahtev ovlašćenog proizvođača fiskalnih kasa , kome je data saglasnost za stavljanje fiskalne kase u promet (u daljem tekstu: proizvođač), dodeljuje Ministarstvo finansija, Poreska uprava - Centrala (u daljem tekstu: Poreska uprava) u skladu sa članom 27. stav 1. Zakona.

Prilikom dodele IB proizvođaču, Poreska uprava vodi računa da dodeljeni IB bude jedinstven za svaku fiskalnu kasu, po proizvođaču, tipu i modelu fiskalne kase.

Zahtev proizvođača podnosi se na Obrascu ZIB - Zahtev za dodelu identifikacionih brojeva za fiskalne kase, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Uz prvi zahtev za dodelu IB za određeni tip i model fiskalne kase, proizvođač je dužan da Poreskoj upravi, u elektronskoj formi, dostavi sledeće podatke, i to:

1) izgled, dimenzije, materijal od koga je sačinjena i način postavljanja proizvođačke plombe;

2) izgled, kod, dimenzije, materijal od koga je sačinjena i način postavljanja servisnih plombi ovlašćenih servisa;

3) spisak distributera koje je proizvođač ovlastio za zaključenje ugovora o kupovini fiskalne kase;

4) izgled, položaj, dimenzije i mesto postavljanja programske i fiskalne plombe tako da plombe onemogućuju fizički kontakt sa programskim i fiskalnim modulom u fiskalnoj kasi;

5) spisak ovlašćenih servisa i njihovih ovlašćenih servisera koje je ovlastio proizvođač posebnim aktom o davanju ovlašćenja;

6) posebno uputstvo za potrebe poreske kontrole o načinu korišćenja fiskalne kase, softvera fiskalne kase i svim njegovim mogućnostima, odnosno sertifikovane softverske aplikacije na računaru povezanim sa fiskalnom kasom i svim njenim mogućnostima.

Ugovor iz stava 4. tačka 3) ovog člana, naročito sadrži:

1) PIB ovlašćenog distributera;

2) pun naziv ovlašćenog distributera;

3) adresu sedišta ovlašćenog distributera;

4) naziv i adresu objekata ovlašćenog distributera u kojima se vrši prodaja fiskalnih kasa.

Spisak iz stav 4. tačka 5) ovog člana, naročito sadrži:

1) PIB ovlašćenog servisa;

2) pun naziv ovlašćenog servisa;

3) adresu sedišta ovlašćenog servisa;

4) naziv i adresu objekata servisa za fiskalizaciju;

5) prezime i ime ovlašćenih servisera i kod njihove servisne plombe.

 

2. Identifikacioni brojevi fiskalnih kasa

 

Član 3.

IB se sastoji od osam alfanumeričkih znakova - XXNNNNNN, pri čemu prva dva slovna znaka ( XX) označavaju proizvođača, tip i model fiskalne kase, a ostalih pet znakova ( NNNNN) su progresivni rastući brojevi koji počinju od 00000 i uvek se završavaju sa "0", kao osmim alfanumeričkim znakom.

Prvih sedam alfanumeričkih znakova sa nulom, kao osmim alfanumeričkim znakom, su jedinstveni IB fiskalne kase.

Kada proizvođač utroši dodeljeni raspon IB brojeva, obraća se Poreskoj upravi za dodelu novih IB.

Evidenciju o odobrenim i dodeljenim IB vodi Poreska uprava pojedinačno po proizvođačima, tipu i modelu fiskalne kase, u elektronskoj formi.

Evidencija iz stava 4. ovog člana, naročito sadrži:

1) pun naziv proizvođača;

2) poštanski broj i mesto sedišta proizvođača;

3) adresu proizvođača;

4) poreski identifikacioni broj (PIB) proizvođača;

5) matični broj proizvođača;

6) broj akta Vlade Republike Srbije, i datum davanja saglasnosti proizvođaču iz člana 22. stav 1. Zakona;

7) broj i datum iz evidencije Ministarstva trgovine, turizma i usluga;

8) tip i model fiskalne kase;

9) broj i datum zahteva za dodelu IB za tip i model fiskalne kase;

10) dodeljeni raspon IB za tip i model fiskalne kase.

 

Član 4.

Proizvođač je dužan da IB na vidljiv način i trajno obeleži na gornjoj stranici svake proizvedene fiskalne kase. Obeležavanje IB proizvođač može izvršiti tako što će:

1) IB utisnuti na gornjoj stranici fiskalne kase;

2) ili IB ispisati na gornjoj stranici fiskalne kase, sredstvom koje će trajno sačuvati taj zapis;

3) ili IB, utisnut ili ispisan sredstvom koje će trajno sačuvati taj zapis na aluminijumskoj pločici, zaheftati ili zalepiti na gornjoj stranici fiskalne kase;

4) ili IB, ispisan sredstvom koje će trajno sačuvati taj zapis na vodootpornoj nalepnici zalepiti na gornjoj stranici fiskalne kase;

5) ili IB na drugi način postaviti na gornjoj stranici fiskalne kase, tako da ono bude trajno zabeleženo.

 

3. Identifikacioni brojevi fiskalnih modula fiskalne kase

 

Član 5.

Identifikacioni broj prvog fiskalnog modula fiskalne kase (u daljem tekstu: IBFM) se sastoji od osam alfanumeričkih znakova – XXNNNNNN, pri čemu je prvih sedam znaka nepromenjivo, a osmi znak je uvek "0", što znači da je prvi fiskalni modul u konkretnoj fiskalnoj kasi uvek identičan IB fiskalne kase.

Svaki sledeći, novi, fiskalni modul koji se ugrađuje u konkretnu fiskalnu kasu mora imati jedan i jedinstveni neponovljiv IBFM, u kojem se kao poslednji, osmi alfanumerički znak kreće od 1 do 9, u skladu sa članom 9. stav 1. tačka 2) Zakona.

Ovlašćeni proizvođač je dužan da, u procesu proizvodnje, IBFM upiše u fiskalnu memoriju, kao i prilikom zamene fiskalnog modula, o čemu ovlašćeni proizvođač vodi posebnu evidenciju.

 

4. Proizvođačka i servisna plomba

 

Član 6.

Svaka proizvedena fiskalna kasa mora da nosi proizvođačku plombu identičnu proizvođačkoj plombi i načinu plombiranja iz člana 22. stav 4. tačka 4) Zakona, od trenutka proizvodnje do početka fiskalizacije.

Svaka fiskalna kasa, posle izvršene fiskalizacije mora nositi servisnu plombu identičnu servisnoj plombi iz člana 27. st. 5. i 6. Zakona.

Servisna plomba obavezno sadrži pet alfanumerika, i to: AANNN, od čega su prva dva alfanumerika (AA) slovna oznaka servisa, a druga tri (NNN) redni broj dodeljen serviseru.

Proizvođač je dužan da, u slučaju dodele novog ovlašćenja servisu, koji do tada nije bio ovlašćen od strane tog proizvođača, Poreskoj upravi dostavi izgled njegove servisne plombe.

Servisna plomba se obavezno izrađuje od materijala u koji ovlašćeni serviser utiskuje kod servisne plombe pomoću posebnog alata ili na drugi pogodan način, tako da servisna plomba spreči pristup fiskalnoj i programskoj plombi, bez njenog vidljivog oštećenja.

 

5. Fiskalna i programska plomba

 

Član 7.

Fiskalna plomba se izrađuje od specijalnog materijala za jednokratnu upotrebu, koji u sebi sadrži sigurnosnu zaštitu.

Fiskalna plomba pokriva deo konektora koji spaja fiskalni modul sa matičnom pločom i deo matične ploče, čime onemogućava razdvajanje fiskalnog modula od matične ploče bez vidljivog oštećenja fiskalne plombe.

Programska plomba se izrađuje od specijalnog materijala za jednokratnu upotrebu, koji u sebi sadrži sigurnosnu zaštitu.

Programska plomba pokriva deo programske memorije, deo podnožja programske memorije i deo matične ploče, čime onemogućava razdvajanje programske memorije od matične ploče bez vidljivog oštećenja programske plombe.

Svaka fiskalna i programska plomba sadrži hologram i osam alfanumeričkih znakova, i to: AAXXXXXX, od čega su prva dva kombinacija slovnih oznaka, koje polaze od AA i završavaju se sa ŠŠ, a ostalih šest znakova su brojevi koji polaze od 000001 i završavaju se sa 999999.

 

6. Postupak prve fiskalizacije fiskalne kase

 

Član 8.

Proizvođač, odnosno ovlašćeni distributer, može da isporuči neposredno ovlašćenom servisu proizvedenu fiskalnu kasu samo ako sadrži IB, IBFM i proizvođačku plombu.

Po isporuci fiskalne kase u ovlašćeni servis, ovlašćeni serviser proverava proizvođačku plombu i ako je verodostojna, pismeno obaveštava obveznika sa kojim je zaključen ugovor o nabavci, servisiranju, popravci, obuci i tehničkoj podršci o prispeću fiskalne kase u ovlašćeni servis, najkasnije u roku od dva dana od dana kada je fiskalna kasa isporučena u ovlašćeni servis.

Ako ovlašćeni serviser, prilikom preuzimanja fiskalne kase od ovlašćenog proizvođača, odnosno distributera, utvrdi da proizvođačka plomba nije verodostojna, ovlašćeni servis fiskalnu kasu vraća proizvođaču.

Obveznik je dužan da, najkasnije u roku od tri dana od dana prijema obaveštenja, ovlašćenom servisu podnese Zahtev za fiskalizaciju, na Obrascu IPU-1 - Zahtev za fiskalizaciju, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Obrazac IPU-1 sastoji se iz dela koji popunjava obveznik, dela koji popunjava ovlašćeni servis i dela koji popunjava Poreska uprava.

Uz zahtev, obveznik prilaže i dokaz da je maloprodajni objekat, odnosno mesto na kome vrši promet dobara ili usluga prijavljen nadležnoj organizacionoj jedinici Poreske uprave (u daljem tekstu: poreski organ).

 

Član 9.

Prilikom podnošenja Obrasca IPU-1 obveznik se izjašnjava o kojoj vrsti zahteva se radi, zaokruživanjem jednog od ponuđenih razloga za podnošenje zahteva, i to zbog:

1) kupovine nove fiskalne kase (prva fiskalizacija);

2) promene naziva obveznika, adrese sedišta obveznika ili PIB-a;

3) promene naziva i adrese objekta u kome se nalazi fiskalna kasa;

4) zamene programske i/ili fiskalne memorije;

5) odjave/prestanka obavljanja delatnosti.

 

Član 10.

Ako obveznik - preduzetnik ne obavlja delatnost navedenu u Pravilniku o određivanju delatnosti za čije obavljanje nije potreban poseban prostor ("Službeni glasnik RS", broj 9/96), u prvom delu Obrasca IPU-1, I. Popunjava obveznik, u tački 1.Obveznik, u delu Podaci, obveznik iz ovog stava, kao i sva pravna lica, obavezno upisuju:

1) poreski identifikacioni broj (PIB) obveznika;

2) pun naziv obveznika;

3) poštanski broj mesta i naziv mesta sedišta obveznika;

4) adresu sedišta obveznika (naziv ulice i kućni broj);

5) telefon/telefaks u sedištu obveznika, lica za kontakt.

Ako obveznik - preduzetnik obavlja delatnost navedenu u pravilniku iz stava 1. ovog člana, odnosno delatnosti koje se mogu obavljati kod naručioca posla ili od mesta do mesta (poslovanje, opravka, montaža i slično), u prvom delu Obrasca IPU-1, I. Popunjava obveznik, u tački 1.Obveznik, u delu Podaci, obveznik unosi podatke o sedištu i adresi onako kako su upisani u odgovarajući registar, odnosno:

1) tip i marku prevoznog sredstva kojim se obavlja delatnost;

2) registarski broj prevoznog sredstva;

3) telefon/telefaks lica za kontakt.

 

Član 11.

Ako je mesto instaliranja fiskalne kase objekat, odnosno prostor koji ispunjava propisane uslove, ili se delatnost obavlja u stanu, u prvom delu Obrasca IPU-1, tačka 2. Objekat, odnosno mesto instaliranja fiskalne kase , u delu Podaci, obveznik upisuje:

1) naziv objekta, odnosno prostora u kojem obavlja delatnost;

2) poštanski broj mesta i naziv mesta gde se objekat, prostor, odnosno stan nalazi;

3) adresu (naziv ulice i kućni broj) gde se objekat, prostor, odnosno stan nalazi;

4) telefon/telefaks u objektu, prostoru, odnosno stanu lica za kontakt.

Ako obveznik obavlja delatnost navedenu u pravilniku iz člana 10. stav 1. ovog pravilnika, odnosno delatnosti koje se mogu obavljati kod naručioca posla ili od mesta do mesta (poslovanje, opravka, montaža i slično), u prvom delu Obrasca IPU-1, tačka 2. Objekat, odnosno mesto instaliranja fiskalne kase , u delu Podaci, obveznik upisuje:

1) tip i marku prevoznog sredstva kojim se obavlja delatnost;

2) registarski broj prevoznog sredstva;

3) telefon/telefaks lica za kontakt.

Na Obrascu IPU-1, ovlašćeni servis popunjava drugi deo zahteva za fiskalizaciju i dostavlja poreskom organu. Direktor Poreske uprave određuje način dostavljanja podataka na obrascu IPU-1, u elektronskoj formi.

 

Član 12.

Po prijemu Obrasca IPU-1 iz člana 8. stav 4. ovog pravilnika, poreski organ telefonom obaveštava ovlašćeni servis o datumu i vremenu fiskalizacije, koji ne može biti duži od dva dana od dana prijema Obrasca IPU-1 od strane poreskog organa.

Postupak fiskalizacije otpočinje tako što ovlašćeni serviser u prisustvu ovlašćenog radnika poreskog organa najpre proverava da li je IB fiskalne kase identičan broju navedenom u dokumentaciji za fiskalnu kasu, pa ako jeste skida ispravnu proizvođačku plombu i proverava da li je IBFM upisan u fiskalnoj memoriji identičan IBFM navedenom u pratećoj dokumentaciji fiskalne kase.

Kada ovlašćeni serviser postupi na način iz stava 2. ovog člana, ovlašćeni radnik poreskog organa proverava da li se IBFM upisan u fiskalnoj memoriji nalazi u rasponu IB odobrenih od strane Poreske uprave, da li je već izvršena fiskalizacija sa tim IBFM ili IB i ako su rezultati tih provera pozitivni, dozvoljava ovlašćenom serviseru da u fiskalnu memoriju unese preostale podatke propisane članom 9. Zakona.

Kada ovlašćeni radnik poreskog organa dozvoli ovlašćenom serviseru unos preostalih podataka u fiskalnu memoriju, ovlašćeni serviser unosi i proverava preostale podatke u fiskalnoj memoriji i operativnoj memoriji.

U operativnu memoriju ovlašćeni serviser upisuje naziv obveznika, naziv i adresu prodajnog objekta, odnosno mesta i poštanski broj i naziv mesta prodajnog objekta, odnosno mesta, naznačenog u Obrascu IPU-1.

Posle unosa podataka iz st. 1 - 5. ovog člana, ovlašćeni radnik poreskog organa konstatuje da li su uneti podaci ispravni, tako što štampa jedan fiskalni isečak broj BI 1, presek stanja, dnevni izveštaj broj BD 1 i periodičan izveštaj, kontroliše njihovu sadržinu i ako su svi potrebni podaci tačno uneti, postavlja fiskalnu i programsku plombu na delovima fiskalne kase navedenim u članu 7. st. 2. i 4. ovog pravilnika.

 

Član 13.

Posle postavljanja fiskalne i programske plombe, ovlašćeni serviser postavlja servisnu plombu u prisustvu ovlašćenog radnika poreskog organa.

Posle postavljanja servisne plombe, ovlašćeni radnik poreskog organa popunjava i potpisuje Obrazac IPU-1 .

O postupku fiskalizacije ovlašćeni radnik poreskog organa sastavlja zapisnik.

Posle izvršene fiskalizacije poreski organ donosi rešenje o fiskalizaciji, najkasnije narednog radnog dana od dana fiskalizacije.

 

7. Fiskalizacije zbog promene naziva obveznika, adrese sedišta obveznika ili PIB-a obveznika

 

Član 14.

Ako obveznik vrši promenu naziva obveznika zbog statusnih promena i sl., adrese sedišta obveznika ili promene PIB-a, dužan je da pre početka obavljanja delatnosti prometa preko fiskalne kase pod novim nazivom obveznika, adrese sedišta obveznika ili novog PIB-a podnese poreskom organu zahtev za fiskalizaciju, na Obrascu IPU-1, zaokruženjem opcije 2. - promena naziva obveznika, adrese sedišta obveznika ili PIB-a , preko ovlašćenog servisa.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, u prvom delu Obrasca IPU-1, I. Popunjava obveznik, u tački 1. Obveznik, u delu: Podaci: upisuje nove podatke iz člana 10. ovog pravilnika.

Po prijemu Obrasca IPU-1 iz stava 1. ovog člana, poreski organ telefonom obaveštava ovlašćeni servis o datumu i vremenu nove fiskalizacije, koji ne može biti duži od dva dana od dana prijema Obrasca IPU-1 od strane poreskog organa.

Postupak fiskalizacije otpočinje tako što ovlašćeni serviser u ovlašćenom servisu u prisustvu ovlašćenog radnika poreskog organa najpre proverava da li je IB fiskalne kase identičan broju IB navedenom u dokumentaciji za fiskalnu kasu, pa ako jeste skida ispravnu servisnu plombu i otvara fiskalnu kasu.

Kada ovlašćeni serviser postupi na način iz stava 4. ovog člana, ovlašćeni radnik poreskog organa proverava da li su fiskalna i programska plomba verodostojne i neoštećene, pa ako su rezultati tih provera pozitivni, dozvoljava ovlašćenom serviseru skidanje fiskalne plombe radi nove fiskalizacije.

Ako poreski obveznik pored promene naziva obveznika i adrese sedišta obveznika menja i PIB, ovlašćeni serviser pre unosa novih podataka u fiskalnu memoriju vrši zamenu fiskalnog modula, novim, čiji je IBFM za jedan broj veći od IBFM koji se zamenjuje.

Kada ovlašćeni radnik poreskog organa dozvoli ovlašćenom serviseru unos preostalih podataka u fiskalnu memoriju, odnosno operativnu memoriju ovlašćeni serviser unosi i proverava preostale podatke u fiskalnoj i operativnoj memoriji.

U operativnu memoriju ovlašćeni serviser upisuje novi naziv obveznika, novu adresu obveznika, odnosno mesta i poštanski broj i naziv mesta prodajnog objekta, odnosno mesta, naznačenog u Obrascu IPU-1.

Posle unosa podataka iz st. 1 - 5. ovog člana, ovlašćeni radnik poreskog organa konstatuje da li su uneti podaci ispravni tako što štampa jedan fiskalni isečak - BI, presek stanja, dnevni izveštaj - BD i periodičan izveštaj, kontroliše njihovu sadržinu, pa ako su svi potrebni podaci tačno uneti, stavlja novu fiskalnu plombu i dozvoljava ovlašćenom serviseru postavljanje servisne plombe.

Posle postavljanja servisne plombe, ovlašćeni radnik poreskog organa popunjava i potpisuje Obrazac IPU-1 .

O postupku nove fiskalizacije zbog razloga iz stava 1. ovog člana, ovlašćeni radnik poreskog organa sastavlja zapisnik.

Posle izvršene fiskalizacije poreski organ donosi rešenje o fiskalizaciji, najkasnije narednog radnog dana od dana fiskalizacije.

Promena podataka o obvezniku, adresi i PIB-u, kao i adresi objekta u kome se fiskalna kasa nalazi obavezno se evidentira u servisnoj knjižici fiskalne kase.

 

8. Fiskalizacija zbog promene adrese objekta u kome se nalazi fiskalna kasa

 

Član 15.

Ako obveznik vrši promenu podataka o objekta u kome obavlja delatnost, dužan je da najkasnije u roku od tri dana pre promene mesta prodaje dobara, odnosno pružanja usluga u novom objektu, odnosno mestu prometa preko fiskalne kase podnese poreskom organu zahtev za fiskalizaciju, na Obrascu IPU-1, zaokruženjem opcije 3. - promena naziva i adrese objekta u kome se nalazi fiskalna kasa, preko ovlašćenog servisa.

U prvom delu, tačka 2. Objekat, odnosno mesto instaliranja fiskalne kase - Obrasca IPU-1, u delu Podaci - obveznik upisuje podatke iz člana 11. ovog pravilnika.

Po prijemu Obrasca IPU-1 iz stava 1. ovog člana, poreski organ telefonom obaveštava ovlašćeni servis o datumu i vremenu nove fiskalizacije, koji ne može biti duži od dva dana od dana prijema Obrasca IPU-1 od strane poreskog organa.

Postupak fiskalizacije otpočinje tako što ovlašćeni serviser na licu mesta u novom objektu, odnosno mestu obavljanja delatnosti, u prisustvu ovlašćenog radnika poreskog organa najpre proverava da li je IB fiskalne kase identičan broju navedenom u dokumentaciji za fiskalnu kasu, pa ako jeste skida ispravnu servisnu plombu i otvara fiskalnu kasu.

Kada ovlašćeni serviser postupi na način iz stava 4. ovog člana, ovlašćeni radnik poreskog organa proverava da li su fiskalna i programska plomba verodostojne i ako su rezultati tih provera pozitivni, dozvoljava ovlašćenom serviseru da u operativnu memoriju unese podatke propisane članom 9. Zakona.

Kada ovlašćeni radnik poreskog organa dozvoli ovlašćenom serviseru unos preostalih podataka u operativnu memoriju, ovlašćeni serviser unosi i proverava preostale podatke u operativnoj memoriji.

U operativnu memoriju ovlašćeni serviser upisuje naziv obveznika, naziv i adresu obveznika, odnosno mesta i poštanski broj i naziv mesta prodajnog objekta, odnosno mesta, naznačenog u Obrascu IPU-1.

Posle unosa podataka iz st. 1 - 5. ovog člana, ovlašćeni radnik poreskog organa konstatuje da li su uneti podaci ispravni tako što štampa jedan fiskalni isečak - BI, presek stanja, dnevni izveštaj - BD i periodičan izveštaj, kontroliše njihovu sadržinu i ako su svi potrebni podaci tačno uneti, dozvoljava ovlašćenom serviseru postavljanje servisne plombe.

Posle postavljanja servisne plombe, ovlašćeni radnik poreskog organa popunjava i potpisuje Obrazac IPU-1 .

O postupku fiskalizacije ovlašćeni radnik poreskog organa sastavlja zapisnik.

Posle izvršene fiskalizacije poreski organ donosi rešenje o fiskalizaciji, najkasnije narednog radnog dana od dana fiskalizacije.

Promena podataka o adresi objekta u kome se fiskalna kasa nalazi obavezno se evidentira u servisnoj knjižici fiskalne kase.

 

9. Fiskalizacija zbog zamene fiskalnog ili programskog modula u fiskalnoj kasi

 

Član 16.

Ako obveznik vrši zamenu fiskalnog modula zbog iskorišćenog kapaciteta fiskalnog modula ili zamene softvera u programskom modulu, dužan je da pre početka obavljanja delatnosti prometa preko fiskalne kase podnese poreskom organu zahtev za fiskalizaciju, na Obrascu IPU-1, zaokruženjem opcije 4. - zamene programske i/ili fiskalne memorije, preko ovlašćenog servisa.

Po prijemu Obrasca IPU-1 iz stava 1. ovog člana , poreski organ telefonom obaveštava ovlašćeni servis o datumu i vremenu nove fiskalizacije, koji ne može biti duži od dva dana od dana prijema Obrasca IPU-1 od strane poreskog organa.

Postupak fiskalizacije otpočinje tako što ovlašćeni serviser u ovlašćenom servisu, u prisustvu ovlašćenog radnika poreskog organa najpre proverava da li je IB fiskalne kase identičan broju navedenom u dokumentaciji za fiskalnu kasu, pa ako jeste skida ispravnu servisnu plombu i otvara fiskalnu kasu.

Kada ovlašćeni serviser postupi na način iz stava 3. ovog člana, ovlašćeni radnik poreskog organa proverava da li su fiskalna i programska plomba verodostojne i neoštećene, pa ako su rezultati tih provera pozitivni, dozvoljava ovlašćenom serviseru da iz fiskalne memorije odštampa periodičan izveštaj od datuma i vremena odštampanog prvog fiskalnog isečka pa do datuma i vremena odštampanog poslednjeg fiskalnog isečka zabeleženog u fiskalnoj memoriji sa svim promenama poreskih stopa i svim resetima.

Kada ovlašćeni radnik poreskog organa primi periodičan izveštaj iz stava 4. ovog člana, dozvoljava ovlašćenom serviseru skidanje fiskalne i/ili programske plombe i zamenu fiskalnog modula i/ili programske memorije.

Kada ovlašćeni serviser postupi na način iz stava 5. ovog člana, ovlašćeni radnik poreskog organa proverava da li IBFM upisan u fiskalnoj memoriji odgovara IB fiskalne kase, odnosno da li je već izvršena fiskalizacija sa tim IBFM, i ako su rezultati tih provera pozitivni, dozvoljava ovlašćenom serviseru da u fiskalnu memoriju unese preostale podatke propisane članom 9. Zakona.

Kada ovlašćeni radnik poreskog organa dozvoli ovlašćenom serviseru unos preostalih podataka u fiskalnu memoriju, ovlašćeni serviser unosi i proverava preostale podatke u fiskalnoj memoriji i operativnoj memoriji.

U operativnu memoriju ovlašćeni serviser upisuje naziv obveznika, naziv i adresu prodajnog objekta, odnosno mesta i poštanski broj i naziv mesta prodajnog objekta, odnosno mesta, naznačenog u Obrascu IPU-1.

Posle unosa podataka iz st. 1 - 5. ovog člana, ovlašćeni radnik poreskog organa konstatuje da li su uneti podaci ispravni tako što štampa jedan fiskalni isečak BI, presek stanja, dnevni izveštaj BD i periodičan izveštaj, kontroliše njihovu sadržinu i ako su svi potrebni podaci tačno uneti, postavlja fiskalnu i programsku plombu na delovima fiskalne kase navedenim u članu 8. stav 2. i 4. ovog pravilnika i ako su svi potrebni podaci tačno uneti, postavlja fiskalnu i/ili programsku plombu i dozvoljava ovlašćenom serviseru postavljanje servisne plombe.

Posle postavljanja servisne plombe , ovlašćeni radnik poreskog organa p opunjava i potpisuje Obrazac IPU-1.

O postupku fiskalizacije zbog razloga iz stava 1. ovog člana, ovlašćeni radnik poreskog organa sastavlja zapisnik.

Posle izvršene fiskalizacije poreski organ donosi rešenje o fiskalizaciji, najkasnije narednog radnog dana od dana fiskalizacije.

Promena podataka o IBFM i broju fiskalne, programske i servisne plombe obavezno se evidentiraju u servisnoj knjižici fiskalne kase.

 

10. Promena podataka u operativnoj memoriji fiskalne kase o adresi objekta ili mesta prodaje u slučaju prodaje dobara ili pružanja usluga na sajmovima, izložbama, vašarima i sličnim manifestacijama

 

Član 17.

Ako obveznik, pored vršenja prometa u maloprodajnom objektu, odnosno mestu vršenja prometa, vrši i promet dobara, odnosno pružanja usluga na sajmovima, izložbama, vašarima i sličnim manifestacijama, dužan je da za vreme vršenja prometa na sajmovima, izložbama, vašarima i sličnim manifestacijama u operativnu memoriju fiskalne kase, u prvom opcionom bloku unese:

1) naziv sajma, izložbe, vašara ili slične manifestacije;

2) vreme trajanja sajma, izložbe, vašara ili slične manifestacije;

3) poštanski broj i naziv mesta održavanja sajma, izložbe, vašara ili slične manifestacije;

4) adresu (ulicu i broj), odnosno broj štanda.

Ako fiskalna kasa nema mogućnost upisa podataka u prvom opcionom bloku predviđenom za reklamu, ovi podaci se upisuju neposredno ispod podataka iz člana 11. ovog pravilnika.

 

11. Postupak u slučaju prestanka obavljanja delatnosti

 

Član 18.

Ako poreski obveznik prestane sa obavljanjem delatnosti dužan je da pre podnošenja zahteva za brisanje iz odgovarajućeg registra podnese zahtev za odjavu/prestanak obavljanja delatnosti, na Obrascu IPU-1 zaokruženjem opcije 4 [1] - odjava/prestanak obavljanja delatnosti, preko ovlašćenog servisa.

Po prijemu Obrasca IPU-1 iz stava 1. ovog člana, poreski organ telefonom obaveštava ovlašćeni servis o datumu i vremenu kada će se postupiti po zahtevu obveznika za brisanje fiskalne kase iz registra fiskalizovanih kasa zbog prestanka obavljanja delatnosti, koji ne može biti duži od dva dana od dana prijema Obrasca IPU-1 od strane poreskog organa.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, postupak otpočinje tako što ovlašćeni serviser u ovlašćenom servisu, u prisustvu ovlašćenog radnika poreskog organa i poreskog obveznika, ako to želi, najpre proverava da li je IB fiskalne kase identičan IB navedenom u dokumentaciji za fiskalnu kasu, pa ako jeste skida ispravnu servisnu plombu i otvara fiskalnu kasu.

Kada ovlašćeni serviser postupi na način iz stava 3. ovog člana, ovlašćeni radnik poreskog organa proverava da li su fiskalna i programska plomba verodostojne i neoštećene, pa ako su rezultati tih provera pozitivni, dozvoljava ovlašćenom serviseru da iz fiskalne memorije odštampa periodičan izveštaj za period od datuma i vremena odštampanog prvog fiskalnog isečka pa do datuma i vremena odštampanog poslednjeg fiskalnog isečka zabeleženog u fiskalnoj memoriji sa svim promenama poreskih stopa i svim resetima.

Kada ovlašćeni radnik poreskog organa primi periodičan izveštaj iz stava 4. ovog člana, dozvoljava ovlašćenom serviseru skidanje fiskalne plombe i fiskalnog modula iz fiskalne kase.

Posle skidanja fiskalnog modula, ovlašćeni radnik poreskog organa popunjava i potpisuje Obrazac IPU-1 .

O postupku skidanja fiskalnog modula zbog razloga iz stava 1. ovog člana, ovlašćeni radnik poreskog organa sastavlja zapisnik.

Na osnovu zapisnika iz stava 7. ovog člana, poreski organ donosi rešenje o brisanju fiskalne kase iz registra fiskalizovanih kasa zbog prestanka obavljanja delatnosti, najkasnije narednog radnog dana od dana sastavljanja zapisnika.

Na osnovu donetog rešenja, Poreska uprava najkasnije narednog dana od dana donošenja rešenja briše fiskalnu kasu iz registra fiskalizovanih kasa.

Odjava fiskalne kase obavezno se evidentira u delu 7. servisne knjižice fiskalne kase i overava potpisima i pečatima ovlašćenog servisera i ovlašćenog radnika poreskog organa.

 

12. Evidencija ovlašćenih proizvođača o ovlašćenim servisima

 

Član 19.

Ovlašćeni proizvođač vodi evidenciju o servisima kojima je posebnim aktom dao ovlašćenje o servisiranju i popravci fiskalne kase.

Evidencija iz stava 1. ovog člana sadrži naročito:

1) broj i datum akta o davanju ovlašćenja;

2) pun naziv ovlašćenog servisa;

3) poštanski broj i naziv mesta sedišta ovlašćenog servisa;

4) adresu sedišta ovlašćenog servisa;

5) poreski indentifikacioni broj ovlašćenog servisa (PIB);

6) matični broj ovlašćenog servisa;

7) površinu poslovnog prostora ovlašćenog servisa za potrebe servisiranja i popravke fiskalne kase;

8) broj servisera kvalifikovanih za obuku, servisiranje i popravku fiskalnih kasa;

9) tip i model fiskalne kase za koju je dato ovlašćenje ovlašćenom servisu;

10) broj i datum akta o oduzimanju ovlašćenja ovlašćenom servisu.

 

 

 

 

13. Evidencija ovlašćenih servisa o ovlašćenim serviserima

 

Član 20.

Ovlašćeni servisi vode evidenciju o ovlašćenim serviserima kojima su dali ovlašćenje za servisiranje i popravku fiskalne kase.

Evidencija iz stava 1. ovog člana naročito sadrži:

1) naziv, mesto i adresu servisa;

2) ime i prezime servisera;

3) jedinstveni matični broj građana;

4) datum zasnivanja i prestanka radnog odnosa servisera;

5) kod servisne plombe servisera;

6) broj identifikacione karte servisera.

Svaka promena podataka o ovlašćenim serviserima unosi se u evidenciju iz stava 2. ovog člana.

Svaki ovlašćeni serviser za servisiranje i tehničko održavanje fiskalnih kasa ima identifikacionu kartu koja sadrži:

1) ime, prezime i potpis ovlašćenog servisera;

2) fotografiju ovlašćenog servisera;

3) kod servisne plombe;

4) broj identifikacione karte;

5) naziv servisa.

Ako nastanu promene u evidenciji ovlašćenih servisera, ovlašćeni servis za servisiranje i tehničko održavanje fiskalnih kasa dostavlja Poreskoj upravi spisak ovlašćenih servisera sa unetim izmenama.

Poreska uprava se obavezno obaveštava o svakoj promeni ovlašćenog servisa za servisiranje, redovno i vanredno tehničko održavanje fiskalnih kasa.

Ovlašćeni servis oduzima ovlašćenje serviseru po prestanku radnog odnosa, odnosno raskida ugovora sa ovlašćenim servisom.

Ovlašćeni servis oduzima ovlašćenje serviseru i na osnovu pismenog i obrazloženog zahteva Poreske uprave, ako ovlašćeni serviser ne postupa u skladu sa Zakonom i ovim pravilnikom.

 

14. Evidencija Poreske uprave o fiskalizovanim kasama

 

Član 21.

Pored evidencija iz čl. 15. i 16. ovog pravilnika, Poreska uprava vodi u elektronskoj formi Evidenciju o fiskalizovanim kasama - fiskalnim kasama za koje je doneto rešenje o fiskalizaciji.

Evidencija iz stava 1. ovog člana, naročito sadrži:

1) podatke o obvezniku (vlasniku fiskalne kase), i to:

(1) redni broj,

(2) datum,

(3) pun naziv obveznika, poštanski broj i sedište obveznika i adresu,

(4) poreski identifikacioni broj (PIB),

(5) matični broj,

(6) naziv objekta, odnosno mesta u kojoj je fiskalna kasa instalirana, poštanski broj i naziv mesta i adresu;

2) podatke o fiskalnoj kasi, i to:

(1) naziv,

(2) tip,

(3) IB fiskalnog modula,

(4) broj rešenja o fiskalizaciji,

(5) datum fiskalizacije,

(6) datum zamene fiskalnog modula i IB novog fiskalnog modula,

(7) broj servisne plombe,

(8) barkod i broj fiskalne plombe,

(9) barkod i broj programske plombe,

(10) datum prestanka korišćenja fiskalizovane fiskalne kase;

3) podatke o ostvarenom prometu preko fiskalne kase, i to:

(1) ukupan promet za kalendarski mesec po oznaci poreske stope "A",

(2) ukupan promet za kalendarski mesec po oznaci poreske stope "G",

(3) ukupan promet za kalendarski mesec po oznaci poreske stope "Đ",

(4) ukupan promet za kalendarski mesec po oznaci poreske stope "E",

(5) ukupan porez na dodatu vrednost za kalendarski mesec po oznaci poreske stope "Đ",

(6) ukupan porez na dodatu vrednost za kalendarski mesec po oznaci poreske stope "E".

 

15. Izgled i način vođenja dosijea

 

Član 22.

Ovlašćeni servis za svaku fiskalnu kasu za koju je zaključio ugovor o servisiranju i popravci fiskalne kase formira dosije fiskalne kase u elektronskoj formi ili u slobodnim listovima, čiji je sadržaj propisan članom 31. stav 4. Zakona.

Dosije iz stava 1. ovog člana se vodi na taj način što se svi podaci koji se obavezno upisuju u servisnu knjižicu istovremeno i obavezno upisuju i u dosije fiskalne kase.

Ovlašćeni serviser po završetku servisiranja evidentira izvršene radnje u dosijeu fiskalne kase, koje obuhvataju skidanje i postavljanje svih plombi, zamenu i popravku svih delova fiskalne kase i tehnički pregled fiskalne kase. Dosije fiskalne kase sastoji se od osam delova i sadrži sve podatke kao i servisna knjižica fiskalne kase.

U slučaju prestanka obavljanja delatnosti i brisanja fiskalne kase iz Evidencije o fiskalizovanim kasama Poreske uprave, ovlašćeni serviser zaključuje dosije za konkretnu fiskalnu kasu, izdvaja ga i čuva na posebnom mestu u zakonom propisanom roku za čuvanje fiskalnih dokumenata.

 

16. Izgled i način vođenja servisne knjižice

 

Član 23.

Izgled servisne knjižice sa propisanom sadržinom članom 31. stav 4. Zakona, dat je na Obrascu SK - Servisna knjižica (sa osam delova), koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo. [*]

Servisna knjižica se štampa tako da sadrži po više istih delova u kojima se hronološkim redom upisuju sve radnje koje se vrše na fiskalnoj kasi.

Servisna knjižica vodi se tako što ovlašćeni serviser po završetku servisiranja ili popravke fiskalne kase, u odgovarajućem delu servisne knjižice, evidentira sve izvršene radnje na fiskalnoj kasi koje obuhvataju skidanje i postavljanje svih plombi i zamenu i popravku svih delova fiskalne kase.

 

Član 24.

Danom početka primene ovog pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o postupku fiskalizacije, obliku, sadržini i načinu vođenja evidencija, izgledu i sadržini servisne knjižice registar kase sa fiskalnom memorijom ("Službeni glasnik RS", broj 78/03).

 

Član 25.

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjivaće se od 1. januara 2005.