Poreski kalendar

nov 2024

Pon Uto Sre Čet Pet Sub Ned
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
Uputstvo za poreske obveznike
Uputstvo za poreske obveznike

* Pojedinačna poreska prijava na obrascu PPP-PD za poreze i doprinose po odbitku podnosi se pre svake isplate prihoda. * Porez na dobit po odbitku obračunava se i plaća na prihode koje ostvari nerezidentno pravno lice od rezidentnog pravnog lica po osnovu: dividendi i udela u dobiti u pravnom licu, uključujući i prihod po osnovu članstva u alternativnom investicionom fondu koji nema svojstvo pravnog lica, naknada od autorskog i srodnih prava i prava industrijske svojine, kamata, naknada od zakupa i podzakupa nepokretnosti i pokretnih stvari na teritoriji Republike, naknada od usluga istraživanja tržišta, računovodstvenih i revizorskih usluga i drugih usluga iz oblasti pravnog i poslovnog savetovanja, nezavisno od mesta njihovog pružanja ili korišćenja. Porez na dobit po odbitku obračunava se i plaća na prihode koje ostvari nerezidentno pravno lice po osnovu izvođenja estradnog, zabavnog, umetničkog, sportskog ili sličnog programa u Republici, koji nisu oporezovani kao dohodak fizičkog lica (izvođača, muzičara, sportiste i sl.), u skladu sa propisima kojima se uređuje oporezivanje dohotka građana. Rezidentno pravno lice obveznik koje otkupljuje sekundarne sirovine i otpad od rezidentnog, odnosno nerezidentnog pravnog lica, dužno je da prilikom isplate naknade tim licima obračuna, obustavi i na propisani račun uplati porez po odbitku po stopi od 1% od iznosa naknade. Prijava se podnosi na Obrascu PDPO/S najkasnije u roku od tri dana od dana isplate naknade tim licima. * Porez na dobit po rešenju obračunava se i plaća na prihode nerezidentnog obveznika po osnovu zakupa i podzakupa nepokretnosti i pokretnih stvari na teritoriji Republike Srbije ostvarenih od isplatioca koji nije dužan da obračunava, obustavlja i plaća porez po odbitku, na prihode ostvarene po osnovu kapitalnih dobitaka, kao i na prihode ostvarene po osnovu namirenja potraživanja u postupku izvršenja, odnosno u svakom drugom postupku namirenja potraživanja. Prijava se podnosi na Obrascu PP KDZN u roku od 30 dana od dana ostvarivanja prihoda. * Rok za podnošenje poreske prijave i poreskog bilansa za obveznika kome je poslovna godina različita od kalendarske je 180 dana od dana isteka perioda za koji se utvrđuje poreska obaveza. * Fizička lica koja ostvaruju prihode a za koje isplatilac nije dužan da podnese poresku prijavu, obračuna i plati javne prihode, podnose poresku prijavu u roku od 30 dana od dana ostvarivanja prihoda, za prihode za koje je utvrđena obaveza samooporezivanja. Prijava se podnosi na Obrascu PP OPO. * Zahtev za paušalno oporezivanje može se podneti do 31. oktobra tekuće godine za narednu godinu, odnosno u roku od 15 dana od dana prijema akta nadležnog poreskog organa kojim se potvrđuje brisanje iz evidencije za porez na dodatu vrednost u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dodatu vrednost, a najkasnije do 31. decembra tekuće godine za narednu godinu, u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave. Lice koje započne obavljanje delatnosti, zahtev za paušalno oporezivanje podnosi isključivo u momentu registracije nadležnoj organizaciji koja vodi registar privrednih subjekata, koja će taj zahtev proslediti Poreskoj upravi. Lica koja se ne registruju kod organizacije koja vodi registar privrednih subjekata, zahtev za paušalno oporezivanje podnose u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave, u roku od pet dana od dana registracije u Poreskoj upravi, odnosno dana dodele PIB a najkasnije do 31. decembra tekuće godine. * Lica koja se ne registruju kod organizacije koja vodi registar privrednih subjekata, obaveštenje o opredeljenju da vrše isplatu lične zarade podnose u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave, u roku od pet dana od dana registracije u Poreskoj upravi, odnosno dana dodele poreskog identifikacionog broja (PIB) a najkasnije do 31. decembra tekuće godine. * Rezidentni obveznik koji se smatra krajnjim matičnim pravnim licem međunarodne grupe povezanih pravnih lica, dužno je da nadležnom poreskom organu, u papirnoj formi, dostavi godišnji izveštaj o kontrolisanim transakcijama međunarodne grupe povezanih pravnih lica najkasnije u roku od 12 meseci od isteka poslovne godine za koju se dostavlja godišnji izveštaj, na Obrascu CbC. * U slučaju da privredno društvo u čiji osnovni kapital su uložena novčana sredstva od prodaje digitalne imovine, u kalendarskoj godini u kojoj je registrovano ulaganje i u naredne dve kalendarske godine sprovede postupak smanjenja osnovnog kapitala, danom donošenja odluke o smanjenju osnovnog kapitala obveznik gubi pravo na prethodno ostvareno oslobođenje od poreza na kapitalni dobitak i dužan je da o gubitku prava obavesti nadležni poreski organ u roku od 30 dana od dana gubitka prava. * U slučaju da privredno društvo koje je imovinska prava po osnovu autorskih i srodnih prava i prava industrijske svojine steklo unosom od strane obveznika poreza na dohodak građana (fizičkog lica i preduzetnika) kao nenovčanog uloga u kapital privrednog društva rezidenta Republike za koji je oslobođen poreza na kapitalni dobitak, to pravo u celini otuđi u roku od dve godine od dana njegovog sticanja, odnosno u istom periodu to pravo ustupi na korišćenje u celini ili delimično po ceni koja je niža od cene u skladu sa principom „van dohvata ruke” ukoliko je ustupanje izvršilo povezanom licu ili licu čiji je vlasnik njegovo povezano lice u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica, obveznik gubi pravo na prethodno ostvareno oslobođenje od poreza na kapitalni dobitak i dužan je da o gubitku prava obavesti nadležni poreski organ u roku od 30 dana od dana gubitka prava. * Obveznik PDV je dužan da uz poresku prijavu za poslednji poreski period kalendarske godine, odnosno poslednji poreski period dostavi poreskom organu obaveštenje o: 1) licu koje nije evidentirano za obavezu plaćanja PDV u skladu sa Zakonom o PDV, a koje mu je od 1. januara do isteka poslednjeg poreskog perioda kalendarske godine, odnosno poslednjeg poreskog perioda u Republici izvršilo promet sekundarnih sirovina i usluga koje su neposredno povezane sa tim dobrima, kao i iznosu tog prometa; 2) poljoprivredniku koji nije evidentiran za obavezu plaćanja PDV u skladu sa Zakonom o PDV, a koji mu je od 1. januara do isteka poslednjeg poreskog perioda kalendarske godine, odnosno poslednjeg poreskog perioda izvršio promet poljoprivrednih i šumskih proizvoda i poljoprivrednih usluga, kao i iznosu tog prometa. * Obrazac PID PDV se podnosi za 2022. godinu, ako je u 2022. godini ispunjen jedan od kriterijuma za sticanje statusa obveznika PDV koji pretežno vrši promet dobara u inostranstvo. Predaje se uz PDV prijavu za poreski period tekuće godine u kojem je podnet finansijski izveštaj za prethodnu godinu. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biotečnosti koji se koriste za grejanje poslovnog, odnosno stambenog prostora za prethodni mesec, podnosi se na Obrascu REF-G, najranije 20 dana po isteku meseca u kome su nabavljeni derivati nafte i biotečnosti. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biogoriva koji se koriste za transportne svrhe, podnosi se na Obrascu REF-T najranije 20 dana po isteku kvartala u kojem su derivati nafte i biogoriva nabavljeni. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biotečnosti koji se koriste za proizvodnju električne i toplotne energije, podnosi se na Obrascu REF-ETE a zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte koji se koriste za industrijske svrhe na Obrascu REF-I. Zahtevi se podnose najranije 20 dana po isteku meseca u kojem su nabavljeni derivati nafte i biotečnosti. * Evidencionu prijavu za angažovanje sezonskih radnika poslodavac podnosi elektronskim putem Poreskoj upravi najkasnije prvog dana angažovanja sezonskih radnika u kalendarskom mesecu do 10 časova, odnosno u periodu između 13 i 15 časova za radnike koji rade u poslepodnevnoj smeni. Odjava sezonskih radnika se prijavljuje najkasnije do 10 časova, odnosno od 13 do 15 časova za rad u poslepodnevnoj smeni, narednog dana od dana prestanka angažovanja. Period u kojem se sezonski radnik prijavljuje ili odjavljuje je kalendarski mesec. * Obveznik koji u toku godine izvrši prenos digitalne imovine po osnovu kojeg može nastati kapitalni dobitak ili gubitak u skladu sa zakonom kojim se oporezuje dohodak građana, dužan je da podnese poresku prijavu PPDG-3R najkasnije u roku od 120 dana od isteka kvartala u kojem je ostvaren prihod po osnovu prenosa digitalne imovine. * Obveznik po osnovu prihoda od pružanja ugostiteljskih usluga iz člana 84b zakona kojim se oporezuje dohodak građana koji u toku godine počne da pruža ugostiteljske usluge dužan je da podnese poresku prijavu PPDG-4R u roku od 15 dana od dana pravnosnažnosti rešenja kojim se objekat domaće radinosti i seoskog turizma razvrstava u odgovarajuću kategoriju u skladu sa zakonom kojim se uređuje ugostiteljstvo. * Obveznici fiskalizacije dužni su da, pre početka korišćenja elektronskog fiskalnog uređaja za izdavanje fiskalnih računa, Poreskoj upravi dostave podatke o poslovnim prostorima i poslovnim prostorijama u kojima će koristiti elektronski fiskalni uređaj i to za svaki poslovni prostor/poslovnu prostoriju odvojeno, radi generisanja jedinstvene oznake poslovnog prostora. Prijava za generisanje poslovnog prostora dostavlja se elektronskim putem preko portala Poreske uprave. U slučaju promene podataka po pojedinačnom poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, a naročito ako delatnost prestane da se obavlja u poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji ili dođe do promene delatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, obveznik fiskalizacije dužan je da te podatke dostavi Poreskoj upravi, najkasnije 24 sata pre nastanka promene. Izuzetno, u slučaju promene podataka do kojih je došlo usled okolnosti koje ne zavise od volje obveznika fiskalizacije, obveznik fiskalizacije je dužan da te podatke dostavi Poreskoj upravi, najkasnije 24 sata po nastanku promene.

Poreska uprava    Aktuelnosti    Javna prodaja pokretnih i nepokretnih stvari    Prodaja oduzetih stvari u postupku terenske kontrole (staklene flaše 1/1 i etil alkohol u rinfuzu) usmenim javnim nadmetanjem

Prodaja oduzetih stvari u postupku terenske kontrole (staklene flaše 1/1 i etil alkohol u rinfuzu) usmenim javnim nadmetanjem

Ministarstvo finansija, Poreska uprava - Centrala, Regionalno odeljenje za materijalne resurse Kragujevac,  u postupku sa stvarima oduzetim u postupku kontrole, na osnovu člana 104. i 134. Zakona o poreskom postupku i poreskoj administraciji ("Sl. glasnik RS",br. 80/02....68/14), oglašava:

 

P R O D A J U

ODUZETIH  STVARI  U POSTUPKU TERENSKE KONTROLE

(staklene flaše 1/1 i etil alkohol u rinfuzu)

USMENIM JAVNIM NADMETANjEM

                                   

1. Pokretne stvari (staklene flaše 1/1 i etil alkohol u rinfuzu) su oduzete po rešenju Poreske uprave Filijale Trstenik br. 47-00117/2010-0103-057 od 03.08.2011. godine i nalaze se u Vinariji „Lunovo Selo“ u Lunovom Selu.

2. Prijave za učešće na drugom (ponovljenom prvi put) usmenom javnom nadmetanju dostavljaju se putem pošte do 21.08.2014. godine do 10,00 časova, na adresu Poreska uprava Regionalno odeljenje Kragujevac, ul. 27. marta 14, ili lično 21.08.2014.g. do 11,45 časova u Magacinu Regionalnog odeljenja Kragujevac u Sobovici gde će se održati postupak prodaje. Prijava treba da sadrži osnovne podatke o pravnom licu, preduzetniku ili fizičkom licu (lice za kontakt, ime lica koje će učestvovati u pogađanju, telefon za kontakt).  

Postupak prodaje počeće 21.08.2014.godine u 12,00 časova u Magacinu Regionalnog odeljenja Kragujevac u Sobovici.

3. Utvrđena ukupna vrednost koja predstavlja početnu cenu je 138.123.550,00 dinara.

4. Specifikacija stvari sa količinama i cenama je:

 

5. Roba se može razgledati radnim danima do 20.08.2014.. godine, u Vinariji „Lunovo Selo“ u Lunovom Selu,  u vremenu od 09,00 do 14,00 časova, u dogovoru potencijalnog kupca i prodavca, a za bliže informacije lice za kontakt je Milica Andrejić, tel. 034/331-635.

6. Na drugom (ponovljenom prvi put) usmenom javnom nadmetanju pokretna stvar se ne može prodati po ceni nižoj od 30 % utvrđene procenjene vrednosti. (član 104. stav 13 ZPPPA)

7. Kupac oduzetih stvari ne može biti: poreski obveznik od koga je roba oduzeta, lice zaposleno u Poreskoj upravi i sa njima povezana lica (član 134 tačka 8 ZPPPA)

8. Roba se prodaje u viđenom stanju bez prava na reklamaciju, bez garancije o kvalitetu (član 104 tačka 22 ZPPPA),

9. U postupku prodaje etil alkohola u rinfuzu mogu učestvovati pravna lica koja ispunjavaju uslove propisane članovima 4., 13., 18. i 26. Zakona o etanolu (Sl. gl. RS broj 41/2009) , članovima 9., 33. i 39. Zakona o rakiji i drugim alkoholnim pićima (Sl. gl. RS broj 41/2009) i članovima 4, 5 i 33 Pravilnika o kategorijama, kvalitetu i deklarisanju rakije i drugih alkoholnih pića (Sl.glasnik RS br.74/2010 i 70/2011), a kao dokaz potencijalni učesnik, pre otvaranja postupka javne prodaje komisiji koja sprovodi postupak dostavlja Rešenje Ministarstva poljoprivrede, Generalnog inspektorata kojim se utvrđuje da potencijalni učesnik u postupku kupovine etil alkohola u rinfuzu ISPUNjAVA USLOVE za obavljanje delatnosti i da je upisan u Registar proizvođača rakije i drugih alkoholnih pića, kao i izvod o registraciji privrednog subjekta koji izdaje Agencija za privredne registre i Prizvođačke specifikacije za proizvode u kojima je etil alkohol sirovina i Izjave kupca o nameni kupljenog etil alkohola datog na memorandumu potencijalnog učesnika u licitaciji uredno potpisanog od strane ovlašćenog lica  i overenog važećim pečatom.

10. U postupku prodaje staklenih flaša 1/1 mogu učestvovati pored pravnih lica,  preduzetnici i fizička lica.

11. Učesnici u postupku pored ispunjenja uslova navedenih u tačkama 9. i 10. mogu učestvovati samo ako polože depozit od 10% procenjene vrednosti (pojedinačno za specifikaciju 1 ili 2), i to:

- za specifikaciju 1 – staklene flaše 1/1, a dokaz je uplata iznosa od 2.754.087,00 dinara, izvršena na žiro račun broj 840-9537845-41 sa pozivom na broj 47-00117/2010-0103-057. Dokaz o uplati (izvod banke ili kopija uplatnice) dostavlja se komisiji pre početka prodaje,

- za specifikaciju 2 – etil-alkohol u rinfuzu 384.410,64 HL stepeni (Cisterne:  C 22, C 23, C 24 i S25

a dokaz je uplata iznosa od : 3.829.920,00 dinara, izvršena na žiro račun broj 840-9537845-41 sa pozivom na broj 47-00117/2010-0103-057. Dokaz o uplati (izvod banke ili kopija uplatnice) dostavlja se komisiji pre početka prodaje.

- za specifikaciju 3- etil-alkohol u rinfuzu 722.857,36 HL stepeni (cisterne  S3, S8, S9, S10, C11, C12, C 15, C16, C17, C18 i C21) -  a dokaz je uplata iznosa od : 7.228.348,00  dinara, izvršena na žiro račun broj 840-9537845-41 sa pozivom na broj 47-00117/2010-0103-057. Dokaz o uplati (izvod banke ili kopija uplatnice) dostavlja se komisiji pre početka prodaje.

12. Učesnici u postupku prodaje koji ne dostave dokaze iz tačke 9. neće moći da učestvuju u postupku javnog nadmetanja za kupovinu etil alkohola u rinfuzu.

13. Učesnici u postupku prodaje moraju imati pisano ovlašćenje (pravna lica i preduzetnici ), a fizička lica važeću ličnu kartu.

14. Učesnici u postupku prodaje iz tačke 13. pre početka postupka usmenog javnog nadmetanja, popunjavaju obrazac o prijavi u ovom postupku.

 

 

Koordinator za materijalne resurse   

                                                                                                                  Predrag Andrijević