Poreski kalendar

feb 2025

Pon Uto Sre Čet Pet Sub Ned
1 2
3 4 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
Uputstvo za poreske obveznike
Uputstvo za poreske obveznike

* Pojedinačna poreska prijava na obrascu PPP-PD za poreze i doprinose po odbitku podnosi se pre svake isplate prihoda. * Porez na dobit po odbitku obračunava se i plaća na prihode koje ostvari nerezidentno pravno lice od rezidentnog pravnog lica po osnovu: dividendi i udela u dobiti u pravnom licu, uključujući i prihod po osnovu članstva u alternativnom investicionom fondu koji nema svojstvo pravnog lica, naknada od autorskog i srodnih prava i prava industrijske svojine, kamata, naknada od zakupa i podzakupa nepokretnosti i pokretnih stvari na teritoriji Republike, naknada od usluga istraživanja tržišta, računovodstvenih i revizorskih usluga i drugih usluga iz oblasti pravnog i poslovnog savetovanja, nezavisno od mesta njihovog pružanja ili korišćenja. Porez na dobit po odbitku obračunava se i plaća na prihode koje ostvari nerezidentno pravno lice po osnovu izvođenja estradnog, zabavnog, umetničkog, sportskog ili sličnog programa u Republici, koji nisu oporezovani kao dohodak fizičkog lica (izvođača, muzičara, sportiste i sl.), u skladu sa propisima kojima se uređuje oporezivanje dohotka građana. Rezidentno pravno lice obveznik koje otkupljuje sekundarne sirovine i otpad od rezidentnog, odnosno nerezidentnog pravnog lica, dužno je da prilikom isplate naknade tim licima obračuna, obustavi i na propisani račun uplati porez po odbitku po stopi od 1% od iznosa naknade. Prijava se podnosi na Obrascu PDPO/S najkasnije u roku od tri dana od dana isplate naknade tim licima. * Porez na dobit po rešenju obračunava se i plaća na prihode nerezidentnog obveznika po osnovu zakupa i podzakupa nepokretnosti i pokretnih stvari na teritoriji Republike Srbije ostvarenih od isplatioca koji nije dužan da obračunava, obustavlja i plaća porez po odbitku, na prihode ostvarene po osnovu kapitalnih dobitaka, kao i na prihode ostvarene po osnovu namirenja potraživanja u postupku izvršenja, odnosno u svakom drugom postupku namirenja potraživanja. Prijava se podnosi na Obrascu PP KDZN u roku od 30 dana od dana ostvarivanja prihoda. * Rok za podnošenje poreske prijave i poreskog bilansa za obveznika kome je poslovna godina različita od kalendarske je 180 dana od dana isteka perioda za koji se utvrđuje poreska obaveza. * Fizička lica koja ostvaruju prihode a za koje isplatilac nije dužan da podnese poresku prijavu, obračuna i plati javne prihode, podnose poresku prijavu u roku od 30 dana od dana ostvarivanja prihoda, za prihode za koje je utvrđena obaveza samooporezivanja. Prijava se podnosi na Obrascu PP OPO. * Fizička lica koja ostvaruju prihode od ugovorene naknade od autorskih i srodnih prava i ugovorne naknade za izvršen rad na koje se porez plaća samooporezivanjem, podnose poresku prijavu u roku od 30 dana po isteku kvartala u kome su ti prihodi ostvareni. Prijava se podnosi na obrascu PP OPO-K. * Zahtev za paušalno oporezivanje može se podneti do 31. oktobra tekuće godine za narednu godinu, odnosno u roku od 15 dana od dana prijema akta nadležnog poreskog organa kojim se potvrđuje brisanje iz evidencije za porez na dodatu vrednost u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dodatu vrednost, a najkasnije do 31. decembra tekuće godine za narednu godinu, u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave. Lice koje započne obavljanje delatnosti, zahtev za paušalno oporezivanje podnosi isključivo u momentu registracije nadležnoj organizaciji koja vodi registar privrednih subjekata, koja će taj zahtev proslediti Poreskoj upravi. Lica koja se ne registruju kod organizacije koja vodi registar privrednih subjekata, zahtev za paušalno oporezivanje podnose u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave, u roku od pet dana od dana registracije u Poreskoj upravi, odnosno dana dodele PIB a najkasnije do 31. decembra tekuće godine. * Lica koja se ne registruju kod organizacije koja vodi registar privrednih subjekata, obaveštenje o opredeljenju da vrše isplatu lične zarade podnose u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave, u roku od pet dana od dana registracije u Poreskoj upravi, odnosno dana dodele poreskog identifikacionog broja (PIB) a najkasnije do 31. decembra tekuće godine. * Rezidentni obveznik koji se smatra krajnjim matičnim pravnim licem međunarodne grupe povezanih pravnih lica, dužno je da nadležnom poreskom organu, u papirnoj formi, dostavi godišnji izveštaj o kontrolisanim transakcijama međunarodne grupe povezanih pravnih lica najkasnije u roku od 12 meseci od isteka poslovne godine za koju se dostavlja godišnji izveštaj, na Obrascu CbC. * U slučaju da privredno društvo u čiji osnovni kapital su uložena novčana sredstva od prodaje digitalne imovine, u kalendarskoj godini u kojoj je registrovano ulaganje i u naredne dve kalendarske godine sprovede postupak smanjenja osnovnog kapitala, danom donošenja odluke o smanjenju osnovnog kapitala obveznik gubi pravo na prethodno ostvareno oslobođenje od poreza na kapitalni dobitak i dužan je da o gubitku prava obavesti nadležni poreski organ u roku od 30 dana od dana gubitka prava. * U slučaju da privredno društvo koje je imovinska prava po osnovu autorskih i srodnih prava i prava industrijske svojine steklo unosom od strane obveznika poreza na dohodak građana (fizičkog lica i preduzetnika) kao nenovčanog uloga u kapital privrednog društva rezidenta Republike za koji je oslobođen poreza na kapitalni dobitak, to pravo u celini otuđi u roku od dve godine od dana njegovog sticanja, odnosno u istom periodu to pravo ustupi na korišćenje u celini ili delimično po ceni koja je niža od cene u skladu sa principom „van dohvata ruke” ukoliko je ustupanje izvršilo povezanom licu ili licu čiji je vlasnik njegovo povezano lice u skladu sa zakonom kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica, obveznik gubi pravo na prethodno ostvareno oslobođenje od poreza na kapitalni dobitak i dužan je da o gubitku prava obavesti nadležni poreski organ u roku od 30 dana od dana gubitka prava. * Obveznik PDV je dužan da uz poresku prijavu za poslednji poreski period kalendarske godine, odnosno poslednji poreski period dostavi poreskom organu obaveštenje o: 1) licu koje nije evidentirano za obavezu plaćanja PDV u skladu sa Zakonom o PDV, a koje mu je od 1. januara do isteka poslednjeg poreskog perioda kalendarske godine, odnosno poslednjeg poreskog perioda u Republici izvršilo promet sekundarnih sirovina i usluga koje su neposredno povezane sa tim dobrima, kao i iznosu tog prometa; 2) poljoprivredniku koji nije evidentiran za obavezu plaćanja PDV u skladu sa Zakonom o PDV, a koji mu je od 1. januara do isteka poslednjeg poreskog perioda kalendarske godine, odnosno poslednjeg poreskog perioda izvršio promet poljoprivrednih i šumskih proizvoda i poljoprivrednih usluga, kao i iznosu tog prometa. * Obrazac PID PDV se podnosi za 2025. godinu, ako je u 2025. godini ispunjen jedan od kriterijuma za sticanje statusa obveznika PDV koji pretežno vrši promet dobara u inostranstvo. Predaje se uz PDV prijavu za poreski period tekuće godine u kojem je podnet finansijski izveštaj za prethodnu godinu. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biotečnosti koji se koriste za grejanje poslovnog, odnosno stambenog prostora za prethodni mesec, podnosi se na Obrascu REF-G, najranije 20 dana po isteku meseca u kome su nabavljeni derivati nafte i biotečnosti. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biogoriva koji se koriste za transportne svrhe, podnosi se na Obrascu REF-T najranije 20 dana po isteku kvartala u kojem su derivati nafte i biogoriva nabavljeni. * Zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte i biotečnosti koji se koriste za proizvodnju električne i toplotne energije, podnosi se na Obrascu REF-ETE a zahtev za refakciju plaćene akcize na derivate nafte koji se koriste za industrijske svrhe na Obrascu REF-I. Zahtevi se podnose najranije 20 dana po isteku meseca u kojem su nabavljeni derivati nafte i biotečnosti. * Evidencionu prijavu za angažovanje sezonskih radnika poslodavac podnosi elektronskim putem Poreskoj upravi najkasnije prvog dana angažovanja sezonskih radnika u kalendarskom mesecu do 10 časova, odnosno u periodu između 13 i 15 časova za radnike koji rade u poslepodnevnoj smeni. Odjava sezonskih radnika se prijavljuje najkasnije do 10 časova, odnosno od 13 do 15 časova za rad u poslepodnevnoj smeni, narednog dana od dana prestanka angažovanja. Period u kojem se sezonski radnik prijavljuje ili odjavljuje je kalendarski mesec. * Obveznik koji u toku godine izvrši prenos digitalne imovine po osnovu kojeg može nastati kapitalni dobitak ili gubitak u skladu sa zakonom kojim se oporezuje dohodak građana, dužan je da podnese poresku prijavu PPDG-3R najkasnije u roku od 120 dana od isteka kvartala u kojem je ostvaren prihod po osnovu prenosa digitalne imovine. * Obveznik po osnovu prihoda od pružanja ugostiteljskih usluga iz člana 84b zakona kojim se oporezuje dohodak građana koji u toku godine počne da pruža ugostiteljske usluge dužan je da podnese poresku prijavu PPDG-4R u roku od 15 dana od dana pravnosnažnosti rešenja kojim se objekat domaće radinosti i seoskog turizma razvrstava u odgovarajuću kategoriju u skladu sa zakonom kojim se uređuje ugostiteljstvo. * Obveznici fiskalizacije dužni su da, pre početka korišćenja elektronskog fiskalnog uređaja za izdavanje fiskalnih računa, Poreskoj upravi dostave podatke o poslovnim prostorima i poslovnim prostorijama u kojima će koristiti elektronski fiskalni uređaj i to za svaki poslovni prostor/poslovnu prostoriju odvojeno, radi generisanja jedinstvene oznake poslovnog prostora. Prijava za generisanje poslovnog prostora (prijava PGJO) dostavlja se elektronskim putem preko portala Poreske uprave. U slučaju promene podataka po pojedinačnom poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, a naročito ako delatnost prestane da se obavlja u poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji ili dođe do promene delatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, obveznik fiskalizacije dužan je da te podatke dostavi Poreskoj upravi, najkasnije 24 sata pre nastanka promene. Izuzetno, u slučaju promene podataka do kojih je došlo usled okolnosti koje ne zavise od volje obveznika fiskalizacije, obveznik fiskalizacije je dužan da te podatke dostavi Poreskoj upravi, najkasnije 24 sata po nastanku promene. * Poreski obveznici kojima je poreski period za koji se obračunava PDV, predaje poreska prijava i plaća PDV kalendarsko tromesečje, mogu da podnesu poreskom organu zahtev za promenu poreskog perioda u kalendarski mesec, počev od 20. decembra zaključno sa 31. decembrom tekuće godine za narednu kalendarsku godinu.

Poreska uprava    Aktuelnosti    Javna prodaja pokretnih i nepokretnih stvari    Oglas za dostavljanje pismenih zatvorenih ponuda za otkup rashodovanih putničkih motornih otpadnih vozila kao sekundarne sirovine

Oglas za dostavljanje pismenih zatvorenih ponuda za otkup rashodovanih putničkih motornih otpadnih vozila kao sekundarne sirovine

Ministarstvo finansija - Poreska uprava na osnovu Zaključaka Vlade RS 05 Broj: 46-9924/2024 od 17.10.2024. godine i 05 Broj: 46-9928/2024 od 07.11.2024. godine i Odluke direktora broj: 000-404-03-01075/2024-0000 od 19.11.2024. godine,

objavljuje

OGLAS

za dostavljanje pismenih zatvorenih ponuda za otkup

rashodovanih putničkih motornih otpadnih vozila kao sekundarne sirovine

1. Podaci o predmetu oglasa:

Predmet  otkupa su otpadna rashodovana putnička motorna vozila, korisnika Poreske uprave, na osnovu Zaključka Vlade RS 05 Broj: 46-9924/2024 od 17. oktobra 2024. godine i to ukupno 122 motorna vozila od čega je 71 motorno vozilo u magacinu Leštane (Beograd), 17 putničkih motornih vozila u magacinu Futog (Novi Sad), 8 putničkih motornih vozila u magacinu Sobovica (Kragujevac) i 26 putničkih motornih vozila u magacinu Nelt (Niš), kao i Zaključku Vlade RS 05 Broj: 46-9928/2024 od 07.11.2024. godine i to ukupno 271 putničko motorno vozilo, od čega je 71 putničko motorno vozilo u magacinu Leštane (Beograd), 79 putničkih motornih vozila u magacinu Futog (Novi Sad), 50 putničkih motornih vozila u magacinu Sobovica (Kragujevac), 55 putničkih motornih vozila u magacinu Nelt (Niš) i 16 putničkih motornih vozila u Poreskoj upravi - Filijala Leskovac, što ukupno iznosi 393 putnička motorna vozila.

Podaci iz Izveštaja o ispitivanju otpada:

Naziv otpada: Otpadni automobili sa tečnostima

Klasifikacija otpada:

- Kategorija otpada prema Listi kategorija otpada (Q lista): Q16;

- Indeksni broj otpada prema Katalogu otpada: 16 01 04*

- Karakter otpada: opasan 

- Y oznaka prema Listi kategorija ili srodnih tipova opasnog otpada prema njihovoj prirodi ili aktivnosti kojom se stvaraju (Y lista): Y8;

- S oznaka prema Listi komponenti otpada, koje ga čine opasnim (S lista ): S51;

- N oznaka prema Listi  karakteristika otpada koje ga čine opasnim (N lista): N12, H15;

- Napomena: Otpad je opasan i namenjen je daljem tretmanu.

Postupak se sprovodi po partijama i to:

Partija 1  - Teritorijalna područja Beograd i Novi Sad

                   (magacini Leštane i Futog – ukupno 238 putničkih motornih vozila)

Partija 2  - Teritorijalna područja Kragujevac i Niš

                   (magacini Sobovica i Nelt i Poreska uprava - Filijala Leskovac – ukupno 155 putničih motornih vozila)

Postupak će se sprovesti prikupljanjem zatvorenih pismenih ponuda putem oglašavanja na internet stranici Poreske uprave. 

Rashodovana putnička motorna  vozila otkupljuju se u viđenom i zatečenom stanju zbirno, po partijama, bez prava ponuđača - operatera na naknadne reklamacije.

Ukupna težina otpada, biće utvrđena merenjem, koji će organizovati operater prilikom preuzimanja opasnog otpada sa lokacija magacina Poreske uprave i Filijale Leskovac. Ista će biti konstatovana Zapisnikom i uneta u obrazac koji prati kretanje opasnog otpada „Dokument o kretanju opasnog otpada“ i biće osnov za fakturisanje.

Procenjena početna cena za otkup rashodovanih otpadnih putničkih motornih vozila utvrđena je kao minimalna tržišna cena i iznosi 6,00 din/kg bez PDV-a.

2. Način i vreme (rok) za dostavljanje zatvorene pismene ponude:

Pismena ponuda podnosi se na Obrascima za podnošenje ponuda, dostavlja se putem pošte ili neposredno, u zatvorenoj i zapečaćenoj koverti sa naznakom: „Ponuda za otkup rashodovanih putničkih motornih otpadnih vozila "NE OTVARATI„ za partiju ......................, (navesti broj partije), a na poleđini koverte upisuje se naziv, sedište i adresa sa telefonom Operatera.

Adresa za dostavljanje ponuda je: Ministarstvo finansija - Poreska uprava, 11 080 Zemun, ulica Cara Dušana broj 145, najkasnije do 04.11.2024. godine, do 11,00 časova.

Ponude koje pristignu posle naznačenog vremena smatraće se neblagovremenim bez obzira kada su poslate. Sve neblagovremene ponude, biće neotvorene vraćene Ponuđaču - operateru.

3. Otvaranje ponuda:

Otvaranje ponuda obaviće se po isteku roka za podnošenje ponuda, dana 04.11.2024. godine u 12,00 časova, u prisustvu Ponuđača - operatera, u prostorijama Poreske uprave – Centrala, Zemun, Cara Dušana broj 145.

Ovlašćeni predstavnik Ponuđača - operatera dužan je da, pre početka otvaranja ponuda, komisiji preda overeno ovlašćenje za učešće u postupku.

Uslovi za sprovođenje postupka su ispunjeni ukoliko pristigne najmanje jedna blagovremena i potpuna ponuda.

Ponuda mora biti ispisana na srpskom jeziku, čitko, bez precrtavanja i ispravljanja napisanog teksta.

4. Kriterijum za ocenu ponuda:

Kriterijum za izbor najpovoljnije ponude je: „Najviša ponuđena cena po kilogramu“ (din/kg), posebno za svaku partiju.

Ponuđena cena otkupapo jednici mere otkupa (po jednom kilogramu) ne može biti manja od početne cene za otkup iz tačke 1. ovog oglasa, odnosno od 6,00 din/kg bez PDV-a, pojedinačno za svaku partiju.

Ponuđači - operateri, dužni su, da ponude cenu za otkup svih otpadnih vozila zbirno, za partiju za koju podnose ponudu.

Ukoliko dva ili više ponuđača - operatera ponude istu cenu, nastaviće se postupak  putem javnog nadmetanja. Nadmetanje će se sprovesti sa ponuđačima koji dostave odgovarajuće ponude.

Nadmetanje će se vršiti putem zatvorenih koverata u kojima će ponuđači pismeno ponuditi cenu po kilogramu.

Nadmetanje će se sprovesti sve dok jedan od ponuđača ne ponudi višu cenu po jednom kilogramu. Ukoliko ponuđači ne prisustvuju u postupku nadmetanja, njihova cena iz ponude će se smatrati konačnom, a ukoliko su ponuđene cene iste biće izabrana ponuda ponuđača koja je ranije predata.

      II USLOVI UČEŠĆA U POSTUPKU

1. Pravo učešća

Pravo učešća u postupku  prodaje  imaju, Ponuđači - operateri, pravna lica ili preduzetnici, čija je delatnost sakupljanje, transport, skladištenje i tretman predmetnog otpada, koji poseduju potrebnu/e dozvolu/e za postupanje sa datom vrstom otpada - sakupljanje, transport, skladištenje i tretman na teritoriji Republike Srbije u skladu sa Zakonom o upravljanju otpadom i ispunjavaju sve navedene uslove za podnošenje ponude.

Prilozi uz ponudu:

Fotokopije sledećih dozvola, Rešenje nadležnog Ministarstva za zaštitu životne sredine:

- Integralna dozvola za sakupljanje i transport opasnog otpada, na teritoriji Republike Srbije;

- Integralna dozvola za skladištenje i tretman opasnog otpada, na teritoriji Republike Srbije,  ili fotokopiju jedne integralne dozvole.Ukoliko ponuđač - operater ne poseduje neku od pojedinačnih dozvola prema Zakonu o upravljanju otpadom, dužan je da dostavi fotokopiju akta  o poslovnoj saradnji sa pravnim licem ili preduzetnikom, koji poseduje navedene/u  dozvole/u, kao i fotokopiju tih dozvola;

- Izvod o registraciji izdat od Agencije za privredne registre (osim u slučaju kada je za registarciju nadležan drugi organ) ne starije od šest meseci;

-  Obrasce ponude;

-  Izjava o prihvatanju uslova iz dokumentacije;

Ponuda koja ne sadrži sve navedene elemente i dokaze, neće se uzeti u razmatranje.

2. Način preuzimanja

Poreska uprava - Klijent u obavezi je da Ponuđaču - operateru, prilikom preuzimanja otpadnih motornih vozila, izda otpremnicu i Dokument o kretanju opasnog otpada u 5 (pet) primerka, prema Zakonu o upravljanju otpadom („Sl.glasnik RS“ br. 36/2009, 14/2016, 95/2018 i 35/2023) i prema Pravilniku o obrascu dokumenta o kretanju opasnog otpada, obrascu prethodnog obaveštenja, načinu njegovog dostavljanja i uputstvu za njegovo popunjavanje („Sl. glasnik RS" br. 17/2017).

Obaveza Ponuđača - operatera je da Dokument o kretanju opasnog otpada, overen vrati Poreskoj upravi - Klijentu. Obaveza Ponuđača - operatera je da nakon preuzetog otpada sačini  Zapisnik o ukupnoj količini otpada utvrđenog nakon merenja uz prisustvo predstavnika Poreske uprave - Klijenta i isti dostavi Poreskoj upravi - Klijentu.

Nakon dobijanja Zapisnika, Poreska uprava - Klijent, u roku od 10 dana izradiće fakturu i dostaviti Ponuđaču - operateru na realizaciju.

Preuzimanje otpadnih motornih vozila će se obavljati sa lokacija Poreske uprave u unapred utvrđenom terminu i dogovoru sa Poreskom upravom - Klijentom.

Troškove preuzimanja i transporta snosi Ponuđač - operater, kao i javne dažbine prema važećim propisima.

Operater koji vrši tretman otpadnih vozila dužan je da izda potvrdu o preuzimanju otpadnih vozila vlasniku otpada, odnosno Poreskoj upravi – Klijentu, u skladu sa Zakonom o upravljanju otpadom.

3. Obaveze Ponuđača – operatera:

Za realizaciju ugovora, Ponuđač - operater, dužan je da obezbedi sledeće:

- alat za manipulaciju otpadom,

- vozila za transport otpada (atestirana u skladu sa propisima),

- merenje na mernom mestu sa vagom za merenje koja poseduje atest,

- utovar i odvoženje se obavlja uz sprovođenje svih mera propisanih zakonom,

- preuzme sve količine otpada iz tačke 1. ovog  oglasa, za svaku partiju posebno,

- sve uslove da ne dođe do štete na okolnom zemljištu prilikom utovara i odvoza,

- da nadokandi eventualnu štetu koju prouzrokuje prilikom  utovara i odvoza,

4. Ponuda sadrži:

1. Ponuđenu cenu otkupa rashodovanih putničkih motornih otpadnih vozila po jedinici mere (din/kg).

2. Rok u kome će Ponuđač - operater, preuzeti ukupnu količinu otpada u danima, od dana poziva od strane Poreske uprave - Klijenta (ovaj rok ne može biti duži od osam dana).

5. Izjava ponuđača (zastupnika podnosioca ponude):

1. Izjavu kojom se prihvataju svi uslovi iz ovog oglasa i daje saglasnost da isti predstavljaju elemente za zaključenje ugovora o kupoprodaji otpada.

6. Period trajanja ugovora o kupoprodaji rashodovanih putničnih motornih otpadnih vozila:

Ugovor se zaključuje na period od 1 (jedne) godine, od dana zaključenja ugovora.

7. Praćenje realizacije ugovora:

Ponuđač - operater može početi sa utovarom i odnošenjem rashodovanih putničkih  motornih otpadnih vozila korisnika Poreske uprave, kako je ponudom regulisano. U tom smislu ovlašćeni predstavnici Ponuđača - operatera i Poreske uprave - Klijenta sačiniće i potpisati zapisnik o izvršenoj primopredaji. Stvarna količina otpada utvrdiće se na osnovu merenja i biće uneta u Zapisnik o primopredaji i Dokumentu o kretanju opasnog otpada.

Nadzor nad utovarom, odvozom, merenjem vršiće se uz prisustvo ovlašćenog predstavnika Poreske uprave - Klijenta.