Порески календар

мар 2024

Пон Уто Сре Чет Пет Суб Нед
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 30 31
Упутство за пореске обвезнике
Упутство за пореске обвезнике

* Појединачна пореска пријава на обрасцу ППП-ПД за порезе и доприносе по одбитку подноси се пре сваке исплате прихода. * Порез на добит по одбитку обрачунава се и плаћа на приходе које оствари нерезидентно правно лице од резидентног правног лица по основу: дивиденди и удела у добити у правном лицу, укључујући и приход по основу чланства у алтернативном инвестиционом фонду који нема својство правног лица, накнада од ауторског и сродних права и права индустријске својине, камата, накнада од закупа и подзакупа непокретности и покретних ствари на територији Републике, накнада од услуга истраживања тржишта, рачуноводствених и ревизорских услуга и других услуга из области правног и пословног саветовања, независно од места њиховог пружања или коришћења. Порез на добит по одбитку обрачунава се и плаћа на приходе које оствари нерезидентно правно лице по основу извођења естрадног, забавног, уметничког, спортског или сличног програма у Републици, који нису опорезовани као доходак физичког лица (извођача, музичара, спортисте и сл.), у складу са прописима којима се уређује опорезивање дохотка грађана. Резидентно правно лице обвезник које откупљује секундарне сировине и отпад од резидентног, односно нерезидентног правног лица, дужно је да приликом исплате накнаде тим лицима обрачуна, обустави и на прописани рачун уплати порез по одбитку по стопи од 1% од износа накнаде. Пријава се подноси на Обрасцу ПДПО/С најкасније у року од три дана од дана исплате накнаде тим лицима. * Порез на добит по решењу обрачунава се и плаћа на приходе нерезидентног обвезника по основу закупа и подзакупа непокретности и покретних ствари на територији Републике Србије остварених од исплатиоца који није дужан да обрачунава, обуставља и плаћа порез по одбитку, на приходе остварене по основу капиталних добитака, као и на приходе остварене по основу намирења потраживања у поступку извршења, односно у сваком другом поступку намирења потраживања. Пријава се подноси на Обрасцу ПП КДЗН у року од 30 дана од дана остваривања прихода. * Рок за подношење пореске пријаве и пореског биланса за обвезника коме је пословна година различита од календарске је 180 дана од дана истека периода за који се утврђује пореска обавеза. * Физичка лица која остварују приходе а за које исплатилац није дужан да поднесе пореску пријаву, обрачуна и плати јавне приходе, подносе пореску пријаву у року од 30 дана од дана остваривања прихода, за приходе за које је утврђена обавеза самоопорезивања. Пријава се подноси на Обрасцу ПП ОПО. * Захтев за паушално опорезивање може се поднети до 31. октобра текуће године за наредну годину, односно у року од 15 дана од дана пријема акта надлежног пореског органа којим се потврђује брисање из евиденције за порез на додату вредност у складу са законом којим се уређује порез на додату вредност, а најкасније до 31. децембра текуће године за наредну годину, у електронском облику преко портала Пореске управе. Лице које започне обављање делатности, захтев за паушално опорезивање подноси искључиво у моменту регистрације надлежној организацији која води регистар привредних субјеката, која ће тај захтев проследити Пореској управи. Лица која се не региструју код организације која води регистар привредних субјеката, захтев за паушално опорезивање подносе у електронском облику преко портала Пореске управе, у року од пет дана од дана регистрације у Пореској управи, односно дана доделе ПИБ а најкасније до 31. децембра текуће године. * Лица која се не региструју код организације која води регистар привредних субјеката, обавештење о опредељењу да врше исплату личне зараде подносе у електронском облику преко портала Пореске управе, у року од пет дана од дана регистрације у Пореској управи, односно дана доделе пореског идентификационог броја (ПИБ) а најкасније до 31. децембра текуће године. * Резидентни обвезник који се сматра крајњим матичним правним лицем међународне групе повезаних правних лица, дужно је да надлежном пореском органу, у папирној форми, достави годишњи извештај о контролисаним трансакцијама међународне групе повезаних правних лица најкасније у року од 12 месеци од истека пословне године за коју се доставља годишњи извештај, на Обрасцу CbC. * У случају да привредно друштво у чији основни капитал су уложена новчана средства од продаје дигиталне имовине, у календарској години у којој је регистровано улагање и у наредне две календарске године спроведе поступак смањења основног капитала, даном доношења одлуке о смањењу основног капитала обвезник губи право на претходно остварено ослобођење од пореза на капитални добитак и дужан је да о губитку права обавести надлежни порески орган у року од 30 дана од дана губитка права. * У случају да привредно друштво које је имовинска права по основу ауторских и сродних права и права индустријске својине стекло уносом од стране обвезника пореза на доходак грађана (физичког лица и предузетника) као неновчаног улога у капитал привредног друштва резидента Републике за који је ослобођен пореза на капитални добитак, то право у целини отуђи у року од две године од дана његовог стицања, односно у истом периоду то право уступи на коришћење у целини или делимично по цени која је нижа од цене у складу са принципом „ван дохвата руке” уколико је уступање извршило повезаном лицу или лицу чији је власник његово повезано лице у складу са законом којим се уређује порез на добит правних лица, обвезник губи право на претходно остварено ослобођење од пореза на капитални добитак и дужан је да о губитку права обавести надлежни порески орган у року од 30 дана од дана губитка права. * Обвезник ПДВ је дужан да уз пореску пријаву за последњи порески период календарске године, односно последњи порески период достави пореском органу обавештење о: 1) лицу које није евидентирано за обавезу плаћања ПДВ у складу са Законом о ПДВ, а које му је од 1. јануара до истека последњег пореског периода календарске године, односно последњег пореског периода у Републици извршило промет секундарних сировина и услуга које су непосредно повезане са тим добрима, као и износу тог промета; 2) пољопривреднику који није евидентиран за обавезу плаћања ПДВ у складу са Законом о ПДВ, а који му је од 1. јануара до истека последњег пореског периода календарске године, односно последњег пореског периода извршио промет пољопривредних и шумских производа и пољопривредних услуга, као и износу тог промета. * Oбразац ПИД ПДВ се подноси за 2022. годину, ако је у 2022. години испуњен један од критеријума за стицање статуса обвезника ПДВ који претежно врши промет добара у иностранство. Предаје се уз ПДВ пријаву за порески период текуће године у којем је поднет финансијски извештај за претходну годину. * Захтев за рефакцију плаћене акцизе на деривате нафте и биотечности који се користе за грејање пословног, односно стамбеног простора за претходни месец, подноси се на Обрасцу РЕФ-Г, најраније 20 дана по истеку месеца у коме су набављени деривати нафте и биотечности. * Захтев за рефакцију плаћене акцизе на деривате нафте и биогорива који се користе за транспортне сврхе, подноси се на Обрасцу РЕФ-Т најраније 20 дана по истеку квартала у којем су деривати нафте и биогорива набављени. * Захтев за рефакцију плаћене акцизе на деривате нафте и биотечности који се користе за производњу електричне и топлотне енергије, подноси се на Обрасцу РЕФ-ЕТЕ а захтев за рефакцију плаћене акцизе на деривате нафте који се користе за индустријске сврхе на Обрасцу РЕФ-И. Захтеви се подносе најраније 20 дана по истеку месеца у којем су набављени деривати нафте и биотечности. * Евиденциону пријаву за ангажовање сезонских радника послодавац подноси електронским путем Пореској управи најкасније првог дана ангажовања сезонских радника у календарском месецу до 10 часова, односно у периоду између 13 и 15 часова за раднике који раде у послеподневној смени. Одјава сезонских радника се пријављује најкасније до 10 часова, односно од 13 до 15 часова за рад у послеподневној смени, наредног дана од дана престанка ангажовања. Период у којем се сезонски радник пријављује или одјављује је календарски месец. * Обвезник који у току године изврши пренос дигиталне имовине по основу којег може настати капитални добитак или губитак у складу са законом којим се опорезује доходак грађана, дужан је да поднесе пореску пријаву ППДГ-3Р најкасније у року од 120 дана од истека квартала у којем је остварен приход по основу преноса дигиталне имовине. * Обвезник по основу прихода од пружања угоститељских услуга из члана 84б закона којим се опорезује доходак грађана који у току године почне да пружа угоститељске услуге дужан је да поднесе пореску пријаву ППДГ-4Р у року од 15 дана од дана правноснажности решења којим се објекат домаће радиности и сеоског туризма разврстава у одговарајућу категорију у складу са законом којим се уређује угоститељство. * Обвезници фискализације дужни су да, пре почетка коришћења електронског фискалног уређаја за издавање фискалних рачуна, Пореској управи доставе податке о пословним просторима и пословним просторијама у којима ће користити електронски фискални уређај и то за сваки пословни простор/пословну просторију одвојено, ради генерисања јединствене ознаке пословног простора. Пријава за генерисање пословног простора доставља се електронским путем преко портала Пореске управе. У случају промене података по појединачном пословном простору и пословној просторији, а нарочито ако делатност престане да се обавља у пословном простору и пословној просторији или дође до промене делатности која се обавља у пословном простору и пословној просторији, обвезник фискализације дужан је да те податке достави Пореској управи, најкасније 24 сата пре настанка промене. Изузетно, у случају промене података до којих је дошло услед околности које не зависе од воље обвезника фискализације, обвезник фискализације је дужан да те податке достави Пореској управи, најкасније 24 сата по настанку промене.

Пореска управа    Актуелности    Јавна продаја покретних и непокретних ствари    Јавни оглас у закуп непокретности у јавној својини Републике Србије путем прикупљања писмених понуда

Јавни оглас у закуп непокретности у јавној својини Републике Србије путем прикупљања писмених понуда

На основу Закључка Владе Републике Србије, 05 Број: 361 – 10622/2017 од 02.11.2017. године, члана 27. став 2. Закона о јавној својини („Службени гласник РС”, бр. 72/11, 88/13, 105/14, 104/16 - др. закон и 108/16), члана 7. Уредбе о условима прибављања и отуђења непокретности непосредном погодбом, давања у закуп ствари у јавној својини и поступцима јавног надметања и прикупљања писмених понуда („Сл. гласник РС“, број: 16/18), закуподавац Република Србија, Министарство финансија, Пореска управа, Саве Машковића 3 – 5 у Београду, објављује други:

ЈАВНИ ОГЛАС РАДИ ДАВАЊА У ЗАКУП НЕПОКРЕТНОСТИ У ЈАВНОЈ СВОЈИНИ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ ПУТЕМ ПРИКУПЉАЊА ПИСМЕНИХ ПОНУДА

 

1.  ЗАКУПОДАВАЦ, ПРЕДМЕТ ЗАКУПА И ПОСТУПАК

Закуподавац је Република Србија, Министарство финансија, Пореска управа, као корисник пословног простора у својини Републике Србије који се даје у закуп, са седиштем у Београду, ул. Саве Машковића 3-5.

Предмет закупа је део непокретности у својини Републике Србије који чини пословни простор у приземљу пословне зграде у Суботици, Ул. Корзо бр. 5, површине 116 м2, постојеће на катастарској парцели бр. 3776, КО Стари град, уписане у Лист непокретности бр. 1016 КО Стари град (у даљем тексту: „пословни простор“), има засебан улаз и састоји се од шалтер сале, кухиње, санитарног чвора и две собе, опремљен свим одговарајућим инсталацијама и прикључцима.

Пословни простор се даје у закуп у поступку прикупљања писмених понуда путем јавног оглашавања. Поступак издавања у закуп, спровешће се и ако пристигне само једна понуда.   

2. УСЛОВИ ДАВАЊА У ЗАКУП

Пословни простор даје се у закуп као целина.

Пословни простор се даје у закуп на одређено време на период од 5 (пет) година.

Пословни простор се даје у закуп ради обављања трговине на мало фармацеутским, односно оптичарским производима – медицинским  средствима (апотеке – приватна пракса/aпотекарске установе/специјализоване продавнице) те се у друге сврхе не може користити.

Најнижа висина закупнине по којој се пословни простор даје у закуп, износи 950,00 динара/м2, без ПДВ, односно по укупној најнижој месечној висини закупнине од 110.200,00 динара, без ПДВ.

Пословни простор се даје у закуп у постојећем – „виђеном стању“ уз могућност адаптације о трошку закупца. Закупац се, закључењем уговора о закупу, одриче било какавих примедби по основу евентуалних материјалних недостатака на предметној непокретности.

Нису дозвољене понуде са варијантама, нити издавање у подзакуп.

3. УСЛОВИ  ПРЕУЗИМАЊА КОНКУРСНЕ ДОКУМЕНТАЦИЈЕ

Конкурсна документација се може преузети и у исту се може извршити увид, у Министарству финансија, Пореска управа – Централа, Београд, Саве Машковића 3-5, III спрат, канцеларија број 348 и у Филијали Суботица, 24 000 Суботица, Ул. Корзо бр. 5. соба бр. 3. сваким радним даном од  9,00 до 15,00 часова, уз доказ о извршеној бесповратној уплати  износа од 1.000,00 динара, за откуп конкурсне документације по основу трошкова израде конкурсне документације. Уплата се врши на рачун број: 840-30974845-41, позив на број 97 7109, сврха уплате: „Конкурсна документација за давање у закуп дела непокретности у својини Републике Србије, коју чини пословни простор у приземљу пословне зграде у Суботици, Ул. Корзо бр. 5.“.

4. УСЛОВИ И НАЧИН ПОДНОШЕЊА ПОНУДА

Понуду могу поднетидомаћа и страна правна и предузетници, који уплате депозит и који испуне остале услове из овог огласа, на обрасцу Понуде, који је саставни део конкурсне документације.

Понуђач је обавезан да уплати депозит у висини од 100.000,00 динара на рачун  број: 840-1055804-57, позив на број: 361-00-00062-2015 – МФ Пореска управа Регионално одељење Нови Сад, сврха уплате: „Депозит за учешће у поступку издавања у закуп дела непокретности у својини Републике Србије, коју чини пословни простор у приземљу пословне зграде у Суботици, Ул. Корзо бр. 5.“

Понуђач који понуди закупнину у износу нижем од почетне висине закупнине, која износи 950,00 динара без ПДВ по м2 и изабрани понуђач, који не закључи уговор о закупу, по диспозицији закуподавца, губе право на повраћај депозита. Понуђачима који испуне услове за повраћај депозита, депозит се враћа у року од 8 (осам) дана од дана закључења уговора. Понуђач је у обавези да у понуди наведе број рачуна на који ће се извршити повраћај депозита.

Оглас је објављен и на интернет страници Пореске управе,  (purs.gov.rs/Aktuelnosti/Javna prodaja pokretnih i nepokretnih stvari), дана 06.09.2018. године. Рок за подношење понуда је 30 (тридесет) дана од дана објављивања јавног огласа и истиче 08.10.2018. године, у 12,00 часова.

Понуда се сматра благовременом уколико је примљена у писарници  закуподавца, последњег дана истека рока за подношење понуда – 08.10.2018. године до 12,00 сати, без обзира на начин достављања.  

Понуда се подноси непосредно или путем поште на адресу закуподавца, Пореска управа, Филијала Суботица,  Ул. Корзо бр. 5. 24 000 Суботица, са назнаком: „Понуда за закуп пословног простора у Суботици, Ул. Корзо бр. 5.  -  „НЕ ОТВАРАТИ“,  у затвореној коверти/омоту на чијој полеђини, понуђач наводи свој пуни назив, адресу, телефон и име особе за контакт.

Неблаговремене, непотпуне и незатворене понуде се одбацују и враћају понуђачу одмах након јавног отварања понуда. 

5. ВРЕМЕ И МЕСТО ОТВАРАЊА ПОНУДА И ИЗБОР НАЈПОВОЉНИЈЕ ПОНУДЕ

Јавно отварање понуда извршиће комисија за спровођење поступка издавања у закуп пословног простора у својини Републике Србије, у приземљу пословне зграде у Суботици, Ул. Корзо бр. 5. површине 116 м2, постојеће на катастарској парцели број 3776 КО Стари град, уписан у ЛН број 1016 КО Стари град, у складу са Закључком Владе РС 05 Број: 361 – 10622/2017 од 02.11.2017. године.  Јавно отварање понуда спровешће се последњег дана истека рока за подношење понуда 08.10.2018. године са почетком у 14,00 часова у просторијама Пореске управе, Филијале Суботица, Ул. Корзо бр. 5. у  Суботици.

Представници понуђача који желе да учествују у поступку отварања понуда, дужни су да пре почетка јавног отварања понуда, комисији закуподавца поднесу посебно пуномоћје за учешће у поступку отварања понуда.

Критеријум за избор најповољније  понуде је  највиша понуђена закупнина. 

Уколико се у поступку отварања понуда утврди да су два или више понуђача понудили исти износ закупнине, комисија ће позвати понуђаче, који су понудили исти износ закупнине, да у року од три дана од дана пријема позива, доставе нову писмену затворену понуду са увећаним износом закупнине у односу на претходно понуђену, а које понуде ће комисија отворити и утврдити најповољнијег понуђача.  

Пословни простор, издаће се у закуп најповољнијем понуђачу, који се бира применом критеријума највише понуђене закупнине, уколико испуњава и друге услове овог огласа и конкурсне документације.   

Додатне информације и обавештења у вези са припремањем понуде могу се добити на број телефона 024 655 137, сваким радним даном од 9,00 до 15,00 часова, контакт особа је Момир Шупић.

Заинтересована лица могу извршити увид у пословни простор који се издаје у закуп сваким радним даном од 10,00 до 14,00 часова уз претходни договор са контакт особом.